نکات مهم درباره رژیم لاغری سریع نوجوانان
تمامی نوجوانان به اندازه کافی باهوش هستند که بتوانند مزایای یک رژیم غذایی سالم درک کنند.  اما انان به راحتی با غذاهای ناسالم و خوشمزه سریع و خوش طعم وسوسه می شوند.  ترفند ایجاد یک برنامه غذایی هفتگی و سالم  برای نوجوانان این است که جایگزین های مغذی فراوانی برای غذاهای شیرین پر از کالری […]

تمامی نوجوانان به اندازه کافی باهوش هستند که بتوانند مزایای یک رژیم غذایی سالم درک کنند.  اما انان به راحتی با غذاهای ناسالم و خوشمزه سریع و خوش طعم وسوسه می شوند.  ترفند ایجاد یک برنامه غذایی هفتگی و سالم  برای نوجوانان این است که جایگزین های مغذی فراوانی برای غذاهای شیرین پر از کالری خالی در نظر بگیرید. افرادی که دچار اصافه وزن هستند می‌توانند با درنظر گرفتن نکات مربوط رژیم لاغری سریع به ماهش وزن خود کمک کنند.

مزایای داشتم رژیم لاغری سریع نوجوانان

رژیم لاغری نوجوانان

 نظارت بر رژیم غذایی نوجوان سخت است، به ویژه زمانی که او خارج از خانه غذا می خورد.  نوجوان خود باید در فرآیند برنامه ریزی قرار انجام دهند و یک برنامه را یادداشت کنند. زیرا داشتن رژیم غذایی درست سبب بهبود وضعیت جسمانی ، روحی و روانی آنها خواهد شد. دریافت کالری برای نوجوانان بسته به سن، جنسیت و سطح تناسب اندام و اینکه آیا کاهش وزن یک هدف است، متفاوت است.  به خاطر داشته باشید که نوجوانان حداقل به پنج وعده سبزیجات و میوه در روز نیاز دارند و حتی بیشتر از آن بهتر است.  از آنجایی که میان وعده عنصر مهمی در رژیم غذایی نوجوانان است، میوه ها و سبزیجات را به عنوان منابع میان وعده ارائه دهید.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی سالم همراه با کاهش وزن

معرفی رژیم لاغری سریع نوجوانان

رژیم لاغری سریع نوجوانان

 صبحانه:

 به گفته بنیاد Nemours، یک سازمان غیرانتفاعی که بر سلامت کودکان تمرکز دارد، نوجوانانی که صبحانه می خورند در مدرسه عملکرد خوبی دارند و تمایل دارند در بقیه روز سالم تر غذا بخورند.  اقلام آسان و سریع را برای صبحانه انتخاب کنید تا مجبور نباشید زیاد فکر کنید که صبح‌های شلوغ چه بخورید.

نوجوانان هر روز به مقدار زیادی غلات کامل نیاز دارند، بنابراین نان تست سبوس دار با کره بادام زمینی انتخاب خوبی است.  یک لیوان شیر بدون چربی و یک تکه میوه برای کلسیم و ویتامین ها اضافه کنید.  ماست مخلوط با گرانولا و انواع توت ها و همچنین پنیر کوتیج با آناناس سریع است.  صبح‌های آخر هفته، یک ساندویچ تخم‌مرغ همزده را روی یک رول گندم سبوس‌دار با سس دامداری و بیکن برای نوجوان فعال و در حال رشد خود با اشتهای شدید امتحان کنید، یا مخلوط سس چاشنی‌شده را با تخم‌مرغ مخلوط کنید و با سوسیس صبحانه سرو کنید.

 ناهار:

 ارسال یک ناهار خانگی به مدرسه با نوجوان خود بهترین استراتژی برای تغذیه خوب است.  ساندویچ ها را با بوقلمون بدون چربی، برش داده شده یا ماهی تن درست کنید.  مقدار زیادی سبزیجات اضافه کنید و از نان سبوس دار استفاده کنید.  برای نوجوانانی که به ساندویچ علاقه ای ندارند، سالاد مرغ را با پرتقال ماندارین و بادام و سس خامه ای درست کنید یا یک تکه مرغ سرد و پخته بفرستید.  چیپس کلم یک جایگزین رضایت بخش، غنی از ویتامین و نشاسته کم برای چیپس سیب زمینی است.  به برنامه غذایی خود پایبند باشید و ناهار را از شب قبل تهیه کنید.

 شام:

 حداقل نیمی از بشقاب شام نوجوان خود را با سبزیجات و میوه جات کنید.  برای جذابیت بصری و طعم، آنها را با غلات کامل مخلوط کنید.  برنج سرخ شده با اسفناج و نخود و کوسکوس با میوه های خشک انتخاب های خوبی هستند.  اندازه سهم را برای پروتئین تحت کنترل نگه دارید.  نوجوانان به 5-1/2 اونس نیاز دارند.  پروتئین در روز، و 3 اونس.  مقدار گوشت به اندازه یک تکه صابون است.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی بیمار بعد از اسلیو معده چگونه است

سال های نوجوانی زمانی برای رشد و تغییر است.  غذاهایی که نوجوانان می خورند باید از این روند حمایت کنند.  در اینجا چند راه برای کمک به نوجوانتان در تغذیه سالم‌تر آورده شده است.

 بخش های کلیدی تغذیه سالم در رژیم لاغری سریع نوجوانان

رژیم لاغری سریع نوجوانان

  1. کالری کافی دریافت کنید

 نوجوانان برای حمایت از رشد و تامین سوخت بدن خود به کالری زیادی نیاز دارند.  مقداری که نوجوان شما نیاز دارد بستگی به سن، جنس و کالری هایی دارد که از طریق فعالیت می سوزاند.  بیشتر دختران نوجوان روزانه به حدود 2200 کالری نیاز دارند.  پسران نوجوان روزانه به 2500 تا 3000 کالری نیاز دارند.

 خوردن کالری بیش از حد با انتخاب نامناسب غذایی آسان است.  این می تواند منجر به اضافه وزن یا چاقی شود.  اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما مقدار کالری مورد نیاز خود را با موارد زیر دریافت می کند:

  1. دادن غذاهای سالم از همه گروه های غذایی به آنها

به آنها غذاهای سرشار از قند یا چربی مانند آب نبات، چیپس، کیک، کلوچه، دونات و نوشیدنی های شیرین ندهید.

 اگر به نوجوانتان غذای کافی بدهید و اگر هنوز گرسنه است به نوجوانتان اجازه دهید غذای بیشتری بخورد (مصرف غذای زیاد در یک زمان می تواند منجر به پرخوری شود)

مواد مغذی کلیدی:

 نوجوان شما نیاز دارد:

  1. کربوهیدرات ها (کربوهیدرات): این منبع اصلی انرژی نوجوان شماست. حدود نیمی از کالری آنها باید از کربوهیدرات تامین شود.  نوجوان شما باید کربوهیدرات های سالم مانند غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و شیر را انتخاب کند.
  2. پروتئین: نوجوان شما برای رشد و عضله سازی به پروتئین نیاز دارد. حدود یک چهارم کالری نوجوان شما باید از پروتئین باشد.  منابع خوب مرغ، گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، آجیل، سویا، حبوبات و محصولات لبنی کم چرب و بدون چربی هستند.
  3. چربی: نوجوانان به حدود یک چهارم کالری خود به عنوان چربی نیاز دارند. به رشد کمک می کند.  چربی همچنین به بدن کمک می کند تا ویتامین ها را دریافت کند و پوست را سالم نگه دارد.  نوجوان شما باید از چربی های سالم مانند چربی های موجود در روغن های گیاهی، آجیل، آووکادو، زیتون و ماهی های چرب استفاده کند.
  4. ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری از نوجوانان، عمدتاً دختران، ویتامین ها و مواد معدنی کافی دریافت نمی کنند. از پزشک بپرسید که آیا نوجوان شما باید ویتامین مصرف کند یا خیر.
  5. فیبرغذاهای حاوی فیبر ممکن است بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان را از بین ببرد. همچنین می تواند یبوست را کاهش دهد و به نوجوان شما کمک کند بعد از غذا خوردن احساس سیری کند.  بیشتر نوجوانان به اندازه کافی غذا نمی خورند.  به نوجوان خود بیاموزید که غلات کامل را انتخاب کند و مقدار زیادی میوه و سبزیجات به او ارائه دهد.
مطالب مرتبط  بهترین مواد حاوی فسفر که در رژیم غذایی جای دارند

×
×

سبد خرید