رژیم غذایی چاق شدن و افزایش وزن اصولی
رژیم غذایی چاق شدن
زمانی که سخن از رژیم غذایی به میان می آید، ناخود آگاه، تمام افکار به سمت ایجاد برخی محدودیت ها در خورد و خوراک و کاهش وزن به وسیله آن، سوق می یابد. اما رژیم غذایی تنها برای لاغری نیست. بلکه افرادی که بیش از حد لاغر هستند نیاز به یک رژیم غذایی چاق شدن […]

زمانی که سخن از رژیم غذایی به میان می آید، ناخود آگاه، تمام افکار به سمت ایجاد برخی محدودیت ها در خورد و خوراک و کاهش وزن به وسیله آن، سوق می یابد. اما رژیم غذایی تنها برای لاغری نیست. بلکه افرادی که بیش از حد لاغر هستند نیاز به یک رژیم غذایی چاق شدن دارند که به صورت کاملا اصولی و تخصصی برنامه ریزی شده باشد. به جرأت می توان گفت، لاغری بیش از حد، گاهی حتی از چاقی هم خطرناک تر است و چنانچه با این مشکل رو به رو هستید باید سریعا جهت رفع آن، دست به کار شوید. البته گاها افرادی که از وزن معمولی برخوردار هستند نیز جهت حجم دهی به عضلات خود تصمیم به استفاده از چنین رژیم هایی می گیرند که باز توصیه می شود حتما به صورت اصولی و زیر نظر متخصص انجام گیرد.

چند نکته مهم در رابطه با چاق شدن به وسیله رژیم غذایی

اگر بیش از حد لاغر هستید، به احتمال زیاد با غذا خوردن مشکل دارید یا به عبارت دیگر، اشتهای چندانی برای صرف غذا ندارید. اما ممکن است به برخی از خوراکی ها که اتفاقا کالری بالایی دارند علاقه داشته باشید. اما توجه داشته باشید که افزودن یک یا دو مورد غذا به رژیم غذایی و میل کردن مکرر آن در طول روز نه تنها سبب افزایش وزن شما نخواهد شد، بلکه ممکن است به بدن شما آسیب بزند. به عنوان مثال اگر سعی کنید، در طول روز چند وعده غذای فست فودی و فاقد ارزش غذایی میل کنید، فقط شکم شما بزرگ می شود. یا اگر تنها نشاسته بیش از حد را وارد برنامه غذایی خود کنید احتمال بروز مشکلات گوارشی و …. وجود خواهد داشت. بنابراین برای آنکه رژیم غذایی چاق شدن را در کنار حفظ سلامت عمومی و چه بسا، بهبود سلامتی خود داشته باشید بایستی تمام گروه های غذایی را به طور متعادل در درون آن بگنجانید.

مطالب مرتبط  اصول دستگاه آنالیز بدن

رژیم غذایی چاق شدن

نکته دوم اینکه به جای افزایش حجم غذای هر وعده، تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید. نکته دیگر، انجام حرکات ورزشی در کنار اجرای رژیم غذایی چاق شدن می باشد. فکر نکنید که ورزش همیشه موجب لاغری می شود. انجام برخی از ورزش ها همزمان با مصرف نوشیدنی ها یا غذاهای سرشار از کالری، می تواند به سرعت شما را چاق کند.

برخی از غذاهای مهم در برنامه غذایی افزایش وزن

غذاهای مورد نیاز شما باید بر اساس نیاز شما و با در نظر گرفتن شرایط جسمانی شما تعیین شوند. اما به طور کلی، موارد زیر برخی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز در رژیم غذایی چاق شدن می باشند:

  • لبنیات: شیر، ماست و پنیر را در رژیم غذایی چاق شدن خود جای دهید. این مواد طبیعی و با ارزش می توانند شما را در راه رسیدن به وزن ایده آلتان یاری کنند.
  • غذاهای نشاسته دار: مواد غذایی نشاسته دار هم باعث چاقی شما خواهند شد. سیب زمینی، برنج، پاستا، نان، حبوبات و هر غذایی که می توانید با آن ها تهیه کنید را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.
  • انواع آجیل: آجیل ها از جمله مواد غذایی هستند که در عین کم حجم بودن، مقدار زیادی کالری دارند. در ضمن معمولا باب میل همگان هستند و غیر ممکن است که رغبتی به میل کردن آن ها نداشته باشید.
  • تخم مرغ: تخم مرغ یک منبع غنی پروتئین و غذایی با ارزش برای ورزشکاران است. در ضمن، میزان زیادی کلسترول دارد که می توانید از آن جهت چاق شدن و عضله سازی استفاده کنید.
مطالب مرتبط  کالری هویچ پلو چقدر است؟

 

×
×

سبد خرید