کالری هویچ پلو چقدر است؟
هویچ پلو چیزی فراتر از یک غذای خوشمزه برنج ایرانی است. در عوض، این یک تجربه و یک مقصد است، مانند تمبری در پایان یک سفر عجیب و غریب! این غذا یک سفر رنگ و طعم است! امروزه به لطف اینترنت، ما خوش شانس هستیم که می توانیم غذاهای مختلف محلی و ملی را در […]

هویچ پلو چیزی فراتر از یک غذای خوشمزه برنج ایرانی است. در عوض، این یک تجربه و یک مقصد است، مانند تمبری در پایان یک سفر عجیب و غریب! این غذا یک سفر رنگ و طعم است! امروزه به لطف اینترنت، ما خوش شانس هستیم که می توانیم غذاهای مختلف محلی و ملی را در خانه میل کنیم.هویج پلو در بالای لیست 5 غذای برنج ایرانی برای همه ایرانی ها و خارجی ها قرار دارد. کالری هویچ پلو به علت شمر درونش بالا و معادل ۲۲۳ است.

 

چیزی که این غذا را بسیار متمایز می کند، ترکیب ظریفی از سادگی و مواد است که برای غذاهای بسیار خوش طعم، کمی شیرین و معطر مفید است.

 

در اینجا هویج های کمی سرخ شده را با پرتقال های شیرین معطر ترکیب کردیم و زعفران شکفته را ریختیم. نتیجه، خوب، پیش پا افتاده است. غذاهای رنگارنگ و پر جنب و جوش باید یک ضربه بصری و خوراکی در پخش های شما باشد!

 

البته هر منطقه با افزودن طعم هایی مانند دارچین، زیره، گلبرگ های گل رز و گلاب، تنوع خود را در این غذا ایجاد می کند. افزودن چند عدد کشمش و خرما نیز به این غذا رایج است.

 

این یک نمونه عالی از غذاهای ایرانی است که به راحتی می توان آن را مطابق با سلیقه و ذائقه شما سفارشی کرد. به عنوان مثال، مرغ را می توان با گوشت بره یا گوشت گاو بخارپز جایگزین کرد. اگر می خواهید مقدار غذای حیوانی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید، این غذای آفتابی تخم مرغ سرخ شده را در نظر بگیرید.

 

خیلی غیر سنتی اما یکی از غذاهای مورد علاقه من همین توفو برشته است! توفو با ادویه های گرم مانند دارچین، زیره، زردچوبه و فلفل قرمز با مقدار کمی نمک و روغن مخلوط شده و در فر برشته می شود تا پروتئین گیاهی با طعم عالی ایجاد شود!

 

 

کالری هویچ پلو چقدر است؟

کالری هویچ پلو

هویج پلو با مرغ از درشت مغذی ها و ریز مغذی هایی مطابق با جداول زیر تشکیل شده است که ارزش غذایی آن را می سازند

مطالب مرتبط  آنالیز کامل بدن
جدول ارزش غذایی هویج پلو با مرغ (غذای پخته شده مرکب از چند ماده)
تشکیل دهنده اصلی مقدار در100 گرم
انرژی (کالری) 223 کیلوکالری
کربوهیدرات 27.79 گرم
پروتئین 9.80 گرم
چربی 7.72 گرم
آب 77.21 گرم
فیبر 1.07 گرم
قند 7.06 گرم
کلسترول 24.35 میلی گرم
ویتامین های هویج پلو با مرغ (غذای پخته شده مرکب از چند ماده)
نام ویتامین مقدار در 100 گرم
ویتامین A 284.55 میکروگرم
ویتامین D 0.03 میکروگرم
ویتامین E 2.06 میلی گرم
ویتامین K 6.36 میکروگرم
ویتامین C 1.99 میلی گرم
تیامین (B1) 0.06 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.08 میلی گرم
نیاسین (B3) 3.11 میلی گرم
کولین (B4) 26.91میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.66 میلی گرم
ویتامین B6 0.21 میلی گرم
فولات (B9) 8.07میکروگرم
ویتامین B12 0.09 میلی گرم
مواد معدنی هویج پلو با مرغ (غذای پخته شده مرکب از چند ماده)
نام ماده معدنی مقدار در 100 گرم
کلسیم 18.77 میلی گرم
آهن 0.60 میلی گرم
منیزیم 19.91 میلی گرم
فسفر 90.08 میلی گرم
پتاسیم 204.89 میلی گرم
سدیم 157.61 میلی گرم
روی 0.94 میلی گرم
مس 0.06 میلی گرم
منگنز 0.31 میلی گرم
سلنیم 6.42 میکروگرم

 

 

 

 

 

 

عناصری که در کالری هویچ پلو تاثیر دارند

کالری هویچ پلو

زعفران 1/2 قاشق چایخوری

  • 1 پرتقال ناف پوست کنده
  • 1/2 فنجان آب
  • شکر 1/2 پیمانه
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک عدد پیاز بزرگ، نازک ورقه شده
  • یک قاشق چایخوری زردچوبه، آسیاب شده
  • نمک یک قاشق چایخوری
  • 1/2 قاشق چایخوری فلفل، آسیاب شده
  • چهار تکه ران و سینه مرغ با استخوان و پوست ترجیح داده می شود
  • 1 فنجان آب، بیشتر به میزان لازم
  • سه قاشق غذاخوری آب زعفران
  • هویج ماده اصلی آن است. چهار عدد هویج متوسط را بردارید و آنها را به صورت چوب کبریت برش دهید.
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • سه قاشق غذاخوری آب زعفران
  • 2 فنجان برنج سفید باسماتی را بردارید و به مدت 1 ساعت خیس کنید و آبکشی کنید
  • دو قاشق غذاخوری نمک برای جوشاندن برنج آبکشی می شود
  • دو قاشق غذاخوری روغن خنثی
  • دو قاشق غذاخوری آب زعفران
  • 1/4 فنجان پسته خرد شده یا خرد شده برای تزئین

 

چگونه هویچ پلو رژیمی درست کنیم ؟

 

1: زعفران. از هاون صاف استفاده کنید و نخ های زعفران را آسیاب کنید و آب داغ را اضافه کنید و هم بزنید و کنار بگذارید.

 

مرحله 2: نارنجی. نارنجی ناف را با یک چاقوی خرد کن به عمق تقریبی 1/8 اینچ به چهار قسمت تقسیم کنید. پرتقال را پوست بگیرید و تا جایی که ممکن است مغز آن را جدا کنید. پوست پرتقال را نازک به صورت چوب کبریت برش دهید.

مطالب مرتبط  کالری خورشت فسنجان چقدر است

 

مرحله 3: پوست پرتقال را با آب و شکر در یک قابلمه کوچک بریزید، هم بزنید و بگذارید تا به آرامی بجوشد. روی حرارت متوسط به مدت 15 دقیقه بدون درب یا تا زمانی که آب و شکر بجوشد تا مقدار کمی شربت بجوشد. کنار بگذارید. جوجه

 

مرحله 4: در یک قابلمه بزرگ و سنگین، پیازها را در 2 قاشق غذاخوری روغن روی حرارت متوسط تا زیاد حدود 10 دقیقه تفت دهید. زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر تفت دهید.

 

مرحله 5: از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید. یک قاشق غذاخوری روغن باقی مانده را به همان ماهیتابه اضافه کنید و مرغ ها را به مدت 5 دقیقه از دو طرف روی حرارت متوسط به بالا بپزید. پیازها را در ماهیتابه برگردانید، 1 فنجان آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

 

مرحله 6: روی مرغ را بپوشانید و به مدت 75 تا 90 دقیقه روی حرارت ملایم بپزید تا مرغ کاملا نرم شود. مرغ را تا نیمه برگردانید و سطح مایع را بررسی کنید. در صورت لزوم، در حین پخت مقدار کمی آب اضافه کنید. با این حال، مراقب باشید که ظرف آماده آبکی نشود.

 

مرحله هفتم: سه قاشق غذاخوری آب زعفران اضافه کنید و پس از پخته شدن مرغ، هم بزنید. 5 دقیقه بپزید و از اجاق گاز بردارید. هویج

 

مرحله هشتم: روی حرارت متوسط گرم کنید، هویج را حدود 5 دقیقه در قیچی تفت دهید، پوست پرتقال، شربت و سه قاشق غذاخوری آب زعفران را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر تفت دهید. لطفا آن را از روی اجاق بردارید و کنار بگذارید. برنج پخته

 

مرحله نهم: یک قابلمه با کف بزرگ و سنگین انتخاب کنید، روی آن را بپوشانید و 8 فنجان آب و نمک را به جوش بیاورید. وقتی برنج پخته شد، برنج آبکش شده را اضافه کنید و حدود 8-6 دقیقه بدون درب یا تا زمانی که برنج کمی نرم شود، با حرارت زیاد بپزید.

 

مرحله 10: برنج را با آبکش آبکش کنید و با آب ولرم آبکشی کنید و در حین آماده کردن قابلمه برای مرحله بعدی پخت، آن را کنار بگذارید. دو قاشق غذاخوری روغن را به یک قابلمه روکش شده اضافه کنید. در یک کاسه کوچک، 1 فنجان برنج کمی پخته شده و دو قاشق غذاخوری آب زعفران را به آرامی مخلوط کرده و به طور یکنواخت پخش کنید.

مطالب مرتبط  تاثیرات شکلات تلخ بر کاهش وزن

 

چگونه کالری هویج پلو را بسوزانیم

کالری هویچ پلو

این واقعاً به اهداف ورزشی و سطوح فعالیت فردی شما بستگی دارد. به طور کلی، 300 کالری معیار خوبی برای هدف قرار دادن زمانی است که می خواهید ارزیابی کنید که تمرینات شما چقدر موثر هستند. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، 300 کالری سوزانده شده ورزش با شدت متوسط در نظر گرفته می شود و سوزاندن این مقدار می تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

 

اما اگر هدف شما عضله سازی است، 300 کالری سوزانده شده ممکن است برای تحریک رشد عضلات کافی نباشد. اگر هدف 300 کالری سوزانده شده است، باید به جای تمرینات با شدت بالا، بر روی تمرینات طولانی مدت با شدت متوسط تمرکز کنید.

 

علاوه بر این، 300 کالری سوزانده شده نیز می تواند بر اساس سن، اندازه بدن و جنسیت متفاوت باشد. بنابراین، مهم است که با یک مربی یا پزشک مشورت کنید تا تعیین کنید چه نوع ورزش و سطح شدت برای شما مناسب است.

مقدار دقیق ورزش مورد نیاز برای سوزاندن 300 کالری به عوامل مختلفی مانند وزن بدن و سطح فعالیت بستگی دارد. به طور کلی، یک پیاده روی سریع 30 تا 45 دقیقه ای با سرعت 4 مایل در ساعت (مایل در ساعت) می تواند حدود 300 کالری بسوزاند. علاوه بر این، دویدن با سرعت 6 مایل در ساعت به مدت 20 دقیقه یا دوچرخه سواری با سرعت 12 مایل در ساعت به مدت 15 دقیقه نیز می تواند حدود 300 کالری بسوزاند. تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) راه دیگری برای سوزاندن سریع کالری است و اغلب برای حداکثر نتایج توصیه می شود. بسته به تمرینات انتخاب شده، 15 تا 25 دقیقه HIIT می تواند تا 300 کالری بسوزاند. ورزش های قدرتی و وزنه برداری نیز می توانند از کالری ها به طور موثر استفاده کنند. انجام حرکاتی مانند اسکوات، ددلیفت، و پوش آپ می تواند در صورت انجام با وزنه متوسط و تعداد کافی تکرار، حدود 300 کالری در یک جلسه 30 تا 45 دقیقه ای بسوزاند.

 

 

×
×

سبد خرید