رژیم لاغری بدون ریزش مو
داشتن یک‌ رژیم لاغری و غذایی سالم علاوه بر آنکه منجر به بهبود سلامتی درونی افراد می‌شود، وزن آنها را نیز کنترل کرده و مانع اضافه وزن خواهد شد. مشکل اینجاست گاهی از اوغات افراد جامعه برای آنکه بتوانند به وزن ایده ال خود در مدت زمان کوتاه برسند روی به رژیم های حذفی می‌آورند. […]

داشتن یک‌ رژیم لاغری و غذایی سالم علاوه بر آنکه منجر به بهبود سلامتی درونی افراد می‌شود، وزن آنها را نیز کنترل کرده و مانع اضافه وزن خواهد شد. مشکل اینجاست گاهی از اوغات افراد جامعه برای آنکه بتوانند به وزن ایده ال خود در مدت زمان کوتاه برسند روی به رژیم های حذفی می‌آورند. این نوع از ریژیم ها بسیار محدود و برنامه‌های عذایی آن ها به احتمال زیاد منجر به کاهش وزن کوتاه‌مدت می‌شود. اما نکته اساسی ان است که اکثر مردم نمی‌توانند آن‌ها را حفظ کنند و در نهایت در عرض چند هفته دست از کار می‌کشند.

اگرچه کاهش ۵/۵ کیلوگرم در یک هفته با پیروی از یک رژیم غذایی حذفی وسوسه انگیز به نظر می‌رسد. اما واقیت ان است که این نوع کاهش وزن اغلب ناسالم و ناپایدار است. کلید واقعی کاهش وزن ایمن و موفقیت آمیز، اتخاذ یک سبک زندگی سالم است که متناسب با نیازهای فردی شما باشد و بتوانید آن را تا آخر عمر حفظ کنید.

بهترین روش‌ها برای داشتن رژیم غذایی لاغری

رژیم لاغری
نکات زیر روش های سالم و واقع بینانه ای است که شما را به مسیر اصلی بازگرداند و به سمت اهداف وزن و تناسب اندام خود حرکت کنید.در اینجا چنپ روش مورد از بهترین نکات رژیم غذایی برای بهبود سلامت و کمک به کاهش وزن آورده شده است

  • افزایش فیبر
مطالب مرتبط  رژیم غذایی بعد از کرونا

فیبر در مثاد غذایی سالم از جمله سبزیجات، میوه ها، لوبیاها و غلات کامل یافت می شود. طبق آخرین مطالعات بیاد شده است که خوردن غذاهای غنی از فیبر بیشتر به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می‌کند.

  • حذف قند مصنوعی

قند اضافه شده و مصنوعی ، به ویژه نوشیدنی های شیرین، دلیل اصلی افزایش وزن ناسالم و مشکلات سلامتی مانند دیابت و بیماری قلبی است.

علاوه بر این، غذاهایی مانند آب نبات، نوشابه و محصولات پخته شده که حاوی مقدار زیادی قند مصنوعی هستند، دارای مواد مغذی بسیار کمی بوده که بدن شما زمینه ساز بیماری های زیادی می‌کند. حذف مواد غذایی سرشار از قندهای افزوده راهی عالی برای کاهش وزن اضافی است.

  • چربی سالم

اولین قدم برای داشتن یک رژیم غذایی سالم کنترل چربی است. چربی اغلب اولین چیزی است که هنگام تلاش برای لاغری شدن آن را کاهش یا به طور کلی حذف می‌کنیم. اما توجه داشته باشید کخ چربی های سالم در واقع می توانند به شما کمک کنند تا به هدف کاهش وزن خود برسید.

در حقیقت، پیروی از یک رژیم غذایی پرچرب که سرشار از غذاهایی مانند روغن زیتون، آووکادو و آجیل است، در چندین است که کاهش وزن را به حداکثر می‌رساند.علاوه بر این، چربی‌ها به شما کمک می‌کنند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید، اشتها را کاهش داده و به شما کمک می‌کند در مسیر درست بمانید.

نکات مهم در رژیم لاغری سالم

رژیم لاغری

  • کنترل ریزه خواری

توجه داشته باشید که ریزه خواری یکی از مهم ترین دلایل اضافه وزن است. یک رژیم غذایی سالم به هیچ عنوان ریزه خواهری ندارد. یکی از دلایل مهمی که منجرب به افرایش اضافه وزن نیز می‌شود حواس پرتی در خوردن است. در حالی که خوردن غذاهایی در جلوی تلویزیون ممکن است هیجان انگیز باشد اما این عمل سبب حواس پرتی در خوردن شده و باعث افزایش مصرف غذایی می‌شود. غذا خوردن پشت میز، به دور از حواس‌پرتی‌های احتمالی، نه تنها راه خوبی برای کاهش وزن است، بلکه به شما فرصت می‌دهد تا دوباره با عزیزانتان ارتباط برقرار کنید.

  • توجه به سلامتی خود
مطالب مرتبط  کالری مصرفی کشتی

بسیاری از مردم بر این باورند که برای کاهش وزن با سرعت بالا یک برنامه ورزشی سخت را باید داشته باشند. پیاده روی یک راه عالی و آسان برای سوزاندن چربی های اضافی است و نیازی به ورزش سخت نیست. طبق آخرین تحقیقات نشان داده شده تنها 30 دقیقه پیاده روی در روز به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، این یک فعالیت لذت بخش است که می توانید در هر زمانی از روز هم در داخل و هم در خارج از خانه انجام دهید.

  • غذا های سالم درست کنید

سعی کنید از غذاهایی خونگی استفاده کنید. اگرچه خوردن وعده های غذایی در رستوران ها لذت بخش است و می تواند در یک برنامه غذایی سالم قرار گیرد، اما تمرکز بر پختن وعده های غذایی بیشتر در خانه راهی عالی برای کنترل وزن است. علاوه بر این، تهیه غذا در خانه به شما این امکان را می دهد که مواد جدید و سالم را آزمایش کنید و در عین حال در هزینه خود صرفه جویی کنید.

  • یک صبحانه غنی از پروتئین بخورید

نشان داده شده است که گنجاندن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ در صبحانه برای کاهش وزن مفید است. به سادگی تعویض کاسه غلات روزانه خود با یک مخلوط پروتئینی که با تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده درست شده است می تواند به کاهش وزن کمک کند.افزایش مصرف پروتئین در صبح ممکن است به شما کمک کند از میان وعده های ناسالم جلوگیری کنید و کنترل اشتها را در طول روز بهبود بخشید.

  • هیدراته نمانید

یک‌ رژیم  لاغری سالم دارای آب فراوان و کافی است. نوشیدن آب کافی در طول روز برای سلامت کلی مفید است و حتی می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. یک مطالعه روی بیش از 9500 نفر نشان داد که کسانی که به اندازه کافی هیدراته نشده بودند، شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری داشتند و نسبت به افرادی که به درستی هیدراته شده بودند، بیشتر در معرض چاقی بودند. علاوه بر این، افرادی که قبل از غذا آب می نوشند که کالری کمتری می خورند

  • کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید
مطالب مرتبط  کالری مصرفی اسکیت

برای داشتن یک رژیم لاغری سالم باید به کربوهیدرات خود توجه کنید. کربوهیدرات های تصفیه شده شامل قندها و غلاتی است که فیبر و سایر مواد مغذی آنها حذف شده است. به عنوان مثال می توان به آرد سفید، ماکارونی و نان اشاره کرد.این نوع غذاها فیبر کمی دارند، به سرعت هضم می شوند و فقط برای مدت کوتاهی شما را سیر نگه می دارند. در عوض، منابع کربوهیدرات های پیچیده مانند جو، غلات باستانی مانند کینوا و جو، یا سبزیجاتی مانند هویج و سیب زمینی را انتخاب کنید. آنها به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری سیر باشید و حاوی مواد مغذی بسیار بیشتری نسبت به منابع تصفیه شده کربوهیدرات است.

سخن پایانی

رژیم لاغری


یک رژیم لاغری  مناسب سبب میشود تا شما علاوه بر داشتن بدنی سالم به وزن ایده ال نیز برسید. برای داشتن این برنامه غذایی خوب حتما باید سالم خوری کنید و مواد غذایی سالمی نیز استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که برنامه روزانه ورزشی مناسب با توجه به توانایی شما می‌تواند بدنی سالم  و رژیم غذایی شما را نیز کامل کند.

 

×
×

سبد خرید