مواد غذا یی برای خوردن در دوران بارداری
حتی اگر در حال حاضر به اندازه حروف الفبای ویتامین ها و مواد معدنی را در وعده های غذایی روزانه خود جمع آوری کرده اید، ممکن است همچنان نگران باشید که به رژیم غذایی سالم بارداری نرسیده اید ،  به خصوص اگر اشتهای شما هنوز به سرعت بالا نرود. در این مقاله ما بهترین مواد […]

حتی اگر در حال حاضر به اندازه حروف الفبای ویتامین ها و مواد معدنی را در وعده های غذایی روزانه خود جمع آوری کرده اید، ممکن است همچنان نگران باشید که به رژیم غذایی سالم بارداری نرسیده اید ،  به خصوص اگر اشتهای شما هنوز به سرعت بالا نرود. در این مقاله ما بهترین مواد غذایی در دوران بارداری را برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم.

چرا باید از موارد سرشار از ارزش غذایی در دوران بارداری استفاده کرد؟

بهترین مواد غذایی در دوران بارداری

این سوپراستارهای تغذیه را وارد کنید. وقتی صحبت از بهترین غذاها برای خوردن در دوران بارداری به میان می آید، سعی کنید به انتخاب هایی بپردازید که مواد مغذی زیادی را فقط در چند لقمه بسته بندی می کنند و کالری خالی زیادی ندارند. این به شما و کودکتان کمک می کند تا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز هر دو را دریافت کنید.

اقلام غنی از مواد مغذی به ویژه زمانی موثر هستند که کارایی در اولویت باشد، مانند زمانی که حالت تهوع دارید، خیلی سریع وزن اضافه می کنید یا به اندازه کافی سریع اضافه نمی کنید.

در مورد مواد مغذی صحبت کنیم، در حالی که همه آنها در حال حاضر مهم هستند، بهترین غذاها برای بارداری سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که نقش کلیدی در حمایت از رشد و تکامل کودک شما دارند، از جمله:

فولات. دریافت حداقل 600 میکروگرم در روز در دوران بارداری خطر نقص لوله عصبی را کاهش می دهد.

اهن. شما در دوران بارداری به آهن نزدیک به دو برابر یا ۲۷ میلی گرم در روز نیاز دارید. این ماده معدنی برای ساختن خون بیشتری که اکسیژن را به کودک شما حمل می کند، استفاده می شود.

کلسیم. روزانه 1000 میلی گرم مصرف کنید. کلسیم کلیدی است که به کودک شما کمک می کند تا استخوان ها، دندان ها، ماهیچه ها و اعصاب قوی بسازد.

ویتامین D. به کلسیم کمک می کند تا کار خود را انجام دهد و سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد. شما باید روزانه 600 IU دریافت کنید.

DHA. یک اسید چرب امگا 3، DHA در رشد مغز و چشم کودک شما نقش دارد. شما به 200 تا 300 میلی گرم در روز نیاز دارید.

ید. این ماده معدنی به رشد مغز و سیستم عصبی کودک شما کمک می کند. شما باید روزانه 290 میکروگرم دریافت کنید.

کولین. سعی کنید روزانه 450 میلی گرم از این ماده مغذی حیاتی را دریافت کنید تا از مشکلات لوله عصبی جلوگیری کنید و از رشد شناختی کودک خود حمایت کنید.

بهترین مواد غذایی در دوران بارداری کدام است؟

بهترین مواد غذایی در دوران بارداری

پیگیری نیازهای تغذیه ای خود در دوران بارداری می تواند کار بزرگی به نظر برسد، اما انتخاب غذاهای مناسب می تواند به شما کمک کند تا میزان بیشتری از پایه های خود را پوشش دهید (البته در کنار مصرف ویتامین های دوران بارداری). بنابراین تلاش کنید تا این ابرغذاهای بارداری را در دسترس داشته باشید – و آنها را در منوی غذایی روزانه خود قرار دهید.

  • گوشت بدون چربی

آمینو اسیدهای موجود در پروتئین بلوک های سازنده هر سلول در بدن شما و کودک شما هستند. غذاهای پر پروتئین همچنین با تثبیت قند خون، گرسنگی شما را از بین می برند، به همین دلیل است که باید حداقل سه وعده (یعنی حدود 75 گرم) پروتئین در روز را هدف قرار دهید. گوشت بدون چربی یکی از مهم ترین مواد غذایی در دوران بارداری است.

این باعث می شود که گوشت بدون چربی یکی از بهترین غذاها در دوران بارداری مصرف شود. علاوه بر اینکه سرشار از پروتئین است، آهن بالایی نیز دارد، که برای کمک به رشد سلول‌های قرمز خون کودک و حمایت از شما نیز ضروری است. (حجم خون هنگام بارداری افزایش می یابد، به همین دلیل است که کم خونی در دوران بارداری بسیار رایج است.) آهن همچنین در رشد مغز کودک نقش دارد.

نحوه خوردن آن: برش های گوشت گاو بدون چربی مانند گرد، فیله، چاک و کمر. گوشت چرخ کرده با کمتر از 15 درصد چربی؛ فیله گوشت خوک یا ریز ریز کردن کمر؛ مرغ مانند مرغ و بوقلمون؛ و ساق، بازو یا کمر بره همگی مناسب هستند. مقدار کمی زیاد می شود، بنابراین برش مورد علاقه خود را به سوپ های پر از سبزیجات، سالاد و برنج یا غذاهای رشته فرنگی اضافه کنید. در نهایت یادتان باشد که گوشتتان را کاملا بپزید. دمای داخلی 160 تا 165 درجه فارنهایت به اندازه کافی بالاست که باکتری های عامل بیماری مانند E. coli و سالمونلا را از بین ببرد.

عدس

چه گوشت خوار باشید چه نباشید، این منبع پروتئین گیاهی سزاوار جایگاهی در بشقاب شماست. یک فنجان عدس پخته حدود 17 گرم پروتئین همراه با حدود 7 میلی گرم آهن دارد. عدس از بهترین مواد غذایی در دوران بارداری است.

عدس همچنین سرشار از فولات ویتامین B (به نام اسید فولیک در مکمل‌ها) است که برای تشکیل مغز و سیستم عصبی کودک شما حیاتی است و اثر محافظتی قدرتمندی در برابر نقص‌های لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا، یک اختلال تولد که در آن ستون فقرات وجود دارد، دارد. به درستی شکل نمی گیرد. عدس همچنین سرشار از فیبر است که می‌تواند سیستم گوارشی شما را حفظ کند و از یبوست مرتبط با بارداری جلوگیری کند.

مطالب مرتبط  کالری آش انار چقدر است

نحوه خوردن آنها: علاوه بر همه چیز، عدس به راحتی پخته می شود و تقریباً در هر غذایی قابل استفاده است. عدس سفت فرانسوی یا سیاه را در سالاد امتحان کنید، از عدس قهوه‌ای نرم‌تر به جای نخود در دستور پخت هوموس مورد علاقه‌تان استفاده کنید یا با عدس‌های قرمز خامه‌ای و سریع‌پز، سوپ غلیظ و شبیه خورش درست کنید.

ماست

کودک شما به منبع ثابتی از کلسیم برای استخوان های در حال رشد خود نیاز دارد و شما به آن نیاز دارید تا استخوان های خود را قوی نگه دارید و به عملکرد اعصاب و ماهیچه های خود کمک کنید. سه تا چهار وعده لبنیات می تواند به شما کمک کند نیاز روزانه خود به کلسیم را تامین کنید و ماست یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. ماست از دیگر مواد غذایی در دوران بارداری است.

فنجان برای فنجان، به اندازه شیر حاوی کلسیم است – به علاوه سرشار از پروتئین، ید و فولات است. کشت‌های فعال (یعنی باکتری‌های خوب) در ماست نیز می‌تواند به جلوگیری از ناراحتی معده و همچنین عفونت‌های قارچی (که در بارداری شایع‌تر است) کمک کند.

اما همه ماست ها برابر نیستند. انواع ساده می‌توانند انتخاب بهتری نسبت به انواع طعم‌دار باشند، زیرا فاقد قندهای اضافه هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را با مخلوط‌ها سفارشی کرد.

نحوه خوردن آن: در صورت تمایل، مقداری عسل یا میوه تازه خرد شده را امتحان کنید تا شیرین شود. جدا از خوردن آن از فنجان یا کاسه، می توانید ماست را به اسموتی ها اضافه کنید، آن را با گرانولا لایه برداری کنید تا یک پارفه خامه ای-ترد درست کنید یا از آن به جای خامه ترش یا مایونز در دیپ ها، سس ها یا محصولات پخته استفاده کنید.

سالمون وحشی

ماهی چرب به دلیل داشتن یکی از بهترین غذاها برای خوردن در دوران بارداری، محبوبیت خود را به دست می آورد. ماهی سالمون از دیگر مواد غذایی در دوران بارداری است.

ماهی های آب سرد مانند سالمون مملو از DHA امگا 3 هستند که به دلایل مختلفی ضروری هستند. بدن نمی تواند آنها را به تنهایی بسازد. آنها به سوخت و ساز ویتامین های محلول در چربی مانند A و E کمک می کنند. آنها ممکن است به کاهش خطر افسردگی قبل از زایمان و پس از زایمان کمک کنند. و برای چشم و مغز در حال رشد کودک شما حیاتی هستند (هم مغز و هم شبکیه در درجه اول از DHA تشکیل شده اند).

ماهی سالمون نیز منبع خوبی از ید و ویتامین D است.

در مورد نگرانی در مورد جیوه؟ ماهی قزل آلا یک انتخاب غذای دریایی بی خطر برای بارداری است، بنابراین از 8 تا 12 اونس (دو تا سه وعده) در هفته لذت ببرید. (ساردین و شاه ماهی انتخاب های خوب دیگری هستند.) در صورت امکان از ماهی آزاد وحشی استفاده کنید.

نحوه خوردن آن: سعی کنید فیله ماهی قزل آلا را تفت داده و روی سبزی یا برنج سرو کنید. در کنار سیب زمینی شیرین و سبزیجات بخارپز، یا ماهی آزاد پرک شده در بالای کاسه غلات یا سالاد میل کنید.

آووکادو

میوه سبز خامه ای سرشار از فولات، همراه با ویتامین B6 است که به رشد بافت سالم و مغز کودک کمک می کند و می تواند به کاهش تهوع صبحگاهی شما کمک کند. از دیگر مواد غذایی در دوران بارداری است.

همچنین منبع خوشمزه ای از چربی های تک غیراشباع سالم است که به بدن شما کمک می کند بسیاری از ویتامین های موجود در میوه ها و سبزیجات را بهتر جذب کند. محتوای چربی بالای آووکادو می‌تواند شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد، بنابراین احتمال کمتری دارد که با احساس گرسنگی و نیاز به خوردن در حال حاضر ضربه بخورید.

چگونه آن را بخوریم: احتمالاً می دانید که آووکادو برای گواکامول ضروری است، اما این همه آن چیزی نیست که برای آن خوب است. سعی کنید از آووکادوی له شده به جای پنیر یا مایونز در ساندویچ استفاده کنید یا آووکادوی خرد شده را به سالاد اضافه کنید.

بهترین مواد غذایی در دوران بارداری

ادامه

شاید بدانید که غلاف سویای پخته شده منبع خوشمزه ای از پروتئین گیاهی است و در هر فنجان پوسته شده 18 گرم مصرف می کند. اما آنها سرشار از سایر مواد مغذی مهم بارداری نیز هستند. یک فنجان ادام تقریبا 100 میلی گرم کلسیم، 3.5 میلی گرم آهن و 482 میکروگرم فولات دارد.

نحوه خوردن آنها: بهتر از همه، پختن آنها آسان است (غلاف های یخ زده را می توان تنها در چند دقیقه بخار پز یا مایکروویو کرد) و بسیار همه کاره هستند. برای میان‌وعده‌ای سریع و رضایت‌بخش، ادام را با نمک دریا پر کنید، آن‌ها را با آب لیمو و روغن زیتون پوره کنید تا به صورت خامه‌ای دربیاید، یا آن‌ها را در سالاد برای تقویت سریع پروتئین بریزید.

آجیل

در مورد کوچک اما قدرتمند صحبت کنید. آجیل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند منیزیم، روی، پتاسیم و ویتامین E، همراه با پروتئین، فیبر و چربی های سالم است. علاوه بر این، آنها به راحتی قابل حمل هستند، و آنها را به یک میان وعده ایده آل برای بارداری تبدیل می کند.

آیا انواع خاصی از انواع دیگر بهتر است؟ همه آجیل ها پروفایل های تغذیه ای منحصر به فرد خود را دارند – و همه آنها می توانند در یک رژیم غذایی بارداری سالم قرار بگیرند. اما برخی از آنها ممکن است ارزش دستیابی به آنها را داشته باشند. گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، در حالی که بادام مقدار مناسبی از کلسیم را تامین می کند. و بادام زمینی؟ آنها مملو از فولات هستند. (چه کسی می دانست؟)

مطالب مرتبط  علت های کندی کاهش وزن چیست؟

نحوه خوردن آنها: از آجیل برای اضافه کردن کرانچ خوش طعم به بلغور جو دوسر یا ماست استفاده کنید یا آنها را آسیاب کنید و به جای پودر سوخاری برای غذاهای مرغ یا ماهی استفاده کنید.

هویج

رنگ نارنجی روشن آنها به این معنی است که هویج مملو از بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند. و این ماده مغذی برای چشم ها، پوست و اندام های در حال رشد کودک شما حیاتی است. از دیگر مواد غذایی در دوران بارداری است.

نحوه خوردن آنها: علاوه بر خوردن هویج در سفر، سعی کنید هویج را رنده کنید و آنها را در پنکیک، کلوچه یا خمیر نان سریع بچینید. یا آنها را مانند سیب زمینی شیرین با کمی کره و دارچین بخارپز کرده و له کنید.

فلفل دلمه ای قرمز

این سبزیجات منبع اصلی ویتامین C و A، به علاوه فیبر برای حفظ حرکت هستند. یکی دیگر از مزایای بزرگ؟ تحقیقات نشان داده است که خوردن یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات در دوران بارداری می تواند به کاهش خطر عوارضی مانند فشار خون بالا و پره اکلامپسی کمک کند.

چگونه آنها را بخوریم: دفعه بعد که هوس خوردن چوب شور یا چیپس ترد کردید از بافت ترد آنها استفاده کنید. وقتی برای یک میان وعده در هوموس، سس مزرعه ای یا حتی ماست ساده غوطه ور می شوند، مطمئناً به نقطه ای می رسند.

هویج

رنگ نارنجی روشن آنها به این معنی است که هویج مملو از بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند. و این ماده مغذی برای چشم ها، پوست و اندام های در حال رشد کودک شما حیاتی است.

نحوه خوردن آنها: علاوه بر خوردن هویج در سفر، سعی کنید هویج را رنده کنید و آنها را در پنکیک، کلوچه یا خمیر نان سریع بچینید. یا آنها را مانند سیب زمینی شیرین با کمی کره و دارچین بخارپز کرده و له کنید.

فلفل دلمه ای قرمز

این سبزیجات منبع اصلی ویتامین C و A، به علاوه فیبر برای حفظ حرکت هستند. یکی دیگر از مزایای بزرگ؟ تحقیقات نشان داده است که خوردن یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات در دوران بارداری می تواند به کاهش خطر عوارضی مانند فشار خون بالا و پره اکلامپسی کمک کند.

چگونه آنها را بخوریم: دفعه بعد که هوس خوردن چوب شور یا چیپس ترد کردید از بافت ترد آنها استفاده کنید. وقتی برای یک میان وعده در هوموس، سس مزرعه ای یا حتی ماست ساده غوطه ور می شوند، مطمئناً به نقطه ای می رسند.

انبه

معده با فکر سبزیجات ورق می زند؟ خبر خوب: انبه راه عالی دیگری برای تامین ویتامین‌های A و C است. از دیگر مواد غذایی در دوران بارداری است.

نحوه خوردن آنها: از انبه تازه خرد شده در یک سالسا زیپ دار که روی ماهی یا مرغ خوش طعم است استفاده کنید، یا مکعب های یخ زده را با ماست مخلوط کنید تا اسموتی شیرینی تهیه کنید.

تخم مرغ

احتمالاً می‌دانید که تخم‌مرغ یک منبع پروتئینی ارزان و آسان برای طبخ است – یک تخم‌مرغ بزرگ ۶ گرم را به بدن می‌رساند. اما این همه چیز نیست. از دیگر مواد غذایی در دوران بارداری است.

تخم مرغ یکی از معدود منابع غذایی ویتامین D است که در هر عدد بزرگ 44 واحد بین المللی دارد. ویتامین D نقش کلیدی در کمک به ساخت استخوان‌ها و دندان‌های قوی برای کودک شما و همچنین حفظ سیستم ایمنی بدن در حالت مبارزه دارد. علاوه بر این، یافته‌ها نشان می‌دهند که دریافت مقدار کافی از مواد مغذی ممکن است خطر ابتلا به دیابت بارداری، پره اکلامپسی و وزن کم هنگام تولد را کاهش دهد.

آنها همچنین سرشار از کولین هستند، یک ماده مغذی ضروری برای رشد مغز و سیستم عصبی.

چگونه آنها را بخوریم: اگر به دنبال ایده هایی فراتر از تقلای معمولی هستید، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. یک تخم مرغ آب پز را روی یک کاسه غلات یا سالاد انباشته کنید، یا تخم مرغ های آب پز شده را با همه چاشنی های نان شیرینی بپاشید و به عنوان میان وعده میل کنید. فقط مطمئن شوید که تخم‌مرغ‌ها را کاملاً بپزید – تا زمانی که سفت شوند و دیگر آب‌ریزش نکنند – تا از بیماری سالمونلا جلوگیری کنید.

کلم پیچ

سبزی برگ همیشه انتخاب خوبی است و یک غذای فوق العاده قوی برای بارداری است. کلم پیچ فولات، آهن، ویتامین C، کلسیم، ویتامین A، ویتامین E،ویتامین K و فیبر را سرو می کند – همه در یک بسته خوشمزه که می توان از میلیون ها روش مختلف لذت برد.

نحوه خوردن آن: سعی کنید کلم پیچ را با ریحان در دستور پستوی مورد علاقه خود جایگزین کنید، آن را با پاستا بریزید، آن را روی یک ساندویچ قرار دهید یا آن را در تخم مرغ های همزده بچرخانید.

جو دوسر

دریافت 25 تا 30 گرم فیبر توصیه شده در روز می تواند به شما کمک کند احساس سیری طولانی تری داشته باشید و از یبوست ناخوشایند بارداری جلوگیری کنید. و خبر خوب: یک فنجان بلغور جو دوسر پخته شده بیش از 4 گرم مصرف می کند.

خبر خوب بیشتر؟ همین فنجان همچنین بیش از 30 درصد از منیزیم روزانه شما را تامین می کند، ماده معدنی دیگری که نقش کلیدی در ساخت استخوان ها و دندان های سالم به کودک شما ایفا می کند.

چگونه آن را بخوریم: طرفدار بلغور جو دوسر گرم برای صبحانه نیستید؟ سعی کنید جو را در یک غذاساز آسیاب کنید تا آرد درست شود و از آن به جای آرد همه منظوره در محصولات پخته شده مورد علاقه خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط  کاهش وزن اصولی

موز

وقتی با این میل به خوردن چیزی، هر چیزی، در اسرع وقت به شما برخورد می‌کند، منبع انرژی خوشمزه‌ای هستند. بعلاوه، حتی زمانی که احساس ناراحتی می کنید، آنها روی شکم شما آسان هستند. (موز حاوی ویتامین B6 است که با کاهش تهوع بارداری مرتبط است!)

موز همچنین سرشار از پتاسیم است، یک ماده معدنی که نقش کلیدی در ارتقاء فشار خون سالم دارد. آنها حتی ممکن است به شما در مدیریت نفخ آزاردهنده بارداری کمک کنند، زیرا پتاسیم به بدن شما کمک می کند تا مواد معدنی پف کننده مانند سدیم را از طریق ادرار آزاد کند

نحوه خوردن آنها: اگر یک موز به تنهایی آن را برای میان وعده برش نمی دهد، سعی کنید موز ورقه شده را روی یک تکه نان تست کره بادام زمینی بریزید. یا تکه های موز یخ زده را در غذاساز بریزید تا یک بستنی خوشمزه – و به طرز شگفت انگیزی خامه ای – بدون لبنیات درست کنید.

سیب زمینی های شیرین

یک سیب زمینی شیرین بیش از 400 درصد از ویتامین A مورد نیاز شما در روز را تامین می کند. این امر به ویژه در سه ماهه اول بارداری بسیار مهم است، زمانی که سلول های کودک شما با سرعت زیادی در حال تقسیم شدن هستند تا به اندام ها و قسمت های مختلف بدن تبدیل شوند. (در حالی که ویتامین A در دوران بارداری مهم است، از مصرف مکمل ها خودداری کنید، زیرا دریافت مگادوز از این ماده مغذی می تواند خطر نقص مادرزادی را افزایش دهد.)

نحوه خوردن آنها: سعی کنید برای درست کردن سیب زمینی سرخ شده، سیب زمینی شیرین برش داده شده را تفت دهید، یا با پر کردن یک سیب زمینی شیرین پخته شده نصف شده با لوبیاهای پخته شده، پنیر خرد شده و آووکادوی خرد شده، یک غذا در یک کاسه درست کنید.

کوینو

اگر کینوا بخشی از رژیم غذایی قبل از بارداری شما نبود، اکنون ارزش افزودن به منو را دارد. غلات کامل (که از نظر فنی یک دانه است) 8 گرم پروتئین، 5 گرم فیبر و نزدیک به 3 گرم آهن در هر فنجان پخته شده، همراه با مقادیر کمی کلسیم، منیزیم، پتاسیم و روی به بدن می رساند.

نحوه خوردن: بهتر از همه، کینوا در کمتر از 20 دقیقه پخته می شود. سعی کنید آن را با مکعب‌های سیب‌زمینی شیرین بو داده و لوبیا سیاه مخلوط کنید تا یک فیلینگ خوش طعم بوریتو داشته باشید، یا آن را در شیر بپزید تا یک فرنی به سبک بلغور جو دوسر برای صبحانه درست کنید.

شیر کم چرب

می‌دانید که برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌های کودکتان سرشار از کلسیم است – یک لیوان تنها یک سوم نیاز شما را در روز تامین می‌کند. اما شیر همچنین ویتامین D، ید و پروتئین زیادی – حدود 8 گرم در هر فنجان – به بدن می رساند. از دیگر مواد غنی در دوران بارداری است.

چگونه آن را بخوریم: اگر ایده نوشیدن یک لیوان شیر آنقدرها هم جذاب نیست، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آن را در رژیم بارداری‌تان قرار دهید. از شیر در اسموتی میوه ای استفاده کنید یا اسموتی های میوه و شیر را در قالب بستنی بریزید تا یخ های خنک و خامه ای درست کنید.

میوه خشک شده

انجیر، خرما، آلو خشک و زردآلو خشک منابع سریع و متمرکز انرژی هستند، زمانی که می توانید کاهش قند خون خود را احساس کنید. و طعم شیرین طبیعی گزینه بهتری نسبت به آب نبات واقعی در هنگام ضربه زدن به دندان شیرین شما است.

بهترین مواد غذایی در دوران بارداری

حتی بهتر؟ میوه های خشک منبع شگفت انگیزی از مواد مغذی مانند فیبر، آهن، کلسیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها هستند. فقط به خاطر داشته باشید که مقدار کمی باعث می‌شود که میوه‌های خشک کالری بیشتری نسبت به میوه‌های تازه دارند، بنابراین به وعده‌های غذایی خود توجه کنید و حتماً به دنبال انواع بدون قند اضافه باشید.

نحوه خوردن: یک مشت میوه خشک را با یک مشت آجیل برای یک میان وعده رضایت بخش ترکیب کنید، یا میوه خشک خرد شده را با ماست مخلوط کنید. یا از آن به عنوان یک دسر سالم لذت ببرید: خرما را با کره بادام زمینی یا کره بادام پر کنید، یا زردآلو خشک را در شکلات تلخ ذوب شده بریزید.

اب

خوب، از نظر فنی یک غذا نیست. اما H2O برای یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری کلیدی است، بنابراین بهتر است روزانه هشت تا 10 لیوان 8 اونس بنوشید.

چرا آب اینقدر مهم است؟ این نقش کلیدی در رساندن مواد مغذی به کودک شما و کمک به بدن او برای ساخت سلول‌های جدید دارد. هیدراته ماندن برای شما نیز مهم است. دریافت آب کافی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از یبوست در دوران بارداری است. به علاوه، کم آبی می تواند خطر زایمان زودرس را افزایش دهد.

همه این مزایای بزرگ به این معنی است که باید به طور منظم جرعه جرعه بنوشید، بنابراین یک بطری آب را پر کنید و آن را به هر کجا که می روید حمل کنید. اگر نوش جان شما را به طور ناراحت کننده ای سیر می کند، جرعه های کوچک در طول روز بنوشید.

×
×

سبد خرید