آنالیز بدن و دستگاه BIA
از دستگاه لاغری BIA برای رسیدن به اهداف تناسب اندام و کاهش وزن استفاده کنید. این مقیاس با آنالیز بدن سطح چربی را مشخص می‌کند. تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریکی (BIA) ترکیب بدن را بر اساس سرعت عبور جریان الکتریکی در بدن اندازه گیری می کند. چربی بدن (بافت چربی) نسبت به توده بدون چربی […]

از دستگاه لاغری BIA برای رسیدن به اهداف تناسب اندام و کاهش وزن استفاده کنید. این مقیاس با آنالیز بدن سطح چربی را مشخص می‌کند. تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریکی (BIA) ترکیب بدن را بر اساس سرعت عبور جریان الکتریکی در بدن اندازه گیری می کند. چربی بدن (بافت چربی) نسبت به توده بدون چربی مقاومت (امپدانس) بیشتری ایجاد می کند و سرعت حرکت جریان را کاهش می دهد. مقیاس لاغری BIA درصد چربی بدن را با استفاده از تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریکی تخمین می زند..

تعریف دستگاه لاغری BIA و آنالیز بدن

دستگاه لاغری BIA
در حالی که “تحلیل امپدانس بیوالکتریک” فنی به نظر می رسد، دستگاه های لاغری BIA از فناوری ساده استفاده می کنند. آنها سرعت عبور جریان الکتریکی سطح پایین بدون درد در بدن شما را اندازه گیری می کنند.

بافت های مختلف بدن شما اجازه می دهد تا جریان الکتریکی با سرعت های فردی حرکت کند. چربی نسبت به ماهیچه یا آب مقاوم‌تر است، بنابراین هر چه مقاومت بیشتر باشد، محاسبات درصد چربی بدن بیشتر خواهد بود. اکثر ترازوها تخمینی از کل چربی، ماهیچه، آب و استخوان شما را از نظر وزن و درصد اندازه گیری می کنند.

مطالب مرتبط  نهار سالم برای کودکان

بر اساس آن نرخ، یک محاسبه برای تخمین توده بدون چربی استفاده می شود. سپس این دستگاه از داده های دیگری مانند اندازه گیری قد، جنسیت و وزن برای تعیین درصد چربی بدن شما استفاده می کند.

انواع دستگاه های لاغری BIA

دستگاه لاغری BIA
انواع مختلفی از دستگاه های لاغری BIA وجود دارد، اما هر کدام به دو نقطه تماس نیاز دارند. در یک دستگاه دستی، دو نقطه، دو دست شما هستند (به نام BIA دستی). دو نقطه تماس در یک مقیاس معمولی BIA، دو پای شما هستند (به نام آنالیز امپدانس بیوالکتریکی فوت-پا).

این بدان معنی است که وقتی از دستگاه استفاده می کنید، هر پا را روی یک پد قرار می دهید و جریان از بدن شما بین پاهای شما عبور می کند. همچنین دستگاه های BIA دست به پا نیز وجود دارد.

بسیاری از مدل‌های جدیدتر مقیاس‌های BIA با یک برنامه تلفن هوشمند پیوند دارند تا بتوانید پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید.

قیمت ترازو BIA شما به پیچیدگی محصول بستگی دارد. برخی از مقیاس ها از بیش از یک فرکانس و الگوریتم های پیشرفته تری برای ارائه نتیجه استفاده می کنند. و برخی تجزیه و تحلیل چربی سگمنتال را ارائه می دهند، به این معنی که می توانید اندازه گیری چربی بدن را برای هر پا، بازو و شکم دریافت کنید.

برخی از کارشناسان می گویند که تجزیه و تحلیل چربی سگمنتال (با استفاده از BIA دست-پا) دقیق تر است، زیرا دستگاه های دستی در درجه اول قسمت بالایی بدن را اندازه گیری می کنند، در حالی که ترازوهای پا و پا در درجه اول پایین تنه را اندازه گیری می کنند.

مطالب مرتبط  رژیم کتوژنیک چگونه به نظر می رسد؟

آیا دستگاه لاغری BIA ایمن است؟

دستگاه های آنالیز امپدانس بیوالکتریکی برای اکثر افراد ایمن در نظر گرفته می شوند. با این حال، BIA نباید توسط افراد دارای ایمپلنت پزشکی الکترونیکی، مانند ضربان ساز قلب یا دفیبریلاتور قلبی قابل کاشت (ICD) استفاده شود. همچنین اکثر سازندگان دستگاه توصیه می کنند که افراد باردار از این محصولات استفاده نکنند.

برخی از مطالعات نشان دادند که آنالیز امپدانس بیوالکتریکی روشی نسبتاً دقیق برای تخمین چربی بدن است. اما این مطالعات تحقیقاتی معمولاً ترازوهایی را که در فروشگاه پیدا می‌کنید آزمایش نمی‌کنند

کارشناسان عموماً موافقند که دقت اندازه گیری تا حدی به کیفیت دستگاه بستگی دارد. علاوه بر این، وقتی از مقیاس BIA استفاده می کنید، عوامل دیگری ممکن است بر خواندن تأثیر بگذارند

وزن بدن: تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریکی ممکن است در افراد چاق دقت کمتری داشته باشد.

سطح هیدراتاسیون: کم آبی ممکن است باعث شود که توده بدون چربی (عضله و استخوان) دست کم گرفته شود.

فعالیت ورزشی اخیر: ورزش با شدت بالا ممکن است بر دقت قرائت BIA تأثیر بگذارد.

بار تمرینی: برخی از ترازوها برای ورزشکارانی که بیشتر تمرین می کنند تنظیمی دارند. تنظیمات برای افزایش دقت در نظر گرفته شده است.

مصرف اخیر غذا یا نوشیدنی: نتایج یک مطالعه نشان می دهد که BIA ممکن است بعد از ناشتا بودن یک شبه دقیق تر باشد.

برخی از محققان همچنین می گویند که قومیت می تواند بر دقت اندازه گیری های BIA تأثیر بگذارد. به طور کلی، مطالعات نشان می دهد که این روش خیلی دقیق نیست، اگرچه ممکن است بتواند تغییرات را در طول زمان ردیابی کند، اما بعید است نتایج شما منعکس کننده ترکیب واقعی بدن شما باشد.

مطالب مرتبط  رژیم لاغری پالئو چیست

آیا مقیاس دستگاه لاغری BIA برای شما مناسب است؟

دستگاه لاغری BIA
حتی اگر خوانش دقیقی در مقیاس زیست امپدانس داشته باشید، این عدد تخمینی از درصد کل چربی بدن شما را نشان می دهد. تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک به طور دقیق چربی کل بدن شما را اندازه گیری نمی کند. بیشتر ترازوها همچنین نمی توانند به شما بگویند چربی در کجای بدن شما قرار دارد.

حتی اگر عوامل زیادی می توانند بر دقت خواندن شما تأثیر بگذارند، یک مقیاس منظم BIA می تواند تغییرات چربی بدن را در طول زمان به شما نشان دهد. ممکن است عدد واقعی کامل نباشد، اما همچنان می‌توانید تغییرات ترکیب بدن خود را دنبال کنید.

×
×

سبد خرید