کالری مصرفی در رژیم لاغری چیست
کالری مصرفی در رژیم لاغری بستگی به وزن ، سن، میزان تحرک هر فرد دارد. اما تعیین میزان کالری ایده‌آل شما می‌تواند تقریباً به اندازه کم کردن یک تکه (500 کالری) کیک شکلاتی سخت باشد.عوامل زیادی وجود دارد که در تعیین کالری مورد نیاز شما نقش دارند.  سن، وزن، قد و سطح فعالیت شما همگی […]

کالری مصرفی در رژیم لاغری بستگی به وزن ، سن، میزان تحرک هر فرد دارد. اما تعیین میزان کالری ایده‌آل شما می‌تواند تقریباً به اندازه کم کردن یک تکه (500 کالری) کیک شکلاتی سخت باشد.عوامل زیادی وجود دارد که در تعیین کالری مورد نیاز شما نقش دارند.  سن، وزن، قد و سطح فعالیت شما همگی نقش دارند.  طبق دستورالعمل های غذایی در ایالات متحده، بزرگسالان 21 ساله و بالاتر باید بین 1600 تا 3000 کالری در روز مصرف کنند. در ادامه مقاله عوامل مهم  کالری مصرفی در رژیم لاغری را براش شما عزیزان تضویح خواهیم داد.

 عوامل مهم کالری مصرفی در رژیم لاغری

کالری مصرفی در رژیم لاغری

  • سن و سال

چه بخواهید وزن خود را افزایش دهید، چه آن را از دست بدهید و چه بخواهید تعادل کامل طلایی را پیدا کنید تا دقیقا همان جایی که هستید بمانید، کالری مهم است.  و اگر فردی هستید که دوست دارید چیزها را ردیابی و اندازه گیری کنید، می توانید از تعیین دقیق میزان کالری مورد نیاز خود بهره مند شوید.

 زومپانو می‌گوید برنامه‌های دیجیتال و ماشین‌حساب‌های کالری آنلاین می‌توانند کمک کنند.  اما از آنجایی که ممکن است پیچیده باشد (آیا شما واقعاً فعال، بسیار فعال هستید یا به نوعی فعال هستید؟)، زومپانو توصیه می‌کند برای دریافت نظر متخصص، به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

 برخی دیگر ممکن است برای رسیدن به اهداف کالری خود نیازی به شکستن اعداد نداشته باشند.  صرف دانستن محدوده کالری توصیه شده می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. در ادامه جدول کالری دریافتی بر اساس سن و جنسیت برای شما عزیزان آورده شده استرس

مطالب مرتبط  کالری مصرفی اسکی چقدر است؟

به خاطر داشته باشید، این توصیه های کالری برای افرادی است که وزن طبیعی دارند.  اگر وزن شما بالاتر از محدوده طبیعی قدتان است و هدفتان کاهش وزن است، باید کمتر مصرف کنید.  کمبود 500 کالری می تواند کاهش وزن 1 پوندی در هفته را فراهم کند.

  • تحرک

 عامل دیگری  که بر میزان کالری دریافتی شما تأثیر می گذارد

 میزان تحرک نسبت به کالری و انرژی موجود در غذا است. برای حفظ وزن، انرژی وارد شده باید برابر با انرژی خارج شود (کالری مصرف شده در مقابل کالری سوزانده شده).کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزانید بخورید، وزن کم خواهید کرد.

 اما اگر بیش از آنچه نیاز دارید کالری مصرف کنید، بدن شما این انرژی را برای بعد (به شکل بالشتک اضافی روی باسن و اطراف وسط) ذخیره می کند.

علت تفاوت کالری مصرفی در رژیم لاغری برای هر فرد

 کالری مورد نیاز روزانه هر فرد متفاوت است، که می تواند تشخیص عدد جادویی را دشوار کند.  به طور کلی، مردان نسبت به زنان به کالری بیشتری نیاز دارند.  افراد فعال بیشتر از کسانی که شغل میز دارند نیاز دارند.  و جوانان بیشتر از افراد مسن نیاز دارند که متابولیسم آنها با افزایش سن کاهش می یابد.

این عوامل می توانند بر میزان کالری دریافتی شما تأثیر بگذارند:

کالری مصرفی در رژیم لاغری

 رابطه ی جنسی.

  • ارتفاع
  • وزن.
  • سن.
  • سطح فعالیت.
  • هورمون ها
  • داروها
  • نحوه تنظیم کالری روزانه

هدف شما از کالری دریافتی روزانه چیست؟

  • افزایش وزن

 اگر هدف شما افزایش وزن است، فقط روی خوردن بیشتر تمرکز نکنید.  شما می خواهید مطمئن شوید که وزن خود را به روشی سالم اضافه می کنید.

 غذاهای پر کالری مانند گوشت های پر پروتئین، غلات کامل و چربی های سالم را انتخاب کنید.

 همچنین باید بیشتر غذا بخورید و به دنبال راه هایی برای اضافه کردن کالری اضافی به هر وعده غذایی باشید.  به عنوان مثال، آجیل یا دانه ها را به ماست، بلغور جو دوسر یا غلات خود اضافه کنید.

مطالب مرتبط  بیماری دیابت کودکان چیست؟ چه علائم و خطراتی به دنبال دارد؟

 زومپانو توصیه می‌کند: «فراموش نکنید کالری‌های مایع بیشتری بگنجانید تا در وعده‌ی غذایی بعدی احساس سیری نکنید.  نوشیدنی‌های پرکالری مانند شیر کامل، خامه، آب میوه 100 درصد، اسموتی‌ها و شیک‌های تغذیه‌ای پرکالری را انتخاب کنید.

  • برای کاهش وزن

 اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، ممکن است وسوسه شوید که برای رسیدن به اهداف خود، تعداد کالری خود را به شدت کاهش دهید.

 زومپانو می گوید، اما با احتیاط ادامه دهید.  اگر کمتر از 1200 کالری در روز می خورید، دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن دشوار است.

 علاوه بر این، محدودیت شدید کالری ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

 زومپانو هشدار می دهد: «اگر رژیم غذایی بسیار کم کالری دارید، می تواند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارد.  «بدن شما می‌تواند وارد حالت حفاظت شود، که می‌تواند کالری‌های سوزانده شده را کاهش دهد و کاهش وزن را سخت‌تر کند».

آیا برای رژیم لاغری باید کالری شمرد؟

کالری مصرفی در رژیم لاغری

 خوب است که از کالری مورد نیاز روزانه خود آگاهی داشته باشید و از چگونگی افزایش کالری در غذاهای مورد علاقه خود آگاه باشید.  این اعداد می توانند به تصمیم گیری شما در مورد اینکه چه چیزی بخورید و چه چیزی را برای یک روز دیگر پس انداز کنید کمک کند.

 اما اگر اعداد و ارقام مورد توجه شما نیست، هرگز نترسید.  برای سالم ماندن نیازی به مصرف کالری ندارید.

 زومپانو می‌گوید: «بسیاری از افراد نه با شمارش کالری، بلکه با تمرکز بر کیفیت غذا و کنترل وعده‌ها وزن کم می‌کنند.

 آیا همه کالری ها در رژیم لاغری  به یک اندازه ایجاد می شوند؟

 شاید نام «کالری منفی یا خالی » را شنیده باشید.  اینها را می توان در غذاهای فرآوری شده یافت – مواردی که معمولاً حاوی قند اضافه شده، چربی ترانس و مقدار غیر ضروری چربی و کالری هستند.

 در حالی که ممکن است با مصرف آن غذاها انرژی بیشتری دریافت کنید، غذاهای فرآوری شده تمایلی به داشتن مقدار مناسبی فیبر، مواد معدنی و ویتامین ندارند.  این کالری‌های خالی شما را راضی نمی‌کنند، و منجر به میل به غذا می‌شوند.  حتی ممکن است احساس خستگی یا خستگی کنید.

مطالب مرتبط  ایده برتر صبحانه سالم برای بارداری

 در عوض، مطمئن شوید که بر خوردن یک رژیم غذایی متعادل و پر از میوه ها و سبزیجات، گوشت بدون چربی، غلات کامل، آجیل و دانه ها تمرکز می کنید.

 زومپانو توضیح می‌دهد: «غذاهای با کالری خالی معمولاً برای هوس کردن و مصرف آن غذاها اغلب و در مقادیر زیاد طراحی شده‌اند که بیشتر منجر به مصرف کالری اضافی و دریافت غذایی ضعیف می‌شود.»

 فرقی نمی‌کند وزن خود را کاهش دهید، افزایش دهید یا حفظ کنید، مهم است که بفهمید چه مقدار کالری به شما کمک می‌کند تا به هدف خود برسید.

 اگر مطمئن نیستید که چه مقدار کالری باید در روز بخورید، دریغ نکنید که با یک متخصص تغذیه ثبت نام شده تماس بگیرید.  آنها می توانند عواملی مانند سن، جنس، داروها، شیوه زندگی، سابقه وزن، سابقه خانوادگی و سطح فعالیت را در نظر بگیرند و اطلاعاتی در مورد نحوه تنظیم وعده های غذایی و ورزش به شما ارائه دهند.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با تعداد کالری مصرفی رژیم لاغری آشنا کردیم. درک اینکه چه مقدار کالری مصرف می کنید در مقایسه با کالری مورد نیاز بدنتان بسیار مهم است.  اگرچه منبع دریافت این کالری ها نیز مهم است.

 زومپانو می گوید: «به عنوان مثال، مصرف 200 کالری از 16 اونس نوشابه به طور متفاوتی متابولیزه می شود تا 200 کالری از 1 اونس آجیل.  شما ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم را از آجیل به دست می‌آورید و هیچ فواید تغذیه‌ای از سودا ندارید.»

×
×

سبد خرید