تاثیرات قهوه بر کاهش وزن
قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است.با این حال، تاثیرات قهوه بر کاهش متفاوت است.مزایای آن شامل کنترل اشتها و بهبود متابولیسم است که می تواند به کاهش وزن کمک کند.با  این حال، قهوه حاوی کافئین است که ممکن است منجر به خواب ضعیف و هوس بیشتر قند در افراد خاص شود […]

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است.با این حال، تاثیرات قهوه بر کاهش متفاوت است.مزایای آن شامل کنترل اشتها و بهبود متابولیسم است که می تواند به کاهش وزن کمک کند.با  این حال، قهوه حاوی کافئین است که ممکن است منجر به خواب ضعیف و هوس بیشتر قند در افراد خاص شود – هر دو عاملی که ممکن است بر وزن تأثیر منفی بگذارند. علاوه بر این، بسیاری از نوشیدنی های قهوه حاوی شکر اضافه شده و کالری بیش از حد هستند.

مهم ترین تاثیرات قهوه بر کاهش وزن

تاثیرات قهوه در کاهش وزن

قهوه سیاه ممکن است باعث افزایش وزن سالم شودقهوه سیاه – بدون هیچ گونه مواد اضافی – کالری بسیار کمی دارد و ممکن است به شما در رسیدن به وزن سالم کمک کند.

کنترل وزن

از مهم ترین تاثیرات قهوه بر کاهش وزن، کنترل وزن است. هنگام تلاش برای کاهش وزن، باید کسری کالری ایجاد کنید. شما می توانید این کار را با افزایش فعالیت بدنی یا مصرف کالری کمتر انجام دهید.

یک راه آسان برای کاهش کالری دریافتی، انتخاب نوشیدنی های کم کالری است. به عنوان مثال، جایگزینی تنها 1 فنجان (240 میلی لیتر) از یک نوشیدنی پرکالری و شیرین شده با شکر با همان مقدار آب ممکن است منجر به کاهش وزن بیش از 4 پوند (1.9 کیلوگرم) در طی 6 ماه شود

قهوه به خودی خود یک نوشیدنی بسیار کم کالری است. در واقع، 1 فنجان (240 میلی لیتر) قهوه دم کرده تنها 2 کالری دارد

با این حال، قهوه فقط در صورتی حاوی این کالری ناچیز است که آن را سیاه بنوشید – بدون افزودن شکر، شیر یا هر ماده دیگری.

مطالب مرتبط  رژیم ضد التهابی چیست؟

اگر می‌خواهید کل کالری دریافتی خود را کاهش دهید، جایگزین کردن نوشیدنی‌های پرکالری – مانند نوشابه، آب میوه یا شیر شکلات – با قهوه ساده ممکن است نقطه خوبی برای شروع باشد.

کافئین ممکن است متابولیسم را افزایش دهد

تاثیرات قهوه بر کاهش وزن

از مهم ترین تاثیرات قهوه بر کاهش وزن متابولیسم و افزایش انرژی به وسیله کافئین ان است. کافئین یک محرک طبیعی است که معمولا در قهوه، چای و نوشابه یافت می شود. در هر وعده، قهوه به طور معمول حاوی بالاترین میزان کافئین از این سه نوشیدنی است.

یک فنجان (240 میلی لیتر) قهوه دم کرده حدود 95 میلی گرم کافئین دارد. با این حال، محتوای کافئین بسته به نوع دانه، طرز برشته کردن، و آماده سازی متفاوت است.

کافئین ممکن است متابولیسم شما را بهبود ببخشد – معیاری است که نشان می دهد بدن شما روزانه چه مقدار کالری می سوزاند. این یکی از دلایلی است که کافئین در بسیاری از مکمل های کاهش وزن گنجانده شده است.

با این حال، ممکن است برای تأثیر قابل توجهی بر متابولیسم، به دوزهای زیادی از کافئین نیاز باشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که دوز 4.5 میلی گرم کافئین به ازای هر پوند از وزن بدن (10 میلی گرم در کیلوگرم) متابولیسم را تا 13 درصد افزایش می دهد. این برابر با 680 میلی گرم کافئین است – 7 فنجان (1660 میلی لیتر) قهوه برای کسی که 150 پوند (68 کیلوگرم) وزن دارد.

با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم کافئین ممکن است حفظ وزن بدن و کاهش وزن را بهبود بخشد.

در یک مطالعه، افزایش مصرف کافئین با افزایش وزن کمتر در طول 12 سال مرتبط بود. با این حال، شرکت‌کنندگانی که بیشترین میزان کافئین را مصرف کردند، تنها حدود 1 پوند (0.4 تا 0.5 کیلوگرم) سبک‌تر از کسانی بودند که مصرف کافئین کمتری داشتند.

یک مطالعه متفاوت بر روی افرادی که با موفقیت وزن کم کردند مورد بررسی قرار گرفت. کسانی که بیشترین قهوه و کافئین مصرف می کردند در حفظ کاهش وزن خود در طول زمان موفق تر بودند.

کافئین ممکن است اشتهای شما را کاهش دهد

از دیگر تاثیرات قهوه بر کاهش وزن کنترل اشتها وزن است. کافئین همچنین ممکن است به کاهش اشتهای شما کمک کند.اشتها توسط عوامل مختلفی از جمله ترکیب مواد مغذی وعده های غذایی، هورمون ها و سطح فعالیت کنترل می شود. نوشیدن قهوه کافئین دار ممکن است سطح هورمون گرسنگی گرلین را کاهش دهد.

مطالب مرتبط  رژیم کتوژنیک چیست ؟ خوب است یا بد ؟

علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که نوشیدن قهوه کافئین دار ممکن است تعداد کالری مصرفی شما در طول روز را در مقایسه با ننوشیدن آن کاهش دهد.

با این حال، تحقیقات پیرامون کافئین به عنوان یک سرکوب کننده اشتها متناقض است و برخی از مطالعات گزارش می دهند که کافئین تأثیر کمی بر احساس سیری دارد.

قهوه ساده و سیاه بسیار کم کالری و کافئین بالایی دارد. کافئین یک محرک طبیعی است که ممکن است متابولیسم شما را افزایش داده و سطح هورمون های گرسنگی را کاهش دهد که می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند.

نکات مهم در تاثیرات معکوس قهوه در کاهش وزن

تاثیرات قهوه بر کاهش وزن

قهوه ممکن است باعث افزایش وزن شوداگرچه برخی از مطالعات نشان می دهد که قهوه ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد، اما ممکن است به طرق مختلف بر وزن تأثیر منفی بگذارد.

کافئین ممکن است الگوهای خواب سالم را مختل کندکافئین با مسدود کردن اثرات آدنوزین، یک ماده شیمیایی در مغز که باعث خواب آلودگی شما می شود، به عنوان یک محرک عمل می کند.

اگر به انرژی اضافی نیاز دارید، این ممکن است مفید باشد. با این حال، اگر قهوه در اواخر روز مصرف شود، ممکن است با الگوهای خواب شما تداخل داشته باشد.

به نوبه خود، این می تواند منجر به افزایش وزن شود. خواب ضعیف با وزن بیشتر بدن، افزایش اشتها و هوس بیشتر برای غذاهای فرآوری شده مرتبط است.

بسیاری از مردم قهوه را با یک خوراکی شیرین مانند شیرینی مرتبط می دانند. این به این دلیل است که کافئین حس شیرینی درک شده شما را تغییر می دهد، که ممکن است منجر به هوس خوردن غذاهای شیرین شود. افزودن روزانه یک میان وعده با قند بالا به قهوه ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

برای جلوگیری از هوس های قند و افزایش وزن احتمالی که ممکن است با مصرف خوراکی های شیرین و پر کالری همراه باشد، از قهوه خود با غذاهایی که منبع پروتئین و چربی سالم هستند لذت ببرید – مانند یک مشت آجیل یا یک صبحانه تخم مرغ.

مطالب مرتبط  میان وعده های سالم برای کودکان

چگونه با قهوه کاهش وزن را کنترل کنیم ؟

آب کردن پهلو

پروتئین و چربی هر دو سیری را افزایش می دهند و ممکن است دفعات هوس خوردن قند را کاهش دهند. برخی از نوشیدنی های قهوه سرشار از کالری و قند هستند

اگرچه قهوه ساده کم کالری است، اما بسیاری از نوشیدنی های قهوه سرشار از کالری و شکر هستند کافی‌شاپ‌ها و فرنچایزهای محبوب، نوشیدنی‌های قهوه شیرین‌شده‌ای را می‌فروشند که حاوی شکر اضافه شده و صدها کالری است. به عنوان مثال، یک فراپوچینو کارامل استارباکس گراند (16 اونس یا 470 میلی لیتر) دارای 420 کالری و بیش از 16.5 قاشق چایخوری (66 گرم) شکر (17) است.

مصرف منظم نوشیدنی های شیرین، مانند مخلوط قهوه شیرین، با افزایش وزن و خطر چاقی بیشتر همراه است. علاوه بر این، بسیاری از مردم کره یا روغن نارگیل را به قهوه خود اضافه می کنند تا یک نوشیدنی مد روز به نام قهوه ضد گلوله درست کنند.

اگرچه افزودن چربی های سالم مانند روغن نارگیل به رژیم غذایی شما می تواند برای سلامتی مفید باشد، افزودن بیش از حد این غذاهای پرچرب و پرکالری به قهوه خود – بدون تنظیم کالری اضافی – ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و منجر به افزایش وزن ناخواسته شود.

قهوه کافئین دار ممکن است بر خواب تأثیر منفی بگذارد، که می تواند باعث افزایش وزن شود. علاوه بر این، برخی از نوشیدنی‌های قهوه سرشار از قند و/یا چربی هستند که ممکن است منجر به دریافت کالری اضافی و متعاقب آن افزایش وزن شود.

×
×

سبد خرید