میان وعده در دوران بارداری
غذا خوردن برای دو نفر لزوماً فقط به کمیت بستگی ندارد. بلکه به کیفیت بستگی دارد. مواد مغذی که دریافت می‌کنید (یا نمی‌گیرید) می‌توانند بر محیطی که کودک شما در آن زندگی می‌کند و احتمالاً سلامت آینده او را تحت تأثیر قرار دهد. در یک مطالعه گزارش‌های علمی در سال 2016، محققان دریافتند که غذاهای […]

غذا خوردن برای دو نفر لزوماً فقط به کمیت بستگی ندارد. بلکه به کیفیت بستگی دارد. مواد مغذی که دریافت می‌کنید (یا نمی‌گیرید) می‌توانند بر محیطی که کودک شما در آن زندگی می‌کند و احتمالاً سلامت آینده او را تحت تأثیر قرار دهد. در یک مطالعه گزارش‌های علمی در سال 2016، محققان دریافتند که غذاهای با فروکتوز بالا با عملکرد جفت در موش‌های باردار مختل می‌شود و نشان می‌دهد که می‌تواند پیامدهای مشابهی در مادران باردار داشته باشد. میان وعده در دوران بارداری بسیار مهم است.

اهمیت میان وعده در دوران بارداری

میان وعده در دوران بارداری

 خوشبختانه، تنقلات سالم بارداری نباید طعم مقوا داشته باشند. آنها می توانند مانند چیزی که از راهروی مواد غذایی آشغال در سوپرمارکت استفاده می کنید، ترقه بزنند، ترد کنند و ذائقه شما را شاد کنند. بنابراین، قبل از اینکه با آن کیسه‌ی کلوچه‌ها کم‌کم شوید – یا حوصله خوردن سبزیجات خام ساده جین را نداشته باشید – به مجموعه میان‌وعده‌های خوشمزه و سالم برای بارداری، با ۳۰۰ کالری یا کمتر، نگاهی بیندازید. شما و عزیزم از این کار خوشحال خواهید شد.

داشتن تغذیه مطلوب همیشه مهم است، اما به ویژه در دوران بارداری اهمیت دارد. این به این دلیل است که مواد مغذی موجود در غذاهایی که می خورید به رشد و تکامل کودک شما کمک می کند.

همانطور که بدن شما رشد می کند و سازگار می شود، یکی از اولین چیزهایی که ممکن است تجربه کنید تغییرات اشتها است. هوس غذایی و همچنین بیزاری در بارداری بسیار رایج است.

اگرچه علت دقیق ناشناخته باقی مانده است، نظریه های رایج برای تغییر اشتها شامل تغییرات هورمونی، افزایش نیازهای تغذیه ای و تغییرات حسی است.

مطالب مرتبط   4 رژیم سوپ برای لاغری سریع

علاوه بر ویار بارداری ، این دوران اغلب با خستگی همراه است. از آنجایی که خسته هستید، برای تهیه میان‌وعده‌های سالم و آسان، مواد لازم را در انبارتان تهیه کنید.

بهترین میان وعده در دوران بارداری

میان وعده در دوران بارداری

این مقاله نکاتی را برای میان وعده های سالم و همچنین ۱۵ ایده میان وعده سالم برای بارداری ارائه می دهد تا شما و کودک در حال رشدتان را ایمن، تغذیه و شاد نگه دارد.

در دوران بارداری، داشتن تنقلات برای رضایت شما همیشه خوب است. این میان‌وعده‌های مفید هم رضایت‌بخش هستند و هم سرشار از مواد مغذی هستند تا شما و کودکتان را تغذیه کنند.

سبزیجات خرد شده و هوموس

سبزیجات خام مانند هویج و فلفل دلمه ای نه تنها ترد و خوشمزه هستند، بلکه چربی و سدیم آن ها نیز بسیار کمتر از چیپس های سنتی است. برای یک میان وعده خوشمزه و غنی از مواد مغذی، آنها را با هوموس همراه کنید.

کیک برنجی با کره آجیلی

اگر طعم شیرینی را تجربه می کنید، کره آجیل را روی کیک برنجی بمالید تا یک میان وعده رضایت بخش نصف روز داشته باشید. همچنین می توانید آن را با یک موز یا چیپس شکلات تلخ سرو کنید تا حسی فوق العاده شیرین داشته باشید.

بادام

آجیل و دانه ها همیشه در دسترس هستند زیرا به آماده سازی کمی نیاز دارند. آنها همچنین سرشار از پروتئین، چربی های سالم، و ویتامین ها و مواد معدنی هستند تا در هنگام بروز هوس شما را راضی نگه دارند. بادام و سایر آجیل ها به خوبی با پنیر رشته ای ترکیب می شوند تا یک میان وعده سیر کننده در حال حرکت باشد.

تخم مرغ روی مافین انگلیسی

در دوران بارداری، دریافت ویتامین D کافی برای حفظ سطح مناسب کلسیم بسیار مهم است. زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی ویتامین D، A، E و K.1است

به سادگی یک تخم مرغ را هم بزنید و آن را روی یک مافین انگلیسی برشته سرو کنید تا یک وعده صبحانه راحت و مقوی داشته باشید. به یاد داشته باشید که مطمئن شوید که زرده کاملا پخته شده است تا هر گونه باکتری مضر را از بین ببرد.

مطالب مرتبط  لاغری سریع با رژیم غذایی جنرال موتورز

ایده برای میان وعده در دوران بارداری

میان وعده در دوران بارداری

هوموس، سبزیجات خام و پیتا

عاشق غوطه ور شدن؟ تعدادی از سبزیجات مورد علاقه خود را خرد کنید، نان پیتا را باز کنید و به شهر بروید.

تجزیه کالری

هوموس: 140 کالری برای دو اونس (ما از هوموس Sabra Original استفاده کردیم)

سبزیجات خام: 30 کالری برای یک فنجان هویج بچه، 0 کالری برای کرفس

نان پیتا: 150 کالری برای یک پیتا (پیتای گندم کامل طوفیان)

سیب زمینی پخته با ماست و پیازچه

این مانند میان وعده های معمول بارداری شما در اواسط بعد از ظهر نیست، اما ترکیب خامه ای و غنی از سیب زمینی با ماست (به جای خامه ترش) هر هوسی را برطرف می کند – حتی یک مورد برای سیب زمینی سرخ کرده!

تجزیه کالری

سیب زمینی: ۲۸۱ کالری برای یک سیب زمینی پخته با پوست (بدون نمک)

ماست: 32 کالری برای ¼ فنجان ماست یونانی ساده (Fage 0%)

پیازچه: 1 کالری برای یک قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده، خام

ماست

ماست سرشار از پروتئین و کلسیم است. همچنین مملو از پروبیوتیک ها برای تقویت سیستم گوارشی سالم است. با انواع توت های تازه ترکیب کنید تا یک میان وعده غنی از آنتی اکسیدان و مغذی داشته باشید تا به شما کمک کند تا وعده غذایی بعدی سیر بمانید.

ماست یونانی و پارفه میوه

پارفی ماست یونانی با میوه حاوی پروتئین، کلسیم، منیزیم و ویتامین B12 است تا به رشد و تکامل کودک شما کمک کند. توت ها همچنین ویتامین C، فولات و منگنز را اضافه می کنند.

پارفه ماست یونانی

1 فنجان ماست یونانی وانیلی

1 فنجان توت فرنگی ورقه شده

¾ فنجان زغال اخته

½ فنجان گرانولا

½ موز متوسط ورقه شده

1/4 فنجان بلوبری و 1/2 فنجان توت فرنگی، 1/3 فنجان ماست، 1/3 موز ورقه شده و 2 قاشق غذاخوری گرانولا را در یک ظرف بزرگ بچینید. با افزودن دو لایه دیگر به ساخت پارفه ادامه دهید. بلافاصله آن را بخورید یا تا دو روز در یخچال نگهداری کنید.

همچنین می‌توانید برای طعم و بافت مواد اضافه کنید، مانند دانه‌های چیا، عصاره وانیل یا شربت افرا.

زنجبیل اسنپ

اگر در دوران بارداری احساس تهوع دارید، غذاها و نوشیدنی های حاوی زنجبیل به شما کمک می کند. انجمن بارداری آمریکا به افرادی که تهوع صبحگاهی دارند توصیه می کند غذاهای حاوی زنجبیل بخورند.

مطالب مرتبط  نکات مهم درباره رژیم لاغری سریع نوجوانان

خربزه

تکه های هندوانه یک میان وعده رفع تشنگی و سالم برای زنان باردار است.

هندوانه در درجه اول از آب تشکیل شده است و آن را راهی عالی برای هیدراته ماندن در دوران بارداری شما می کند.

آب و قند طبیعی موجود در آن همچنین می تواند به کسانی که حالت تهوع صبحگاهی دارند کمک کند

تخم مرغ آب پز

تخم‌مرغ مملو از چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای تامین نیازهای غذایی شما و جنین در طول بارداری ضروری است. زرده تخم مرغ منبع عالی کولین است که برای رشد مغز کودک شما ضروری است.

بارهای گرانولا

بارهای گرانولا یک میان وعده آسان و در حال حرکت است که نیازی به یخچال ندارد. آنها مملو از غلات کامل، فیبر و کربوهیدرات های پیچیده هستند تا شما را از کسادی بعد از ظهر عبور دهند.

همه میله های گرانولا یکسان نیستند. میله ای با کمتر از 10 گرم شکر و حداقل 3 گرم فیبر در هر وعده انتخاب کنید.

نان تست آووکادو

آووکادو حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی کلیدی است که در دوران بارداری به آنها نیاز دارید، مانند فولات، چربی های سالم و پتاسیم. آن را با نان تست غلات کامل همراه کنید تا یک میان وعده رضایت بخش پر از فیبر برای خود تهیه کنید.

برای تهیه، آووکادو را در ظرفی له کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. روی یک یا دو تکه نان سبوس دار برشته بمالید.

×
×

سبد خرید