کالری یک پرس سیب زمینی سرخ کرده چقدر است؟
بر کسی پوشیده نیست که سیب زمینی سرخ کرده دقیقاً یک غذای سالم نیست و بیشتر غذاهایی که از سرخ کن بیرون می آیند معمولاً با رژیم های غذایی ناسالم مرتبط هستند. کالری سیب زمینی سرخ کرده خیلی زیاد است.  اما تا زمانی که اعتدال را رعایت کنید، می توانید به عنوان بخشی از یک رژیم […]

بر کسی پوشیده نیست که سیب زمینی سرخ کرده دقیقاً یک غذای سالم نیست و بیشتر غذاهایی که از سرخ کن بیرون می آیند معمولاً با رژیم های غذایی ناسالم مرتبط هستند. کالری سیب زمینی سرخ کرده خیلی زیاد است.  اما تا زمانی که اعتدال را رعایت کنید، می توانید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، یک طرف سیب زمینی سرخ شده را کاملاً بخورید.

سیب زمینی سرخ شده اغلب به عنوان “کالری خالی” در نظر گرفته می شود، زیرا آنها فواید زیادی برای تغذیه ارائه نمی دهند. از آنجایی که سیب زمینی سرخ شده فقط سیب زمینی سرخ شده است، بیشتر کربوهیدرات ها و چربی ها را دریافت می کنیم و چیزهای دیگری هم ندارند. سیب زمینی سرخ کرده را سفارش دهید، و اوضاع برای اکثر مردم بدتر می شود.

علاوه بر این، روغن سرخ‌کنی که سیب‌زمینی‌های سرخ کرده در آن پخته می‌شود، دقیقاً سالم نیست (اگرچه چربی به طور خودکار بد نیست، بنابراین اگر چربی اشباع شده را دیدید بلافاصله نترسید).

اما، همه اینها که گفته شد، سیب زمینی سرخ کرده یک خوراکی است. تا زمانی که آنها جزء اصلی روزانه رژیم غذایی شما نباشند، خوردن سیب زمینی سرخ کرده اشکالی ندارد. بله، حتی یک سرخ شده بزرگ!

مطمئناً، شما مقادیر زیادی چربی و کربوهیدرات مصرف خواهید کرد. اما به یاد داشته باشید: این یک وعده غذایی است.

یک وعده غذایی، یک روز، حتی یک هفته کامل، هرگز پیشرفت شما را کاهش نمی دهد. خوردن غذا به شدت اشکالی ندارد زیرا از آن لذت می برید. کالری سنج مواد غذایی شما را در بهبود تغذیه روزانه کمک میکند.

سیب زمینی سرخ کرده چقدر کالری دارد؟

کالری سیب زمینی سرخ کرده

مقدار کالری موجود در یک طرف سیب زمینی سرخ شده از یک رستوران بسته به جایی که می خورید می تواند بسیار متفاوت باشد. یک سفارش کوچک معمولی سیب زمینی سرخ کرده (77 گرم) در یک زنجیره فست فود حدود 230 کالری است، در حالی که یک سفارش بزرگ (154 گرم) می تواند حدود 460 کالری باشد.

در رستوران‌ها، اندازه سرو و محتوای کالری یک طرف سیب زمینی سرخ شده ممکن است حتی بیشتر متفاوت باشد. یک سفارش کوچک سیب زمینی سرخ کرده در یک رستوران زنجیره ای می تواند بین 250 تا 350 کالری داشته باشد و یک سفارش بزرگ می تواند بین 400 تا 600 کالری داشته باشد.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی پرفیبر و نقش آن در لاغری

نوع سیب زمینی سرخ شده، چه سیب زمینی معمولی یا شیرین، و در صورت پخته یا سرخ کردنی بودن آنها نیز می تواند بر تعداد کالری یک طرف سیب زمینی سرخ شده تأثیر بگذارد.

200 کالری سیب زمینی سرخ شده چقدر است؟

کالری سیب زمینی سرخ کرده

200 کالری سیب زمینی سرخ شده تقریباً 57 تا 63 سیب زمینی سرخ کرده با اندازه معمولی (تقریباً 3 اینچ طول) خواهد بود. مقدار دقیق آن به نوع سیب زمینی سرخ کرده و اندازه سیب زمینی استفاده شده برای تهیه آن بستگی دارد.

به عنوان مثال، سیب زمینی سرخ کرده بزرگ مک دونالد (حدود 5 اینچ طول) بین 97 تا 99 کالری دارد، در حالی که سیب زمینی سرخ کرده با اندازه کوچک آنها (حدود 3 اینچ طول) بین 59 تا 61 کالری دارد.

مهم است که توجه داشته باشید که چاشنی ها و چاشنی های اضافی در شمارش کالری گنجانده نشده اند و می توانند کالری اضافی قابل توجهی را به وعده های سرخ شده شما اضافه کنند.

یک طرف سیب زمینی سرخ کرده چقدر باید باشد؟

بسته به رستوران یا نوع سیب زمینی سرخ شده، مقدار سیب زمینی سرخ شده باید به صورت یک طرفه سرو شود. به طور کلی، با این حال، یک طرف سیب زمینی سرخ شده باید برای تقسیم 1-2 نفر کافی باشد.

اکثر رستوران ها در هر سفارش حدود دو تا چهار اونس سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنند، اگرچه برخی از آنها بیشتر ارائه می دهند. به عنوان مثال، فست فودهای زنجیره ای معمولاً حدود 4 تا 5 اونس سیب زمینی سرخ کرده در هر سفارش سرو می کنند. اگر به دنبال مقدار کمتری سیب زمینی سرخ کرده هستید، برخی از رستوران ها اندازه های کوچکی را ارائه می دهند که معمولاً حدود 2 اونس است.

چرا سیب زمینی سرخ شده اینقدر کالری دارد؟

سیب زمینی های سرخ شده پر کالری در نظر گرفته می شوند، زیرا به طور کلی در روغن های پر کالری سرخ می شوند. مقدار روغن مصرفی بین رستوران ها و کشورها متفاوت است، اما اغلب به عنوان بخشی ضروری از فرآوری سیب زمینی دیده می شود، زیرا هم به حفظ سیب زمینی کمک می کند و هم بافت و طعم مطلوبی را ایجاد می کند.

روش‌های پخت طولانی‌تر، مانند پختن یا بخارپز کردن، معمولاً برای سیب‌زمینی‌های سرخ کرده کمتر مطلوب هستند. متأسفانه روغنی که برای سرخ کردن سیب زمینی سرخ کردنی استفاده می شود تقریباً همیشه کالری بالایی دارد و حاوی چربی های اشباع شده ناسالم است که می تواند به افزایش وزن، چاقی و سایر مشکلات سلامتی کمک کند.

مطالب مرتبط  میان وعده سالم برای کودکان ورزشکار

سیب زمینی سرخ شده همچنین معمولاً حاوی مقدار مناسبی نمک اضافه شده است که می تواند به محتوای کالری ناخواسته آنها کمک کند.

چقدر سیب زمینی سرخ کرده زیاد است؟

کالری سیب زمینی سرخ کرده

زیرا این به ترجیحات غذایی و نیازهای سلامتی فرد بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است قادر به خوردن چندین وعده بدون عواقب سلامتی باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط بتوانند چند عدد سیب زمینی سرخ کرده را بدون احساس بیماری تحمل کنند.

اگر فردی دارای یک بیماری پزشکی مانند دیابت است یا در تلاش برای کاهش وزن است، مهم است که کالری و سایر ارزش های غذایی مرتبط با سیب زمینی سرخ شده را قبل از خوردن زیاد در نظر بگیرد.

به طور کلی، سعی کنید اندازه وعده ها را کوچک نگه دارید و در صورت امکان جایگزین های سالم تری را انتخاب کنید.

یک وعده سیب زمینی سرخ شده چیست؟

یک وعده سیب زمینی سرخ شده معمولاً از حدود 3 تا 4 اونس سیب زمینی سرخ کرده تشکیل شده است که معادل تقریباً 85 تا 120 گرم است. این مقدار تقریباً به اندازه یک مشت بزرگ سیب زمینی سرخ شده و معادل 15 تا 20 عدد سیب زمینی سرخ شده متوسط است.

این اندازه یک وعده واحد در نظر گرفته می شود و باید از میزان چربی و کالری توصیه شده روزانه شما بیشتر باشد.

آیا سیب زمینی سرخ کرده برای رژیم غذایی مفید است؟

خیر، سیب زمینی سرخ کرده غذای خوبی برای گنجاندن در یک رژیم غذایی سالم و متعادل نیست. آنها معمولاً دارای کالری، چربی و سدیم بسیار بالایی هستند که اگر به مقدار زیاد مصرف شوند، می توانند به افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی کمک کنند.

سیب زمینی سرخ کرده نیز معمولاً در روغن های ناسالم سرخ می شود و به ماهیت ناسالم آن می افزاید. بنابراین، اگر سعی می کنید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، باید مصرف سیب زمینی سرخ کرده را محدود کنید یا جایگزین های سالم تری پیدا کنید.

آیا سیب زمینی سرخ کرده می تواند سالم باشد؟

بله، سیب زمینی سرخ کرده واقعا می تواند یک گزینه سالم باشد. هنگام درست کردن سیب زمینی سرخ کرده در خانه، می توانید از مواد و روش های آماده سازی بهداشتی بیشتری نسبت به آنچه در یک رستوران پیدا می کنید استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید سیب زمینی سرخ شده را در فر درست کنید، که شامل ریختن سیب زمینی های خرد شده در کمی روغن زیتون، چاشنی کردن آنها با سبزی، سیر یا طعم های دیگر، سپس پختن آنها در فر است.

همچنین می توانید با انواع مختلف سیب زمینی، مانند سیب زمینی شیرین، آزمایش کنید تا مواد مغذی و طعم بیشتری به آن اضافه کنید. علاوه بر این، استفاده از سیب زمینی بدون پوست می تواند به حفظ بیشتر ارزش غذایی سیب زمینی کمک کند.

مطالب مرتبط  کالری هویچ پلو چقدر است؟

وقتی سیب زمینی سرخ شده را آماده می کنید و کمی نمک می پاشید، می توانید از چاشنی ها یا گیاهان دیگر برای کاهش میزان سدیم مصرفی استفاده کنید. استفاده از یک روغن سالم مانند روغن زیتون یا روغن کانولا نیز می تواند به سلامت آنها کمک کند.

به طور کلی، سیب زمینی سرخ کرده اگر به روش درست تهیه شود، قطعا می تواند سالم تلقی شود. با انتخاب آگاهانه در مورد مواد تشکیل دهنده و تمرین آماده سازی، می توانید مطمئن شوید که سیب زمینی سرخ کرده شما یک لذت بهداشتی است.

آیا سیب زمینی های خانگی سالم تر از سیب زمینی سرخ شده هستند؟

کالری سیب زمینی سرخ کرده

بستگی به نحوه تهیه آنها دارد. سیب زمینی های خانگی معمولاً با سیب زمینی های پوست کنده و خرد شده تهیه می شوند که در ماهیتابه با روغن، کره یا ترکیبی از این دو پخته می شوند. در حالی که سیب زمینی سرخ کرده بیرون معمولا از برش های سرخ شده سیب زمینی که با نمک و سایر چاشنی ها پوشانده شده اند، تهیه می شود.

وقتی صحبت از تغذیه به میان می آید، سیب زمینی سرخ کرده ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به سیب زمینی سرخ کرده دارد. سیب زمینی سرخ کرده معمولاً حاوی سطوح بالاتر ویتامین A، ویتامین B6 و پتاسیم نسبت به سیب زمینی سرخ کرده است. سیب زمینی های خانگی نیز کالری کمتر و چربی کمتری نسبت به سیب زمینی سرخ کرده دارند، اگرچه این بستگی به نوع و مقدار روغن استفاده شده برای طبخ آنها نیز دارد.

به طور کلی، سیب زمینی سرخ کرده  خانگی گزینه سالم تری نسبت به سیب زمینی سرخ کرده بیرونی  است، زیرا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بیشتری است و چربی و کالری کمتری دارد. با این حال، هر دو گزینه می توانند ناسالم باشند اگر در مقادیر زیادی روغن یا چربی های ناسالم پخته شوند، یا اگر با چاشنی ها یا کناره های ناسالم سرو شوند. در  نهایت، انتخاب سالم‌تر به موادی که استفاده می‌کنید و نحوه تهیه سیب‌زمینی‌های سرخ شده بستگی دارد.

×
×

سبد خرید