رژیم کتوژنیک چگونه به نظر می رسد؟
رژیم کتوژنیک دیگر برای بسیاری یک مفهوم خارجی نیست. اما دقیقا چه چیزی پشت این رژیم غذایی کم کربوهیدرات است؟ ما حقایق هیجان انگیزی در مورد سبک زندگی کتو به شما خواهیم گفت! رژیم کتوژنیک چیست؟ رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات است. غذاهای چرب در غیر این صورت شیطانی بالاتر از غذاهای غنی از […]

رژیم کتوژنیک دیگر برای بسیاری یک مفهوم خارجی نیست. اما دقیقا چه چیزی پشت این رژیم غذایی کم کربوهیدرات است؟ ما حقایق هیجان انگیزی در مورد سبک زندگی کتو به شما خواهیم گفت!

رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات است. غذاهای چرب در غیر این صورت شیطانی بالاتر از غذاهای غنی از کربوهیدرات قرار می گیرند. به دلیل مصرف کم کربوهیدرات ها، تولید انرژی بدن باید از گلوکز به چربی (بدن) تبدیل شود. بسیاری از بدنسازان، از جمله اولی، به رژیم کتو سوگند یاد می کنند. او در مصاحبه ای تجربیات خود را در مورد رژیم کتوژنیک به اشتراک می گذارد. اما سبک زندگی کتوژنیک چگونه است؟

اهمیت رژیم کتوز

رژیم کتوژنیک

یکی از مهمترین اهداف کتو رسیدن به چیزی است که به عنوان کتوز شناخته می شود. به طور معمول، بدن انرژی لازم را از کربوهیدرات های تامین شده دریافت می کند. برای انجام این کار، آنها به گلوکز تبدیل می شوند. با این حال، با رژیم کتوژنیک، دریافت کربوهیدرات به شدت کاهش می یابد، به طوری که بدن باید انرژی خود را از جای دیگری دریافت کند. اینجاست که چربی ها وارد عمل می شوند.

در حالت کتوز، بدن قادر است چربی های عرضه شده را به اجسام کتونی تبدیل کند. اینها سپس به عنوان تامین کنندگان انرژی جایگزین عمل می کنند. این بدان معنی است که کتوز حالتی است که در آن بدن فقط تا حدودی از گلوکز انرژی تولید می کند. بخش اصلی انرژی لازم از چربی ها به دست می آید.

3 نکته برای کتوز سریع

اثر رژیم کتوژنیک تنها زمانی آشکار می شود که به کتوز رسیده باشید. در این حالت، بدن شما در درجه اول از چربی ها برای انرژی استفاده می کند. اجسام کتونی تامین کننده انرژی شما هستند. با این حال، اغلب ابتلا به کتوز می تواند بسیار دشوار باشد. سه نکته زیر می تواند به شما کمک کند تا به سرعت دچار کتوز شوید:

مطالب مرتبط  فواید فسفر و عوارض کمبود آن در بدن

ذخایر کربوهیدرات خود را خالی کنید: برای اینکه واقعاً مطمئن شوید که دچار کتوز می شوید، باید سعی کنید ذخایر کربوهیدرات خود را کاملا خالی کنید. تنها در این صورت است که بدن واقعاً مجبور می شود به سمت چربی ها برود. شما می توانید به طور اساسی بدون کربوهیدرات برای چند روز کار کنید. این بدان معنا نیست که شما اصلاً نباید غذا بخورید! آجیل، گوشت، ماهی و سبزیجات کم کربوهیدرات مانند بروکلی همیشه مجاز هستند!

تمرینات استقامتی انجام دهید: بسیاری ادعا می کنند که ورزش های استقامتی مانند دویدن، دوچرخه سواری یا شنا مسیر کتوزیس را تسریع می بخشد. با این حال، این از نظر علمی ثابت نشده است. ورزش استقامتی همچنان برای سیستم قلبی عروقی شما مفید است و می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت شما داشته باشد. بنابراین اگر به آن ضربه کتو اضافی علاقه دارید، کفش های دویدن خود را بردارید! اگر مبتدی هستید، با دو جلسه در هفته شروع کنید و به آرامی افزایش دهید!

به اندازه کافی چربی بخورید: در رژیم کتوژنیک، نمی توانید غذاهای زیادی بخورید. نان، ماکارونی یا سیب زمینی معمولا تامین کننده اصلی انرژی ما هستند. برای کتو اما این غذاها حذف می شوند! برای اینکه کسری کالری شما خیلی زیاد نشود، همیشه مطمئن شوید که چربی کافی مصرف می کنید. این می تواند برای شما کمی غیرعادی باشد، به خصوص در ابتدا. اگر مطمئن نیستید و با رژیم کتوژنیک احساس خوبی ندارید، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

رژیم کتوز و غذای چرب ه

در منوی رژیم غذایی کتوژنیک دقیقاً چه چیزی وجود دارد؟ برای اینکه رژیم غذایی بتواند اثر کامل خود را ایجاد کند، باید کل دریافت کربوهیدرات ها را تا حد زیادی کاهش داد. بنابراین ماکارونی، نان یا سیب زمینی حذف می شوند! زیرا این غذاها همگی محتوای کربوهیدرات بیشتری دارند. در عوض، کتوها مواد چرب را ترجیح می دهند. آیا دوست دارید بدانید غذای شما چقدر کالری دارد؟ سپس به جدول کالری ما نگاهی بیندازید!

مطالب مرتبط  تاثیرات قهوه بر کاهش وزن

غذاهای معروف کتوژنیک عبارتند از:

گوشت مانند مرغ، بیکن، ژامبون

ماهی های روغنی مانند سالمون، قزل آلا، تن، ماهی خال مخالی

محصولات لبنی مانند پنیر، کره، خامه

آجیل و دانه هایی مانند گردو، بادام، ماکادمیا، دانه چیا

روغن هایی مانند روغن نارگیل، روغن گردو، روغن آووکادو

آووکادوها

تخم مرغ

سبزیجات سبز مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی

مقدار کمی از انواع توت ها مانند زغال اخته، تمشک

50:20:30 را فراموش کنید

در بیشتر موارد، یک رژیم متعادل و سالم شامل 50-65٪ کربوهیدرات، 15-25٪ پروتئین و 20-30٪ چربی است. با این حال، توزیع ماکرو بهینه، یعنی نسبت کربوهیدرات، چربی و پروتئین مصرفی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

چربی ها اولویت شماره یک در رژیم کتو هستند. این توزیع کلان را تغییر می دهد. توجه داشته باشید که با وجود افزایش مصرف چربی، همیشه باید فیبر غذایی کافی مصرف شود. ما یک رژیم غذایی متعادل را توصیه می کنیم. توزیع کلان در یک برنامه غذایی رژیم کتوژنیک به شرح زیر است:

چربی ها: 60 درصد

پروتئین: 30 درصد

کربوهیدرات: 10 درصد

سبزیجات فقط سبزیجات نیستند

حتی کوچکترین کربوهیدرات اضافی می تواند از حالت کتوز جلوگیری کند. بنابراین، در رژیم کتوژنیک، سبزیجات معمولاً به دو دسته پر کربوهیدرات و کم کربوهیدرات تقسیم می شوند. در بیشتر موارد، میوه حاوی فروکتوز زیادی است و بنابراین اغلب از مصرف آن اجتناب می شود. به منظور دریافت ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر کافی، توصیه می کنیم حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنید.

اثر کاهش وزن کتوژنیک

رژیم کتوژنیک

بسیاری از طرفداران رژیم کتوژنیک به کاهش وزن سریع سوگند یاد می کنند. دلیل این امر این است که بدن از ذخایر چربی که از آن تغذیه کرده است به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. زیرا زمانی که بدن در شرایطی قرار می گیرد که به آن کتوزیس می گویند، نه تنها چربی های وارد شده از طریق غذا، بلکه چربی درون زا را نیز برای تشکیل اجسام کتونی دریافت می کند. این اثر کاهش وزن کتوژنیک حتی باید با تمرینات قلبی، مانند دویدن یا دوچرخه سواری تسریع شود. با این حال، موفقیت کاهش وزن سریع رژیم کتوژنیک از نظر علمی ثابت نشده است.

مطالب مرتبط  کالری همبرگر چقدر است؟

نکته ما: آیا می خواهید خوش اندام شوید، اما نمی خواهید بدون کربوهیدرات کار کنید؟ در بسته کامل Shape ما هر آنچه را که برای شروع موفق نیاز دارید پیدا خواهید کرد. بهترین از همه: در راهنمای رایگان شکل ارائه شده، دستور العمل ها و تمرینات خوشمزه ای را برای در خانه یا باشگاه پیدا خواهید کرد.

خطرات رژیم کتوژنیک چیست؟

صرف نظر از اینکه تصمیم به رژیم کتوژنیک دارید، هر رژیمی خطر عدم تعادل را دارد. در رژیم کتوژنیک، شما تقریباً به طور کامل از کربوهیدرات اجتناب می کنید، اما سطح چربی خود را به شدت افزایش می دهید. در نتیجه، باید مراقب باشید که میوه و سبزیجات کافی و همچنین عناصر کمیاب و مواد معدنی مصرف کنید. همچنین، همیشه حداکثر کسری کالری را بین 300 تا 500 کالری حفظ کنید. به طور کلی توصیه می کنیم از رژیم های غذایی شدید خودداری کنید. با یک رژیم غذایی سالم و متعادل، تمام مواد مغذی مهم را در اختیار بدن خود قرار می دهید.

نتیجه گیری ما

رژیم کتوژنیک شکل افراطی از رژیم کم کربوهیدرات است. می تواند منجر به کاهش وزن شود.

غذاهای پرچرب مانند سالمون، آووکادو، آجیل و تخم مرغ ترجیح داده می شوند. غذاهای سرشار از چربی اشباع شده مانند سوسیس یا پنیر نیز می توانند مصرف شوند. با این حال، آنها نباید جزء اصلی رژیم غذایی باشند.

با وجود پرهیز از کربوهیدرات، همیشه باید سعی کنید با تنوع غذا بپزید.

بسیاری از میوه ها و سبزیجات برای رژیم کتوژنیک نامناسب هستند. با این حال، توصیه می کنیم همیشه یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.

برای دریافت رژیم غذایی با شماره 09125258034 تماس حاصل فرمایید

×
×

سبد خرید