باید و نباید ها درباره رژیم لاغری سریع
گاهی ممکن است افراد هنگام دریافت رژیم لاغری سریع ابتدا به خوبی وزن کم کرده اما یکباره دچار استپ وزنی شده و عدد روز ترازو به سمت اضافه وزن حرکت کند. در این موارد باید چه کار کرد؟ در این مقاله قصد داریم تا باید و نباید های رژیم لاغری سریع را برای شما عزیزان […]

گاهی ممکن است افراد هنگام دریافت رژیم لاغری سریع ابتدا به خوبی وزن کم کرده اما یکباره دچار استپ وزنی شده و عدد روز ترازو به سمت اضافه وزن حرکت کند. در این موارد باید چه کار کرد؟ در این مقاله قصد داریم تا باید و نباید های رژیم لاغری سریع را برای شما عزیزان تضویح داده تا بتوانید مشکل استپ وزنی خود را حل کنیم

چگونه استپ وزنی را در رژیم لاغری سریع صحیح کنیم؟

باید و نباید های رژیم لاغری سریع

اگر مسئله افزایش وزن در رژیم لاغری سریع  آشنا به نظر می رسد، متخصصان تغذیه ما سه استراتژی را برای بازگشت به مسیر توصیه می کنند:

  • ردیابی آنچه می خورید را شروع کنید

 نگه داشتن گزارش غذا می تواند شما را مسئول نگه دارد و به شما در دستیابی به اهداف طولانی مدت کاهش وزن کمک کند.  جولیا زومپانو، RD، LD، می‌گوید: «همچنین می‌تواند به شما کمک کند که گرایش‌های «بد» غذایی مانند آن لاته بعدازظهر، شیرینی‌سازی یا میان‌وعده خودکار را کشف کنید.  آنا تیلور، MS، RD، LD، CDE می افزاید: «پیگیری آنچه می خورید ممکن است کمی خسته کننده باشد، اما تحقیقات نشان می دهد که کار می کند.  با متعهد شدن به حداقل دو هفته ثبت روزانه مواد غذایی شروع کنید.”  از قلم و کاغذ قدیمی استفاده کنید تا هر چیزی که می خورید را در یک دفترچه یادداشت کنید.  یا با برنامه‌های رایگان تلفن هوشمند مانند MyFitnessPal® یا LoseIt®، صفحه‌گسترده روی لپ‌تاپ یا یک کالری شمار آنلاین رایگان مانند SparkPeople.com به دیجیتال تبدیل شوید.  زومپانو خاطرنشان می کند که برنامه های آنلاین بیشتر از ردیابی کالری انجام می دهند.  آنها همچنین می توانند شما را به اهداف سلامتی، مانند کاهش کلسترول یا فشار خون، یا تامین نیازهای پروتئینی خود نزدیکتر کنند.

مطالب مرتبط  بهترین رژیم های غذایی جهان

  • منوی خود را برای هفته برنامه ریزی کنید

 کیت پاتون، MD، RD، CSSD، LD، توصیه می‌کند از قبل وعده‌های غذایی یک هفته را برنامه‌ریزی کنید.  او می گوید: «هرچه آمادگی بیشتری داشته باشید، عادات غذایی شما بهتر خواهد بود.  تیلور می‌افزاید: «بدترین زمان برای اینکه از خودتان انتظار داشته باشید که یک انتخاب سالم داشته باشید، زمانی است که پس از یک روز طولانی خسته و گرسنه هستید.  بدون برنامه ریزی، قربانی شرایط می شوید.»  یخچال، فریزر و انباری خود را اسکن کنید تا ببینید چه چیزی برای خرید نیاز دارید.  سپس به خرید بروید.  پاتون توصیه می‌کند: «آماده کردن غذای قبلی نیز کمک می‌کند.  آیا برخی از دستور العمل ها به سبزیجات خرد شده نیاز دارند؟  آنها را آماده کرده و نگهداری کنید تا در یخچال بمانند.  برنامه ریزی از قبل، انتخاب های سالم را بسیار آسان تر می کند.

  • غذا خوردن با زمان محدود را در نظر بگیرید

 آیا شما تعجب می کنید، “چه جهنمی خوردن با محدودیت زمانی است؟”  می توانیم توضیح دهیم.  کریستین کرک پاتریک، MS، RD، LD می گوید: «در غذا خوردن با زمان محدود، شما پنجره زمانی را که در طول روز غذا می خورید محدود می کنید.  به عنوان مثال، شما ممکن است صبحانه را دیرتر از حد معمول و شام را زودتر از حد معمول بخورید، سپس بعد از ساعت 6 بعد از ظهر غذا را متوقف کنید.  مطالعات اولیه نشان می دهد که فشرده کردن تمام وعده های غذایی در فعال ترین بخش روز می تواند به کاهش چربی بدن بدون تغییر رژیم غذایی کمک کند.  کرک پاتریک خاطرنشان می کند: «اگر رژیم غذایی شما مکرر است، ممکن است با کالری شماری دست و پنجه نرم کنید.  “این می تواند انتظارات غیر واقعی ایجاد کند و حفظ آن دشوار است.”

مطالب مرتبط  چربی در تغذیه کودکان پیش دبستانی

بهترین راهکار ها برای کاهش وزن در رژیم لاغری سریع

باید و نباید های رژیم لاغری سریع

  • خودت را زیاد محدود نکن

 کرک پاتریک می‌گوید: «بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید وقتی می‌خواهید دوباره وزن کم کنید این است که روز بعد چیزی نخورید».  به طور مشابه، ممنوع کردن تمام کربوهیدرات ها یا حذف گروه های غذایی باعث افزایش وزن شما می شود.  پاتون توضیح می‌دهد: «شما احتمالاً در نهایت هوس غذایی که خودتان آن را انکار می‌کنید خواهید داشت.  در غیر این صورت احساس می کنید خیلی محدود شده اید، سپس در یک لحظه ضعیف زیاده روی کنید.  این تفکر کوتاه مدت شما را برای شکست در دراز مدت آماده می کند.

  • به خودتان پاداش دهید (اما نه با غذا)

 آیا تا به حال بعد از یک هفته رژیم غذایی با چیزی منحط رفتار کرده اید؟  این یک تله رایج است  “شما فکر می کنید، “من تمام هفته خوب بودم.  جولیا زومپانو می‌گوید من فقط خودم را با این بستنی سرو می‌کنم.  اما این باعث ایجاد یک رابطه ناسالم با غذا می شود و مانع پیشرفت شما به سمت اهداف کاهش وزن و سلامت می شود.  زومپانو می‌گوید که پاداش دادن به خود خوب است – فقط این کار را با غذا انجام ندهید.  خود را با یک ماساژ پذیرایی کنید.  یا به لباس نو.  یا به برخی وسایل الکترونیکی جدید براق.  او می‌گوید: «یا یک روز مرخصی بگیرید تا روی خودتان تمرکز کنید.  و نگران نباشید، بستنی های گهگاهی خوب است.  او می گوید: «به یاد داشته باشید که آن را به اشتراک بگذارید، یا اندازه یک بچه را سفارش دهید – و هر لقمه ای را بچشید.

مطالب مرتبط  کالری مصرفی اسکی چقدر است؟

باید و نباید های رژیم لاغری سریع

  • وسواس نداشتن

 در مورد درست خوردن” وسواس نداشته باشید.  تیلور تاکید می کند: «ایده ال گرا بودت در حد یک استاندارد عالی برای هیچ جنبه ای از زندگی شما واقع بینانه نیست.  اگر  چند چیپس سیب زمینی یا یک تکه آب نبات خورید  باید احساس کنید که «شکست خورده اید».  این وسواس باعث خسته شدن شما در رژیم لاغری سریع میشود.   (در واقع، انتظار داشتن 100% غذایی که وارد بدن شما می شود از هر نظر سالم باشد، ممکن است نشانه یک اختلال خوردن به نام ارتورکسیا باشد.) با خوردن یک رژیم غذایی متعادل که اجازه می دهد چند غذای سرگرم کننده را در وعده های کوچک مصرف کنید، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.  .  تغذیه سالم مهارتی است که شما در طول زمان به دست می آورید.  تیلور می گوید: «این کار به تمرین زیادی نیاز دارد.

سخن پایانی

در این مقاله باید و نباید های مروبط به رژیم لاغری سریع را بیان داشتیم. همانطور که در چند مقاله ذکر شد، برای کاهش وزن لاغزم نیست که حتما وزن شما سریع پایین بیایید. آرام آرام حرکت کردن این وزن به هدف شما نشونه سالم بودن و پایداری رژیمات است. اگر می‌خواهید که یک رژیم درست و اصولی با کاهش وزن واقع‌گرایانه داشته باشید حتما باید عادات رفتاری خود را بهبود ببخشید.

×
×

سبد خرید