منابع پروتئین برای رژیم لاغری
خوردن غذاهایی که منابع پروتئین هستند فواید زیادی دارد، از جمله عضله سازی، کاهش وزن و احساس سیری بعد از غذا خوردن. اگرچه خوردن مقدار زیادی پروتئین ممکن است مفید باشد، خوردن یک رژیم غذایی متعادل بخش مهمی از سالم ماندن است. منابع پروتئین برای رژیم لاغری کاملا مناسب است. غذاهای منابع پروتئین برای رژیم […]

خوردن غذاهایی که منابع پروتئین هستند فواید زیادی دارد، از جمله عضله سازی، کاهش وزن و احساس سیری بعد از غذا خوردن. اگرچه خوردن مقدار زیادی پروتئین ممکن است مفید باشد، خوردن یک رژیم غذایی متعادل بخش مهمی از سالم ماندن است. منابع پروتئین برای رژیم لاغری کاملا مناسب است.

غذاهای منابع پروتئین برای رژیم لاغری

منابع پروتئین برای رژیم لاغری

خوردن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند زیرا می تواند به آنها کمک کند از پرخوری جلوگیری کنند. منابع پروتئین برای رژیم لاغری می تواند به ساخت عضله بدون چربی در صورت ترکیب با ورزش کمک کند. ماهیچه های بدون چربی به سوزاندن کالری بیشتری در طول روز کمک می کنند، که می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

موارد زیر برخی از بهترین منابع پروتئینی برای رژیم لاغری هستند که یک فرد می تواند برای کاهش وزن مصرف کند.

غذاها منابع پروتئین برای رژیم لاغری عبارتند از:

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه اغلب منبع ارزان قیمت پروتئین است. لوبیا سیاه را می‌توان به روش‌های مختلفی تهیه کرد که باعث می‌شود در تهیه غذا به یک ماده بسیار کاربردی تبدیل شوند. لوبیا سیاه بهترین منابع پروتئین برای رژیم لاغری است.

لوبیا لیما

برخی از لوبیاهای لیما حدود 21 گرم منبع مطمئن (گرم) پروتئین در هر وعده 100 گرم ارائه می دهند.

ذرت

ذرت زرد حدود 15.6 گرم منبع پروتئینی در هر فنجان دارد. علاوه بر این، ذرت همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر و مواد معدنی از جمله کلسیم است.

ماهی قزل آلا

ماهی سالمون یک ماهی چرب در نظر گرفته می شود، به این معنی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. ماهی سالمون همچنین منبع عالی پروتئین است و می تواند به فرد کمک کند در وعده های غذایی احساس رضایت بیشتری داشته باشد. ممکن است ماهی سالمون به اندازه برخی دیگر از گزینه های پروتئینی مقرون به صرفه نباشد.

مطالب مرتبط  گالری مصرفی گلف چقدر است؟

سیب زمینی

سیب زمینی به عنوان یک کربوهیدرات نشاسته ای شهرت دارد اما منبع خوبی از مواد مغذی از جمله پروتئین است. یک سیب زمینی متوسط ​​با پوست حاوی کمی بیش از 4 گرم منبع مطمئن پروتئین است. مردم باید هنگام تهیه سیب زمینی احتیاط کنند زیرا مواد اضافی که مردم اغلب روی سیب زمینی می گذارند می تواند کالری شماری را افزایش دهد.

کلم بروکلی

یک فنجان بروکلی خام تقریباً 2.6 گرم پروتئین دارد و حاوی انواع مواد مغذی مانند فولات و پتاسیم است. این سبزی نیروگاهی تنها 31 کالری در هر فنجان دارد. کلم بروکلی بهترین منابع پروتئین برای رژیم لاغری است.

گل کلم

گل کلم پروتئین زیادی با کالری بسیار کمی دارد. یک فنجان گل کلم خرد شده ۲۷ کالری و ۲ گرم منبع پروتئینی دارد.

 کلم چینی

این سبزی که با نام بوک چوی نیز شناخته می شود، بیشتر کالری خود را از پروتئین دریافت می کند و سرشار از آنتی اکسیدان است.

تخم مرغ

منابع پروتئین برای رژیم لاغری

تخم مرغ عالی ترین منابع پروتئین برای رژیم لاری ، مواد مغذی و چربی های سالم است. مطالعات مختلف نشان داده اند که تخم مرغ می تواند به افراد کمک کند احساس رضایت بیشتری داشته باشند و از پرخوری جلوگیری کنند. به عنوان مثال، یک مطالعه منبع معتبر دریافت که گروهی از زنانی که در صبحانه به جای نان شیرینی تخم مرغ می‌خوردند، برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کردند و کالری کمتری در طول روز دریافت می‌کردند.

 گوشت گاو

گوشت گاو مقادیر بالایی پروتئین در هر وعده ارائه می دهد. طیف وسیعی از انواع مختلف گوشت گاو برای کاهش وزن وجود دارد. افرادی که از رژیم غذایی کربوهیدرات متوسطی پیروی می کنند باید گوشت گاو بدون چربی بخورند در حالی که فردی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارد ممکن است گوشت گاو چرب تر بخورد.

سینه مرغ

سینه مرغ منبع کم پروتئین پروتئین است. اکثر کالری آن مستقیماً از پروتئین است که بدون پوست سرو شود. یک سینه مرغ بدون پوست 100 گرمی حدود 22 گرم منبع مطمئن پروتئین را فراهم می کند.

 جو دوسر

جو دوسر حدود 13 گرم منبع مطمئن پروتئین در هر 100 گرم دارد. آنها همچنین منبع کربوهیدرات های پیچیده هستند. جو دوسر خام به راحتی به عنوان بلغور جو دوسر تهیه می شود و مردم می توانند آن را با انواع غذاهای سالم مانند میوه ها و آجیل طعم دار کنند. مردم باید از بلغور جو دوسر آماده اجتناب کنند زیرا اغلب حاوی قند افزوده هستند.

مطالب مرتبط  متابولیسم بدن و کاهش وزن

ماهی تن

تن ماهی یک منبع عالی و در دسترس پروتئین است که کالری کمی نیز دارد. ماهی تن ماهی کم چربی با حداقل چربی است. ماهی تن را به سالاد، ساندویچ و تنقلات اضافه کنید. مراقب سس‌های اضافی مانند سس مایونز باشید، زیرا می‌توانند کالری اضافی و ناخواسته اضافه کنند.

حبوبات

حبوبات هم سرشار از فیبر و هم پروتئین هستند. این باعث می شود آنها به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن انتخاب خوبی باشند زیرا می توانند کاملا سیر کننده باشند. با این حال، برخی از افراد ممکن است در هضم حبوبات مشکل داشته باشند.

دانه شاهدانه

مردم می توانند از دانه های شاهدانه در سالاد به عنوان جایگزینی برای کروتون استفاده کنند. دانه های شاهدانه در هر 30 گرم، حدود 9.5 گرم منبع پروتئینی قابل اعتماد ارائه می دهند. یافتن آنها در اکثر خواربارفروشی ها نسبتاً آسان است اما می توانند گران باشند.

گوجه فرنگی خشک شده

منابع پروتئین برای رژیم لاغری
Healthy food high in protein. Meat, fish, dairy products, nuts and beans. Top view

گوجه فرنگی خشک شده یک افزودنی عالی برای بسیاری از غذاها است و به طور گسترده در دسترس است. آنها منبع خوبی از پروتئین و همچنین مواد مغذی و فیبر اضافی هستند.

گواوا

گواوا یک میوه استوایی است که ممکن است در همه جا موجود نباشد. گواوا یکی از پر پروتئین ترین میوه های موجود است. همچنین مواد مغذی اضافی مانند ویتامین C را ارائه می دهد.

کنگر فرنگی

کنگر سرشار از فیبر است و مقدار خوبی پروتئین ارائه می کند. کنگر فرنگی بسیار متنوع است و برای استفاده در انواع دستور غذاها مناسب است. کنگر فرنگی معمولاً در اکثر فروشگاه های مواد غذایی به راحتی پیدا می شود.

نخود فرنگی

نخود فرنگی سرشار از پروتئین، فیبر و سایر مواد مغذی است. نخود فرنگی ارزان است، به راحتی پیدا می شود و می توان از آن در بسیاری از دستور العمل ها استفاده کرد.

نخود

نخود یک منابع پروتئین برای رژیم لاغری و منبع  گیاهی سالم است که سرشار از فیبر است و سرشار از مواد مغذی است که از سلامت قلب و استخوان حمایت می کند. آنها همچنین سرطان را از بین می برند.

مطالب مرتبط  رژیم لاغری بدون ریزش مو

 کینوا

کینوا یکی از تنها منابع کامل پروتئین گیاهی است. کینوا حاوی تمام 11 اسید آمینه مورد نیاز برای کامل کردن یک پروتئین است و آن را به گزینه ای عالی برای گیاهخواران، وگان ها و کسانی که گوشت زیاد نمی خورند تبدیل می کند.

ماست یونانی

ماست یونانی ساده و کم چرب به اندازه 19 گرم منبع مطمئن پروتئین در یک قابلمه 200 گرمی بسته بندی می شود. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید ماست یونانی حاوی شکر اضافه شده را محدود کنند یا از مصرف آن اجتناب کنند. مردم باید به جای آن نسخه های ساده را انتخاب کنند و آن را با مقداری میوه یا دانه بنوشند.

 پنیر کوتیج

این محصول لبنی دارای پروتئین فراوانی است. همچنین یک وعده غذایی سالم از کلسیم و سایر مواد مغذی را ارائه می دهد.

بادام

آجیل به خاطر کالری بالا بودن شهرت دارد، اما با کمی کنترل سهم، بادام خشک بو داده یا خام می‌تواند یک میان‌وعده سرشار از پروتئین باشد.

شیر

شیر گاو منبع عالی پروتئین برای افرادی است که می توانند نوشیدن شیر را تحمل کنند. یک پیمانه (244 گرم) شیر حاوی 8 گرم منبع مطمئن پروتئین است.

عدس

عدس مقدار زیادی پروتئین گیاهی و فیبر دارد. آنها بسیار مقرون به صرفه هستند و ممکن است سلامت قلب را تقویت کنند.

تخمه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل سرشار از پروتئین و مواد معدنی مانند منیزیم و سلنیوم است. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید از دانه های کدو تنبل بو داده شده با روغن دوری کنند و به جای آن دانه های بو داده خشک را انتخاب کنند.

×
×

سبد خرید