رژیم پالئو چیست ؟
تغذیه سرخپوشان در حال پیشرفت است. اما پالئو دقیقا چیست؟ پالئو چه غذاهایی است؟ پالئو برای چه کسانی مناسب است؟ و مزایای رژیم پالئو چیست؟ ما نگاهی دقیق به روند غذا می اندازیم. رژیم پالئو چیست؟ اصطلاح “پالئو” مخفف پارینه سنگی – عصر حجر قدیم است. در اصطلاح عامیانه، پالئو را تغذیه عصر حجر یا […]

تغذیه سرخپوشان در حال پیشرفت است. اما پالئو دقیقا چیست؟ پالئو چه غذاهایی است؟ پالئو برای چه کسانی مناسب است؟ و مزایای رژیم پالئو چیست؟ ما نگاهی دقیق به روند غذا می اندازیم.

رژیم پالئو چیست؟

رژیم پالئو

اصطلاح “پالئو” مخفف پارینه سنگی – عصر حجر قدیم است. در اصطلاح عامیانه، پالئو را تغذیه عصر حجر یا رژیم عصر حجر نیز می نامند. رژیم پالئو بر اساس عادات غذایی اجداد ما است. ایده: رژیم غذایی که سهم قابل توجهی در رشد و بقای انسان داشته باشد باید برای ما خوب باشد.

پالئو یک رویکرد کل نگر است که بر تناسب اندام و سلامت تمرکز دارد. این بدان معناست که رژیم پالئو و ورزش منظم باید به شما احساس تناسب اندام و بهتری بدهد. و شما هم شبیه آن هستید.

رژیم پالئو چگونه کار می کند؟

تمرکز روی غذاهایی است که قبلاً در عصر حجر در دسترس بودند. به جای ممنوعیت ها و ممنوعیت های غذایی خاص، رژیم پالئو در مورد اولویت دادن به غذاهایی است که از نظر تئوری در اوایل عصر حجر در دسترس بودند. اگرچه کلم بروکلی و هویج احتمالاً درست خارج از غارهای اجداد ما رشد نکرده اند، اما از نظر تئوری می توانند رشد کنند.

همه غذاهای پالئو دارای یک عنصر اساسی مشترک هستند: آنها مستقیماً از طبیعت می آیند، بدون دخالت انسان ایجاد و رشد می کنند. این بدان معنی است که در رژیم پالئو هیچ محصول غلات یا شیرینی وجود ندارد.

بنابراین بسیاری از غذاهای پالئو ذاتاً دارای کربوهیدرات کم و پروتئین بالا هستند. پالئو علاوه بر سبزیجات، میوه ها و منابع طبیعی پروتئین، از چربی های با کیفیت بالا به جای کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کند. اگرچه چربی کالری زیادی دارد، اما به طور خودکار شما را چاق نمی کند. بر عکس. بدن یاد می گیرد که از چربی به عنوان منبع انرژی به جای تبدیل آن به چربی استفاده کند. مهم است که از چربی های باکیفیت مانند روغن نارگیل استفاده کنید.

غذاهای اصلی در مقابل غذاهای فرآوری شده

سبزیجات، آجیل و انواع توت ها همیشه در طبیعت رشد کرده اند. پروتئین حیوانی نیز همیشه از طریق شکار در دسترس بوده است. غلاتی مانند گندم، غلات و چاودار یا شکر فرآوری شده تنها با توسعه کشاورزی در دسترس انسان قرار گرفت. واریته های فعلی ما اغلب نژادهای خاصی هستند که به سادگی برای به حداکثر رساندن محصول بهینه شده اند. این غذاهای مدرن در رژیم پالئو یافت نمی شوند.

سبزیجات تازه، پروتئین حیوانی از گوشت، ماهی و تخم مرغ و همچنین اسیدهای چرب غیراشباع از آجیل، دانه ها و روغن های باکیفیت بخشی جدایی ناپذیر از رژیم پالئو هستند. غذای آن زمان تمام مواد مغذی لازم برای پیشبرد تکامل انسان را در اختیار اجداد ما قرار داده است.

از غذاهای آماده بسیار فرآوری شده، شیرینی های کلاسیک و فست فود اجتناب شود. این پیچیده تر از آن چیزی که در ابتدا است به نظر می رسد. شما برای خوردن پالئو به باغ سبزی خود نیاز ندارید و همچنین مجبور نیستید به شکار بروید. اکنون می توانید تمام غذاهای پالئو را از ارگانیک یا سوپرمارکت ها تهیه کنید.

مطالب مرتبط  کمر باریک با رژیم لاغری یک آرزو تا واقعیت

علاوه بر آجیل و انواع توت‌ها، میوه‌های خشک بدون قند افزوده، غذاهای فوق‌العاده مانند گوجی بری و البته میوه‌های تازه، در حال حاضر تنقلات بسیار باکیفیتی مانند بارهای خوراکی وجود دارد.

غذاهای پالئو

رژیم پالئو

لیست غذاهای پالئو طولانی است. هر نوع سبزی قابل تصور، آجیل، میوه های خشک، میوه های تازه و همچنین ماهی و گوشت ضروری هستند. جدول ما به شما نشان می دهد که چه نوع غذایی باید در رژیم پالئو بخورید و از کدام غذا اجتناب کنید.

غذاهای سرخپوشان غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید

پنیر تخم مرغ

سوسیس بسته بندی شده گوشت

انگشتان ماهی ماهی

سبزیجات حبوبات و غلات

روغن نارگیل و آووکادو چربی های فست فود سرخ شده

آجیل و دانه ها چیپس، آجیل شور و شرکت.

شیرینی کلاسیک میوه و میوه خشک بدون شیرینی

آب نبات بار پالئو

آرد نارگیل بر پایه غلات

غذاهای اصلی در مقابل غذاهای فرآوری شده

یک معیار مهم برای غذای پالئو کیفیت است. در صورت امکان، باید به دنبال کیفیت ارگانیک، گوشت و تخم مرغ از رفاه حیوانات و ماهی های صید شده وحشی باشید. از این گذشته، آفت کش های شیمیایی، کشاورزی کارخانه ای و آبزی پروری مصنوعی در عصر حجر وجود نداشت.

غذاهای موجود در رژیم پالئو، مواد مغذی را برای بدن شما فراهم می کند که می تواند به طور بهینه آنها را پردازش کند. سبزیجات و میوه ها به ویژه سرشار از ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی هستند. گوشت، ماهی و تخم مرغ علاوه بر پروتئین با کیفیت بالا، عناصر کمیاب و ویتامین ها را نیز تامین می کنند.

چرا در رژیم پالئو غلات وجود ندارد؟

غذاهای پالئو طوری طراحی شده اند که مواد مغذی و انرژی به راحتی قابل هضم را برای بدن شما فراهم کنند. غلات نمی توانند هیچ یک از این معیارها را برآورده کنند و بنابراین به عنوان غذاهای سرخپوشان طبقه بندی نمی شوند.

محصولات غلات اغلب به سختی هضم می شوند. این امر در مورد محصولات غلات کامل نیز صدق می کند اگر آنها را با روش های خاصی تهیه نکنید. در این صورت بدن شما کمتر می تواند به مواد مغذی موجود در آن دسترسی پیدا کند. از آنجایی که محصولات آرد سفید، مانند ماکارونی سبک یا نان، به شدت فرآوری شده و تقریباً حاوی مواد مغذی هستند، هیچ جایگزینی ندارند.

نان آردی معمولی نیست. نان پروتئینی ما بر اساس هسته و دانه، بخش اضافی پروتئین و یک ماده مغذی واقعی را برای شما فراهم می کند. بدون گلوتن و به راحتی در فر آماده می شود. به طور شگفت انگیزی به عنوان نان پالئو در رژیم غذایی عصر حجر خود قرار بگیرید.

دو منطقه خاکستری برنج سفید و سیب زمینی هستند. هر دو نسبت به نان، ماکارونی و مانند آن راحت‌تر هضم می‌شوند و همچنین می‌توانند منبع مفیدی از کربوهیدرات‌ها در رژیم پالئو، به ویژه برای ورزشکاران استقامتی باشند.

بررسی رژیم غذایی پالئو

مزایای

رژیم پالئو فواید زیادی دارد. پالئو در مقایسه با رژیم غذایی با غلات و شیرینی های کلاسیک امتیاز ویژه ای کسب می کند. غذاهای کلاسیک که کالری زیادی دارند اما هیچ فایده ای برای بدن شما ندارند جایگزین می شوند. آنها با غذاهای تازه و فرآوری نشده جایگزین می شوند که بسیاری از ویتامین های مهم و سایر مواد مغذی را فراهم می کنند.

فست فودها و غذاهای سرخ کردنی متعلق به گذشته هستند. به لطف غذای تازه، اغلب بعد از غذا خوردن احساس تناسب اندام و پر انرژی می کنید به جای اینکه تنبلی کنید و بیش از حد سیر شوید.

مطالب مرتبط  آثار کمبود وزن بر سلامت روان

شیرینی های کلاسیک با شکر زیاد و کالری زیاد که باعث هوس خوردن می شود در منوی غذا ممنوع است. در عوض، میان وعده‌هایی با فیبر بالا می‌خورید که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. بارهای پالئو این میان وعده ها را بسیار آسان می کند.

و از همه بهتر: پالئو طعم خوبی دارد. چه یک وعده غذایی اصلی یا یک دسر – پالئو خوشمزه و متنوع است. سبزیجات و گوشت تازه را می توان در انواع مختلف تهیه کرد. به جای آرد کلاسیک، می توانید دستور العمل های مختلفی را با آرد نارگیل و دانه های چیا امتحان کنید. شما به طور خودکار پروتئین بیشتری و کربوهیدرات کمتری خواهید خورد.

معایب

مضرات رژیم پالئو را می توان روی یک دست شمرد. یک چیز مطمئن است، اگر واقعاً به کیفیت ارگانیک غذای خود اهمیت می دهید، Paleo گران تر است. با این حال: چه کسی باید ارزش پول را داشته باشد اگر بدن خود شما نیست؟

جدا از وضعیت مالی، پالئو اغلب وقت گیرتر است. تهیه میان‌وعده‌ها و وعده‌های غذایی سرخپوشان اغلب در حین حرکت دشوار است. به همین دلیل ارزش دارد که شب قبل چیزی برای روز بعد آماده کنید. اما در اینجا نیز: پاداش تلاش با تناسب اندام و احساس بهتر بدن است.

کاهش وزن با پالئو

رژیم پالئو

اگرچه اغلب از آن به عنوان رژیم سرخپوشان یاد می شود، پالئو اساساً در مورد کاهش وزن نیست. کلمه “رژیم غذایی” در اینجا به عنوان مترادف خود رژیم استفاده می شود.

اگر پالئو بخورید، به طور خودکار وزن کم نمی کنید. برای کاهش وزن در درازمدت، باید کالری کمتری در رژیم غذایی روزانه خود نسبت به کالری مصرفی بدنتان مصرف کنید. ما یک کسری کالری متوسط ​​بین 300 تا 500 کالری را توصیه می کنیم. نحوه کاهش وزن را در مقاله ما بیاموزید. با این وجود، رژیم پالئو می تواند به شما در رسیدن به کمبود کالری کمک کند. غذاهای پالئو اغلب به اندازه کالری متراکم نیستند و بنابراین مغذی تر از محصولات نهایی هستند.

محصولات غلات مانند ماکارونی، پیتزا و نان، همچنین تنقلات شیرین مانند کیک بخشی از بسیاری از ما هستند. نکته: توجه داشته باشید که هر چند وقت یکبار چیزی به مدت یک هفته چنین چیزی می خورد. همه این غذاها کالری بالایی دارند و اغلب فاقد مواد مغذی مورد نیاز بدن شما هستند. به طور خلاصه: بدون پالئو، شما اغلب کالری هایی می خورید که هیچ کاری برای شما ندارند، به جز اینکه طعم خوبی دارند.

در مورد پالئو، این موضوع مربوط به گذشته است. غذاهای پالئو خوشمزه و معمولا پر از مواد مغذی ارزشمند هستند. تنقلات شیرین با کمک میوه بسیار آسان است. از آنجایی که غلات، شکر و موارد مشابه دیگر در منوی شما نیستند، کربوهیدرات های کمتری مصرف می کنید. به خصوص در ابتدا، این اغلب به کاهش چند کیلوگرم کمک می کند. از آنجایی که غذاهای پالئو مغذی تر هستند، به سختی هوس دارید.

از آنجایی که شما از مصرف منابع کربوهیدرات پایین مانند محصولات آرد سفید و به ویژه شکر اجتناب می کنید، ولع مصرف شیرینی به تدریج کاهش می یابد. این به شما کمک می کند از کالری های غیر ضروری جلوگیری کنید. شما مجبور نیستید بدون شیرینی به طور کامل انجام دهید.

کرم بادام زمینی گیاهی ما سریع درست می شود و واقعا خوشمزه است. بهتر از بستنی فروشی مورد علاقه شما و در عین حال فوق العاده سالم.

دستور العمل های پالئو

تغییر به رژیم پالئو آنقدرها هم که در نگاه اول به نظر می رسد دشوار نیست. در حالت ایده آل، یک شبه رژیم غذایی خود را به طور کامل تغییر نمی دهید، بلکه در عوض غذاهای پالئو و تنقلات بیشتری را مرحله به مرحله در زندگی روزمره خود ادغام می کنید. بسیاری از دستور العمل های پالئو سریع آماده می شوند.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی افزایش قد کودکان و نوجوانان

صبحانه رژیم پالئو

صبحانه بدون نان و رول؟ و بدون شکر؟ که کار می کند. و سلیقه ها. برای مثال قهوه ضد گلوله بسیار سریعتر از قهوه لاته ماکیاتو یا کاپوچینو کلاسیک با روغن نارگیل درست می شود. بسته به میزان گرسنگی شما در صبح، ممکن است کافی باشد.

اگر آن را شیرین دوست دارید، یک نوار مخلوط آجیل خانگی، صبحانه پالئوی شما را تکمیل می کند. همچنین می توانید به راحتی خودتان موسلی را با روغن نارگیل، آجیل و انواع توت ها و میوه های تازه تهیه کنید. وقتی زمان کوتاه است، یک بار سرخپوشان برای یک صبحانه سریع اما خوشمزه ایده آل است.

کلاسیک صبحانه سرخپوشان مقوی همه انواع تخم مرغ هستند. تخم مرغ آب پز، تخم مرغ سرخ شده، تخم مرغ آب پز ساده. حوصله ات سر رفته؟ مشکلی نیست! با دستور شاشوکا ما می توانید در کمترین زمان ممکن تخم مرغ آب پز را در سس گوجه فرنگی تند تجسم کنید.

ناهار و شام در رژیم پالئو

سالاد، سوپ، سبزیجات. همراه با گوشت، ماهی یا تخم مرغ با کیفیت بالا. اینها اصول اولیه بیشتر خوراکی های پالئو هستند. در صورت امکان، مواد تشکیل دهنده غذای پالئوی شما باید ارگانیک باشد تا از باقی مانده آفت کش ها و داروها در غذای شما جلوگیری شود.

تاکوهای جک فروت ما یک دستور غذای سبک برای ناهار سرخپوشان است که برای بیرون آوردن غذا نیز عالی است. به جای گوشت با جک فروت به عنوان جایگزین گوشت. اگر گیاهخوار هستید، این دستور غذای پالئو نیز ایده آل است.

سرخپوشان – چیزی بیش از تغذیه

البته، Paleo در درجه اول در مورد تغذیه است. اگر می خواهید از تمام مزایای رژیم پالئو بهره مند شوید، باید سبک زندگی خود را نیز تطبیق دهید. به عبارت دقیق، این به معنای: حرکت کنید! اجداد ما روز را صرف جمع آوری غذا و شکار می کردند. به همین دلیل خستگی ناپذیر روی پای خود ایستادند. رژیم غذایی آنها را قادر ساخت تا این بارهای شدید را تحمل کنند.

‏Paleo نیز به معنای ورزش است. به همین دلیل است که نیازی نیست به مدت 3 ساعت بلافاصله دویدن داشته باشید. اما می توانید سعی کنید هر روز کمی تمرین H.I.I.T انجام دهید. یا با دوچرخه به محل کار بروید. رفتن به دویدن با دوستان به جای صرف قهوه نشستن. و غیره. ورزش منظم بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی سرخپوشان است.

رژیم پالئو: نتیجه گیری

رژیم پالئو از فرضیاتی در مورد رژیم غذایی اجداد ما پیروی می کند.

اساساً رژیم پالئو شامل خوردن سبزیجات، میوه، آجیل، دانه ها، گوشت و ماهی است.

از محصولات و غلات فرآوری شده به شدت پرهیز می شود.

کیفیت مواد نیز مهم است.

برای دریافت رژیم غذایی با شماره 09125258034 تماس حاصل فرمایید

×
×

سبد خرید