رژیم غذایی خیلی سخت و عوارض جبران ناپذیر آن
رژیم غذایی خیلی سخت
همه افرادی که اضافه وزن دارند، می خواهند لاغر شوند. این امر نه فقط به خاطر داشتن اندام ایده آل، بلکه جهت حفظ سلامتی بدن بسیار ضروری است. چرا که چاقی می تواند بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمی را به همراه داشته باشد. اما آیا انجام این کار، آن هم به هر طریقی […]

همه افرادی که اضافه وزن دارند، می خواهند لاغر شوند. این امر نه فقط به خاطر داشتن اندام ایده آل، بلکه جهت حفظ سلامتی بدن بسیار ضروری است. چرا که چاقی می تواند بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمی را به همراه داشته باشد. اما آیا انجام این کار، آن هم به هر طریقی صحیح است؟  گاها برخی از افراد به دلایلی، بیش از حد عجله می کنند و تصمیم می گیرند که در مدت بسیار کوتاه، میزان زیادی کاهش وزن داشته و به وزن ایده آلشان برسند. غافل از اینکه رژیم غذایی خیلی سخت چه عوارض و اثرات سوئی می تواند بر جسم و جان ایشان داشته باشد. اگر می خواهید کاهش وزن اصولی و بی خطری داشته باشید که همیشگی نیز باشد، بایستی صبور باشید و با تبعیت از یک رژیم غذایی لاغری صحیح و بی عیب و نقص به وزن ایده آل خود برسید.

مطالب مرتبط  کالری دلمه کلم چقدر است؟

عوارض رژیم غذایی خیلی سخت

امروزه روش های متنوعی برای کاهش وزن سریع ارائه شده است. اگر کمی بی محابا عمل کنید و تلاش کنید با پیروی از یک رژیم غذایی خیلی سخت در مدت زمان بسیار محدود، چندین کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید ممکن است با مشکلات متعددی رو به رو شوید. برخی از عوارض چنین رژیم های خودسرانه عبارتند از:

  • بازگشت فرد به وزن اولیه و یا حتی وزن بالاتر پس از مدت زمان خیلی کوتاه
  • کاهش برخی از مواد مورد نیاز بدن از قبیل کلسیم، ویتامین و … که در اثر حذف کامل برخی از گروه های غذایی پیش می آید.
  • کاهش انرژی کلی بدن که سبب خستگی و بی حالی مداوم خواهد شد.
  • پوکی استخوان ها و شکننده شدن ناخن ها
  • ریزش موی شدید
  • از دست دادن بافت های عضله به جای بافت چربی که سبب از بین رفتن زیبایی اندام شما خواهد شد.
  • کم آبی بدن و بروز مشکلاتی از قبیل یبوست
  • آسیب های روحی و روانی که در اثر تحمل گرسنگی بیش از حد و انجام فعالیت های طاقت فرسا حاصل می شود.

رژیم غذایی خیلی سخت

راهکارهایی برای اثربخشی بیشتر رژیم لاغری بدون استفاده از رژیم سخت

از نظر متخصصان تغذیه، کاهش وزن باید به صورت آهسته و در مدت زمانی طولانی انجام گیرد، نه در مدت خیلی کم و طی رژیم غذایی خیلی سخت. از نظر ایشان، متعادل ترین میزان کاهش وزن در طول یک ماه حدود ۴ تا ۵ کیلوگرم می باشد. در این مدت باید فرد از یک رژیم لاغری سالم تبعیت کند. به طوری که نیاز بدن به انواع مواد مغذی مانند ویتامین ها، پروتئین، غلات، سبزی و میوه و … تأمین شود تا پس از مدتی، قسمت هایی از بدن دچار مشکل و نارسایی نشوند. در ضمن در کنار رژیم غذایی بهتر است، برنامه ورزش روزانه نیز وجود داشته باشد. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از رژیم لاغری خود بگیرید نکات زیر را رعایت کنید:

  1. وعده های غذایی را به هیچ عنوان حذف نکنید. بلکه میزان غذای هر وعده را کاهش و تعداد دفعات غذا خوردن در طول روز را افزایش دهید.
  2. غذاهای با کیفیت را جایگزین غذاهای بی ارزش و پرکالری کنید.
  3. صبحانه کامل و مقوی بخورید.
  4. سالاد را پیش غذای خود قرار دهید.
  5. در میان وعده ها از میوه و سبزیجات استفاده کنید.
  6. حداقل روزی ۸ لیوان آب بخورید.
  7. غذا را خوب بجوید.
  8. شام را زودتر میل کنید.
  9. از بشقاب غذای کوچکتر استفاده کنید.
مطالب مرتبط  رژیم لاغری گوشتخوران چیست

×
×

سبد خرید