مرغ سوخاری چقدر کالری دارد؟
مرغ سوخاری یک غذای محبوب است اما چربی های ناسالم بالایی نیز دارد.پوست و نان مرغ سرخ شده معمولاً با آرد و شیر حاوی چربی های اشباع درست می شود.فرآیند سرخ کردن، چربی‌های ترانس ناسالم را نیز به مرغ اضافه می‌کند. به همین دلیل کالری مرغ سرخ شده بسیار زیاد است. بررسی دقیق کالری مرغ […]

مرغ سوخاری یک غذای محبوب است اما چربی های ناسالم بالایی نیز دارد.پوست و نان مرغ سرخ شده معمولاً با آرد و شیر حاوی چربی های اشباع درست می شود.فرآیند سرخ کردن، چربی‌های ترانس ناسالم را نیز به مرغ اضافه می‌کند. به همین دلیل کالری مرغ سرخ شده بسیار زیاد است.

بررسی دقیق کالری مرغ سرخ شده

کالری مرغ سرخ شده

یک تکه مرغ سرخ شده با اندازه متوسط تقریباً 192 کالری دارد.100 گرم مرغ سرخ شده حاوی 246 کالری، 12 گرم چربی، 87 میلی گرم کلسترول و 77 میلی گرم سدیم است.

کالری واحدی از انرژی است که اغلب برای اندازه گیری مقدار انرژی که غذاها ارائه می کنند استفاده می شود.بدن برای انجام وظایف اساسی مانند تنفس و حفظ دمای بدن به کالری نیاز دارد.

همچنین می توان از کالری برای اندازه گیری میزان انرژی مصرف شده در طول فعالیت بدنی استفاده کرد.

اکثر افراد برای حفظ وزن نیاز به مصرف روزانه بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری دارند.با این حال، تعداد مشخص کالری مورد نیاز به سن، جنسیت و سطح فعالیت بدنی فرد بستگی دارد.

ارتباط کالری مرغ سرخ شده با کلسترول

کالری مرغ سرخ شده

مصرف کالری بیشتر از نیاز بدن می تواند منجر به افزایش وزن شود، در حالی که مصرف کالری کمتر می تواند منجر به کاهش وزن شود.علاوه بر این، مرغ سرخ شده به سطح کلسترول شما کمک می کند.

مصرف روزانه بیش از 300 گرم کلسترول و اگر مستعد مشکلات قلبی هستید 200 گرم توصیه نمی شود.کلسترول نوعی مولکول چربی است که برای ساختار و عملکرد غشای سلولی ضروری است.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی کم نمک برای چه افرادی مناسب است؟

همچنین پیش ماده ای برای سنتز هورمون ها، اسیدهای صفراوی و ویتامین D است.اگرچه کلسترول برای سلامتی لازم است، کلسترول بیش از حد می تواند منجر به تصلب شرایین شود، وضعیتی که در آن پلاک روی دیواره رگ ها ایجاد می شود و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

کلسترول LDL “بد” در نظر گرفته می شود زیرا منجر به تصلب شرایین می شود، در حالی که کلسترول HDL “خوب” در نظر گرفته می شود زیرا به حذف کلسترول LDL از شریان ها کمک می کند

آیا مرغ سرخ شده برای کاهش وزن مفید است؟

کالری مرغ سرخ شده

خیر، کالری مرغ سرخ شده حدود 192 کالری  خواهد بود. در حالی که 100 گرم مرغ حدوداً 246 کالری خواهد داشت که آن را غذایی پر کالری و برای کسانی که رژیم کاهش وزن دارند نامناسب می کند.

علاوه بر این، مرغ سرخ شده دارای سطوح چربی، سدیم و کلسترول بالایی است.100 گرم مرغ سرخ شده حاوی 12 میلی گرم چربی است که بیشتر آن از روغن و خمیر حاصل می شود.بدن انسان برای عملکرد صحیح به چربی نیاز دارد.

چربی انرژی می دهد، به بدن در جذب ویتامین ها کمک می کند و در حفظ غشای سلولی نقش دارد.با این حال، همه چربی ها یکسان ایجاد نمی شوند.

چربی های غیراشباع که در روغن های گیاهی، مغزها و دانه ها یافت می شوند، سالم محسوب می شوند.این نوع چربی می تواند به کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

از سوی دیگر، چربی های اشباع شده که در محصولات حیوانی و غذاهای فرآوری شده یافت می شوند، می توانند سطح کلسترول را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهند.

علاوه بر این، چربی های ترانس که در برخی از غذاهای فرآوری شده یافت می شوند، می توانند سطح کلسترول را افزایش داده و خطر بیماری قلبی را افزایش دهند.

مطالب مرتبط  تاثیرات پرولاکتین بالا در چاقی

ناسالم بودن کالری مرغ سرخ شده

مرغ سرخ شده به ناسالم بودن شهرت دارد و بیشتر آن به دلیل محتوای چربی آن است. در حالی که درست است که مرغ سرخ شده دارای چربی بالایی است، اما پروتئین بالایی دارد و کربوهیدرات کمی دارد.

نکته کلیدی این است که آن را در حد اعتدال مصرف کنید و آن را با سایر غذاهای سالم متعادل کنید.مرغ سرخ شده همچنین منبع خوبی از نیاسین است که برای متابولیسم و تولید انرژی مهم است.

بنابراین، در حالی که مرغ سرخ شده ممکن است سالم ترین انتخاب برای رژیم کاهش وزن نباشد، اما همچنان می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد.

کاهش وزن می تواند دلهره آور باشد، اما با رژیم غذایی مناسب و تغییرات سبک زندگی، دستیابی به اهداف کاهش وزن امکان پذیر است.

در حالی که بسیاری از رژیم های غذایی مد روز وجود دارد که نتایج سریع را نوید می دهد، بهترین راه برای کاهش وزن از طریق یک رژیم غذایی سالم و پایدار است.

ابتدا روی پر کردن رژیم غذایی خود با غذاهای کامل، از جمله میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم تمرکز کنید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که با نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز هیدراته بمانید. در نهایت، مطمئن شوید که به طور منظم ورزش کنید. حتی مقدار متوسط ​​فعالیت می تواند به شما در دیدن نتایج کمک کند.

بسیاری از مردم بر این باورند که تنها راه کاهش وزن این است که ساعت ها در باشگاه سپری کنید، روی تردمیل عرق کنید یا وزنه بردارید.

آیا کالری مرغ سرخ شده برای فرد بالغ موفید است؟

کالری مرغ سرخ شده

یک تکه مرغ سرخ شده متوسط حدود ۱۹۲ کالری دارد.یک فرد بالغ به طور متوسط به حدود 2000 تا 2500 کالری در روز نیاز دارد که بستگی به سبک زندگی، رژیم غذایی و سلامت عمومی دارد.

کالری واحدی از انرژی است که میزان انرژی موجود در غذا را اندازه گیری می کند.بدن برای عملکرد صحیح به کالری نیاز دارد و تعداد کالری مورد نیاز شما به سن، جنسیت و سطح فعالیت شما بستگی دارد.

مطالب مرتبط  کالری آش‌ جو چقدر است؟

زمانی که کالری بیشتری نسبت به نیاز بدن خود مصرف می کنید، کالری اضافی به صورت چربی ذخیره می شود.برای کاهش وزن، باید با خوردن کالری کمتر از نیاز بدن، کسری کالری ایجاد کنید.

آیا مرغ سرخ شده کالری بالایی دارد؟

مرغ سرخ شده کالری نسبتا بالایی دارد.یک تکه مرغ متوسط حاوی 192 کالری و 100 گرم مرغ سرخ شده حاوی 246 کالری است.علاوه بر این، مرغ سرخ شده سرشار از چربی، سدیم و کلسترول است.

سخن پایانی

کالری مرغ سرخ شده بسیار بالا است و به همین دلیل ممکن است سکته را افزایش دهند.علاوه بر این، مرغ سرخ شده اغلب در روغنی پخته می شود که چندین بار استفاده شده است.

این روغن می تواند حاوی ترکیبات مضری باشد که می تواند خطر سرطان را افزایش دهد.علاوه بر این، سطوح بالای سدیم نیز کمکی نمی کند.

سدیم بیش از حد می تواند چندین اثر منفی بر سلامتی داشته باشد.سدیم یک ماده مغذی ضروری است، اما نمک زیاد می تواند منجر به فشار خون بالا شود که یک عامل خطر برای بیماری قلبی و سکته است.

علاوه بر این، سدیم اضافی نیز می تواند باعث احتباس مایعات شود که می تواند منجر به ادم یا تورم شود.نمک همچنین به سخت شدن شریان ها یا تصلب شرایین کمک می کند.این وضعیت شریان ها را باریک می کند و می تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله حمله قلبی و سکته شود.

×
×

سبد خرید