رژیم لاغری سریع کم کربوهیدرات
رژیم لاغری سریع کم کربوهیدرات رژیمی است که کربوهیدرات ها را محدود می کند که عمدتاً در غذاهای شیرین، پاستا و نان یافت می شود.  به جای خوردن کربوهیدرات، روی غذاهای کامل و سبزیجات غنی از پروتئین تمرکز می کنید.  مطالعات نشان می دهد که رژیم های کم کربوهیدرات می تواند منجر به کاهش وزن […]

رژیم لاغری سریع کم کربوهیدرات رژیمی است که کربوهیدرات ها را محدود می کند که عمدتاً در غذاهای شیرین، پاستا و نان یافت می شود.  به جای خوردن کربوهیدرات، روی غذاهای کامل و سبزیجات غنی از پروتئین تمرکز می کنید.

 مطالعات نشان می دهد که رژیم های کم کربوهیدرات می تواند منجر به کاهش وزن و بهبود شاخص های سلامتی شود.  این رژیم ها برای دهه ها مورد استفاده متداول بوده و توسط بسیاری از پزشکان توصیه می شود.  بهترین حالت، معمولاً نیازی به شمارش کالری یا استفاده از محصولات خاص نیست.  تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذاهای کامل بخورید که یک رژیم غذایی کامل، مغذی و سیرکننده را ایجاد می کند.

 رژیم لاغری سریع کم کربوهیدرات چیست؟

رژیم لاغری سریع کم کربوهیدرات

 رژیم لاغری سریع  کم کربوهیدرات به این معنی است که شما کربوهیدرات کمتر و نسبت بیشتری از پروتئین و چربی می خورید.  این را می توان رژیم کتو نیز نامید.  با این حال، همه رژیم‌های کم کربوهیدرات منجر به کتوز نمی‌شوند.

 برای چندین دهه به ما گفته می شود که چربی برای سلامتی ما مضر است.  در همین حال، محصولات کم‌چرب «رژیمی» که اغلب مملو از شکر هستند، قفسه‌های سوپرمارکت‌ها را پر کرده است.  این با شروع همه گیری چاقی مصادف شد و در گذشته احتمالاً یک اشتباه بزرگ بود.  در حالی که تکثیر محصولات کم‌چرب دلیل نمی‌شود، اما واضح است که پیام کم‌چرب از افزایش چاقی جلوگیری نمی‌کند و ما معتقدیم که در این امر نقش داشته است.

مطالب مرتبط  کالری سنجی چیست؟

 اکنون مطالعات نشان می دهد که دلیل کمی برای ترس از چربی های طبیعی وجود دارد.  در عوض، در یک رژیم کم کربوهیدرات، لازم نیست از چربی بترسید.  به سادگی مصرف قند و نشاسته خود را به حداقل برسانید، مطمئن شوید که پروتئین کافی – یا حتی مقادیر زیادی پروتئین – دریافت می کنید و می توانید به اندازه کافی چربی طبیعی بخورید تا از وعده های غذایی خود لذت ببرید.

 هنگامی که از مصرف قند و نشاسته اجتناب می کنید، قند خون شما تثبیت می شود و سطح هورمون ذخیره کننده چربی انسولین کاهش می یابد، که ممکن است سوزاندن ذخایر چربی در بدن را آسان تر کند.  علاوه بر این، مصرف پروتئین بیشتر و وجود کتون ها (در صورت خوردن کربوهیدرات بسیار کم) ممکن است باعث شود احساس سیری بیشتری داشته باشید، در نتیجه به طور طبیعی مصرف غذا را کاهش داده و باعث کاهش وزن می شود.

اصول اولیه در رژیم لاغری سریع کم کربوهیدارت

رژیم لاغری سریع کم کربوهیدرات

  • خوردن: گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات روی زمین و چربی های طبیعی (مانند کره).
  • اجتناب از: قند و غذاهای نشاسته ای (مانند نان، ماکارونی، برنج، لوبیا و سیب زمینی).
  • وقتی گرسنه هستید غذا بخورید و وقتی سیر شدید دست از کار بکشید. می تواند به همین سادگی باشد.  شما نیازی به شمارش کالری یا وزن کردن غذای خود ندارید.

 در زیر نمونه‌هایی از آنچه می‌توانید بخورید آمده است، به‌عنوان جایگزین، دستور العمل‌های 1000+ کم کربوهیدرات ما را بررسی کنید.

چه کسی نباید یک رژیم لاغری سریع کم کربوهیدرات را انجام دهد؟

 اکثر مردم می توانند با خیال راحت یک رژیم کم کربوهیدرات را شروع کنند.  اما در این سه موقعیت ممکن است نیاز به آمادگی یا سازگاری داشته باشید:

  • افرادیکه برای دیابت دارو مصرف می‌کنند.
  • افرادی که برای فشار خون بالا دارو مصرف می کنند
  • مادرانی که شیرده هستند

 اگر در هیچ یک از این گروه‌ها نیستید و سایر بیماری‌های مزمن شدید – مانند نارسایی پیشرفته کبد یا کلیه – ندارید می‌توانند از این رژیم پیروی کنید.

مضررات رژیم لاغری سریع کم کربوهیدارت

 در حالی که رژیم کم کربوهیدرات فواید ثابت شده زیادی دارد، اما هنوز بحث برانگیز است.  خطر بالقوه اصلی مربوط به داروها است، به ویژه برای دیابت، که ممکن است نیاز به تنظیم دوز داشته باشد.   هر گونه تغییر در داروها و تغییرات مربوط به شیوه زندگی را با پزشک خود در میان بگذارید.

مطالب مرتبط  اهمیت تغذیه در دوران بارداری

 موضوعات بحث برانگیز مربوط به رژیم کم کربوهیدرات – و برداشت ما از آنها – شامل چربی های اشباع شده، کلسترول، غلات کامل، گوشت قرمز و محدود کردن کالری برای کاهش وزن است.

در رژیم غذایی کم کربوهیدرات چه بخوریم؟

رژیم لاغری کم کربوهیدرات

 در این بخش می‌توانید دقیقاً بیاموزید که با کربوهیدرات کم چه چیزی بخورید، چه راهنمایی‌های بصری، فهرست‌های دقیق غذا، دستور العمل‌های خوشمزه یا یک راهنمای شروع ساده را ترجیح دهید.

  • گوشت: هر نوع: گوشت گاو، خوک، بره، شکار، مرغ و غیره می توانید چربی موجود در گوشت و همچنین پوست مرغ را بخورید. اگر می توانید آن را بپردازید، ممکن است بخواهید گوشت های ارگانیک یا علف های تغذیه شده را در نظر بگیرید، اگرچه اینکه آیا این مزایا برای سلامتی قابل توجهی است بحث برانگیز است و یافته های علمی هنوز مقدماتی هستند.

  • ماهی و غذاهای دریایی: همه انواع: ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، ساردین یا شاه ماهی عالی هستند و حتی ممکن است به دلیل مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 فواید سلامتی داشته باشند. از نان پز کردن خودداری کنید.

  • تخم مرغ: همه انواع: آب پز، سرخ شده، اسکرامبل، املت و غیره. در صورت امکان می توانید تخم مرغ های پرورش یافته را انتخاب کنید.
  • چربی های طبیعی و سس های پرچرب: استفاده از کره و خامه برای پخت و پز می تواند طعم غذاهای کم کربوهیدرات شما را بهتر کند. بهتر است خودتان آن را بسازید. چربی نارگیل یا روغن زیتون نیز گزینه های خوبی هستند.

  • سبزیجاتی که در بالای زمین رشد می کنند: گل کلم، کلم بروکلی، کلم، کلم بروکسل، کلم پیچ، کولارد، بوک چوی، اسفناج، مارچوبه، کدو سبز، بادمجان، زیتون، قارچ، خیار، آووکادو ، پیاز  فلفل، گوجه‌فرنگی، کاهو، انواع دیگر سبزیجات برگ‌دار و غیره. اینها کمترین کربوهیدرات خالص را دارند و می‌توان در تمام سطوح محدودیت کربوهیدرات از آنها لذت برد.  با این حال، اگر از یک رژیم کتو پیروی می کنید (کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در روز)، ممکن است لازم باشد بخش های خود را برای انواع خاصی مانند فلفل دلمه ای و کلم بروکسل محدود کنید.
مطالب مرتبط  راه مقابله با استپ وزن چیست؟

  • محصولات لبنی: با خیال راحت گزینه های پرچرب مانند کره واقعی، خامه (40 درصد چربی)، خامه ترش، ماست یونانی/ترکیه و پنیرهای پرچرب را انتخاب کنید، که می تواند به شما کمک کند از غذاهای خوشمزه و در عین حال کاهش وزن لذت ببرید. مراقب تمام شیرها باشید، زیرا حاوی مقدار زیادی قند شیر است.  از محصولات طعم دار و شیرین خودداری کنید.

  • آجیل: به جای پاپ کورن، آب نبات یا چیپس، برای یک غذا (در حد اعتدال) عالی است.

  • توت ها: در حد اعتدال خوب است، اگر نیازی به سخت گیری در مورد کربوهیدرات ندارید. با خامه فرم گرفته عالیه .

رژیم کم کربوهیدرات چقدر کم کربوهیدرات است؟

رژیم لاغری سریع کم کربوهیدرات

 هر چه مصرف کربوهیدرات شما کمتر باشد، تاثیرات آن بر وزن و قند خون قوی تر خواهد بود.  به همین دلیل، توصیه می کنیم در ابتدا توصیه های غذایی را به شدت دنبال کنید.  هنگامی که از وزن و سلامت خود راضی هستید، ممکن است در صورت تمایل، با دقت سعی کنید کربوهیدرات بیشتری بخورید.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با رژیم لاغری سریع کم کربوهیدرات آشنا کردیم. همانطور که در مقاله متوجه شدید، این رژیم بیشتر به سالم خوری توجه داشته و تا حدودی می‌تواند شما عزیزان را برای بهبود وضیعت جسمی و ذهنی و کنترل وزن کمک‌کند.

×
×

سبد خرید