رژیم لاغری سریع و نکات مهم درباره آن
اول، به خاطر داشته باشید که بسیاری از کارشناسان می گویند که بهتر است به تدریج وزن کم کنید. زیرا احتمال برگشت ناپذیر بودن  آن بیشتر است.  آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی امریکا می‌گوید اگر خیلی سریع وزن کم کنید، به جای چربی، ماهیچه، استخوان و آب را از دست خواهید داد. رژیم لاغری سریع […]

اول، به خاطر داشته باشید که بسیاری از کارشناسان می گویند که بهتر است به تدریج وزن کم کنید. زیرا احتمال برگشت ناپذیر بودن  آن بیشتر است.  آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی امریکا می‌گوید اگر خیلی سریع وزن کم کنید، به جای چربی، ماهیچه، استخوان و آب را از دست خواهید داد. رژیم لاغری سریع ممکن است بازگشت داشته باشد.

 توصیه آکادمی: سعی کنید هفته ای 1 تا 2 پوند وزن کم کنید و از رژیم های غذایی یا محصولاتی که کاهش وزن را بیش از حد  دارند، بپرهیزید.  بهترین کار این است که کاهش وزن خود را بر اساس تغییراتی که می توانید در طول زمان رعایت کنید، قرار دهید.

 برای نتایج سریعتر، باید با یک پزشک کار کنید تا مطمئن شوید که سالم بمانید و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنید.

 برای رژیم لاغری سریع چه نکاتی لازم است؟

رژیم لاغری سریع

  1. احتمالاً این ضرب المثل را شنیده اید، “کالری وارد، کالری خارج می شود”. به عبارت دیگر شما فقط نیاز به سوزاندن کالری بیشتر از آنچه که می خورید و می نوشید دارید

  1. متابولیسم شما – اینکه بدن شما چقدر کالری ها را به سوخت تبدیل می کند – نیز مهم است. و اگر کالری زیادی را در روز کاهش دهید، برای شما بد است.  اگر متابولیسم خود را کاهش می دهید و این می تواند باعث کمبود برخی مواد مغذی شود.
مطالب مرتبط  کالری الو اسفناج چقدر است؟

روش های افزایش متابولیسم بدن برای رژیم لاغری سریع عبارت اند از:

  • مقدار مصرف غذایی را کاهش دهید.
  • مقدار کالری دریافتی خود را در یک روز مشخص کنید و کمی کاهش دهید.
  • برچسب مواد غذایی را بخوانید تا بدانید هر وعده چقدر کالری دارد.
  • بیشتر آب بنوشید تا خیلی گرسنه نباشید.

  1. از هر رژیمی که استفاده می کنید، باید از غذاهای مفید مانند سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و پروتئین بدون چربی مصرف کنید تا تغذیه مناسبی داشته باشید. کار با یک متخصص تغذیه ایده خوبی است، بنابراین برنامه‌ای تهیه کنید که این نیازها را پوشش دهد.

  1. بسیاری از برنامه ها می توانند به شما کمک کنند تا غذا خوردن خود را تحت نظر بگیرید. از آنجایی که احتمالاً همیشه تلفن هوشمند خود را همراه خود دارید، می توانید از آن برای پیگیری برنامه خود استفاده کنید.  یا یک دفترچه قلم و کاغذ از آنچه خورده اید و چه زمانی خورده اید نگه دارید.
  2. شما همچنین می خواهید افرادی را در کنار خود داشته باشید تا به شما در ایجاد انگیزه و تشویق شما کمک کنند. بنابراین از خانواده و دوستان خود بخواهید که از تلاشهای شما برای کاهش وزن حمایت کنند. همچنین ممکن است بخواهید به یک گروه کاهش وزن بپیوندید و در آنجا می توانید در مورد چگونگی ارتباط با افرادی که می توانند ارتباط برقرار کنند صحبت کنید. یا با کسی صحبت کنید که می دانید وزن خود را به روشی سالم کاهش داده است. تشویق آنها به روشی خوب “مسری” است! دریابید که چه چیزی شما را به خوردن در ابتدایی ترین سطح سوق می دهد ، غذا سوخت است. این به شما انرژی می دهد تا کارها را انجام دهید. اما تعداد بسیار کمی از مردم فقط به همین دلیل غذا می خورند. در هر اجتماع اجتماعی است. و این جایی است که بسیاری از ما وقتی روز سختی را پشت سر می گذاریم.
مطالب مرتبط  کالری واویشکا چقدر است؟

چرا رژیم لاغری سریع بهترین هدف نیست؟

رژیم لاغری سریع

 اگرچه جذابیت  رژیم غذایی “کاهش 5 پوند در هفته” قوی است، اما دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاهش وزن سریع ممکن است بر خلاف بهترین تلاش های کاهش وزن شما باشد.

 اول اینکه وقتی افراد به سرعت وزن کم می‌کنند، مخصوصاً از طریق رژیم‌های غذایی غیرعادی یا سخت، معمولاً نمی‌توانند آن را حفظ کنند، زیرا وزنی که از دست می‌دهند اغلب توده عضلانی و آب و توده چربی کمتری در مقایسه با افرادی است که به تدریج وزن کم می‌کنند.

کانی بنت، مربی سلامت و نویسنده کتاب Sugar Shock and Beyond Sugar Shock می گوید: حفظ عضلات بدون چربی در کاهش وزن مهم است زیرا نقش کلیدی در متابولیسم دارد.  «عضله به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.  اما وقتی خیلی سریع وزن کم می‌کنید، عضله‌تان را از دست می‌دهید و بدن‌تان کالری سوزی را کاهش می‌دهد.  کاهش وزن سریع حتی می تواند باعث کند شدن دائمی متابولیسم شود.

 کاهش وزن سریع اغلب منجر به دوچرخه سواری وحشتناک یویو می شود که بسیاری از رژیم های مزمن تجربه می کنند.  در واقع، مطالعه شرکت کنندگان سابق در برنامه تلویزیونی کاهش وزن NBC با عنوان “بزرگترین بازنده” نشان داد که هر چه وزن بیشتر به سرعت کاهش یابد، متابولیسم شرکت کننده بیشتر کاهش می یابد.  این مطالعه همچنین نشان داد که شرکت کنندگان مقدار قابل توجهی از وزن از دست رفته خود را در شش سال پس از مسابقه به دست آوردند.[

 مطالعه دیگری در استرالیا که روی 200 شرکت کننده در The Lancet انجام شد، نشان داد که در حالی که رژیم گیرندگان در این مطالعه همان مقدار وزن خود را از دست دادند، گروهی که وزن کم کردند به آرامی 10 درصد بیشتر چربی بدن و 50 درصد عضله بدون چربی کمتر از گروه کاهش وزن سریع از دست دادند.  .

مطالب مرتبط  خستگی بهاری و تاثیر آن در افزایش وزن

 با تشدید این موضوع، زمانی که افراد به سرعت وزن کم می‌کنند، اشتها اغلب با کاهش متابولیسم افزایش می‌یابد و کاهش وزن را تقریبا غیرممکن می‌کند.  مطالعه‌ای در Obesity گزارش می‌کند که بدن ما را ترغیب می‌کند که به ازای هر پوند از دست دادن 100 کالری بیشتر در روز بخوریم.

در رژیم لاغری سریع چه منبع غذایی باید مصرف کرد؟

رژیم لاغری سریع

مصرف سبزیجات خود را افزایش دهید. به جای محدود کردن غذاها و گروه های غذایی مختلف، روی ترکیب فراوانی از غذاهای مغذی تمرکز کنید که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سلامت کلی و مدیریت وزن را ارتقا دهید.  آب و فیبر موجود در محصولات باعث حجم دادن به ظروف می شود و به طور طبیعی چربی و کالری کمی دارند اما مواد مغذی متراکم و سیر کننده هستند.  می توانید با جایگزین کردن مواد کالری بالاتر با میوه ها و سبزیجات، نسخه های کم کالری از غذاهای خوشمزه ایجاد کنید.  اگر به این فکر می کنید که یک وعده غذایی را بیشتر سبزیجات بسازید (حداقل 50 درصد از هر چیزی که می خورید)، در مسیر درستی برای سلامتی بهتر هستید. سعی کنید در طول روز از فیبر، چربی، پروتئین زیادی استفاده کنید.

×
×

سبد خرید