هر کف دست نان چند کالری دارد؟
کالری نان
نان به عنوان اصلی ترین منابع غذایی انسان به شمار می آید. اغلب ما در طول روز لا اقل یک وعده نانی در میان وعده غذایی خود داریم. اما اگر تصمیم دارید لاغر و یا چاق شوید باید بدانید که میزان کالری نان مصرفیتان چه میزان است. از آنجایی که تنوع نان مصرفی در ایران […]

نان به عنوان اصلی ترین منابع غذایی انسان به شمار می آید. اغلب ما در طول روز لا اقل یک وعده نانی در میان وعده غذایی خود داریم. اما اگر تصمیم دارید لاغر و یا چاق شوید باید بدانید که میزان کالری نان مصرفیتان چه میزان است. از آنجایی که تنوع نان مصرفی در ایران بسیار مناسب است هر فرد با هر میزان کالری مصرفی می تواند بهترین نوع نان و غلات مناسب را برای خود انتخاب نماید. در ادامه بیشتر با میزان کالری نان های مصرف شده در ایران آشنا خواهیم شد:

نان لواش چقدر کالری دارد؟

نان لواش از جمله نان هایی است که در ارمنستان تولید می شود. این نان از آرد سفید تولید می شود و نمی توان گفت که نان پر مصرفی در میان ایرانیان است. هر کف دست نان  لواش حدود 25 کیلوکالری انرژی دارد.

کالری موجود در نان تافتون چه میزان است؟

تافتون از دیگر نان های پرطرفدار ایرانی است که به صورت سنتی پخت می شود. این نان که اغلب گرد پخته می شود قبلا بدون نمک پخته می شد و گزینه بسیار مناسبی برای افرادی بود مشکلات قلبی داشتند. اما امروز برای پخت آن از آرد سفید و میزان کمی غلات استفاده می شود. نان ارزشمندی محسوب می شود و میزان کالری موجود نان تافتون در هر کف دست تنها 35 کیلوکالری انرژی دارد.

مطالب مرتبط  بی اشتهایی عصبی چیست؟

نان بربری چند کیلو کالری دارد؟

نان بربری یکی از محبوب ترین نان های مصرفی ایرانیان است. این نان که اغلب در وعده صبحانه مصرف می شود از آرد سفید و میزان قابل توجهی سبوس تهیه می شود. نان نسبتا ضخیمی است و هر کف دست نان بربری 75 تا 80 کیلوکالری وارد بدن می نماید. این میزان در میان نان های سنتی بیشتر از بقیه است.

کالری نان

انرژی نان سنگک چقدر است؟

نان سنگک از دیگر نان های محبوب ایران است و به شکلی نان ملی ایرانیان محسوب می شود. این نان از ارد کامل سبوس نگرفته تولید می شود و می وان یکی از بهترین انواع نان برای خانواده است. دلیل این امر نحوه پخت آن و سبوس موجود در آرد است. بد نیست بدانید که هر کف دست نان سنگک 75 تا 80 کیلوکالری انرژی دارد.

نان باگت چقدر کالری دارد؟

در میان نان های غیر سنتی، نان باگت در میان ایرانیان محبوب است. این نان از آرد سفید یا سبوس تولید می شود بافت خوبی دارد و در صورت درست پخته شدن و تازه بودن بافت میانی پوکی خواهد داشت. کالری موجود در نان باگت در هر برش 30 گرمی حدود 75 کیلوکالری است.

نان جو بهترین نوع نان برای رژیم غذایی

اگر رژیم لاغری دارید بهترین نوع نان برای شما نان جو است که از آرد جو تولید می شود. قدرت سیرکنندگی جو بیشتر از گندم است و فیبر بیشتری دارد. هر کف دست نان جو بین 75 تا 80 کیلوکالری دارد اما با خوردن آن زمان بیشتری احساس سیری خواهید کرد.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی سالم در دوران بارداری چه ویژگی دارد

کالری نان سوخاری چه میزان است؟

سوخاری، نانی است که داخل فر یا دستگاه دیگر خشک می شود. این نان با آردهای متفاوتی طبخ می شود، اما بهترین نوع آرد برای این مدل نان، آرد کامل و سبوس نگرفته است. انرژی موجود نان سوخاری بین 35 تا 40 کیلوکالری اندازه گیری شده است.

×
×

سبد خرید