اصول دستگاه آنالیز بدن
آنالایزر ترکیب بدن یا دستگاه انالیز  بدن به اختصار BCA است که از روش آنالیز امپدانس بیوالکتریکی برای اندازه گیری امپدانس بیوالکتریکی قسمت های مختلف بدن انسان استفاده می کند و ترکیب بدن را از طریق الگوریتم هایی با توجه به تفاوت رسانایی اجزای مختلف بدن انسان محاسبه می کند. . آنالایزر ترکیب بدن ابزاری […]

آنالایزر ترکیب بدن یا دستگاه انالیز  بدن به اختصار BCA است که از روش آنالیز امپدانس بیوالکتریکی برای اندازه گیری امپدانس بیوالکتریکی قسمت های مختلف بدن انسان استفاده می کند و ترکیب بدن را از طریق الگوریتم هایی با توجه به تفاوت رسانایی اجزای مختلف بدن انسان محاسبه می کند. . آنالایزر ترکیب بدن ابزاری است که برای همه مفید است. ابزاری برای تشخیص بیماری های خاص نیست، بلکه ابزاری برای اندازه گیری و ارزیابی سریع و غیرتهاجمی وضعیت جسمانی فرد است. این دستگاه برای دریافت رژیم لاغری و اصولی بسیار مناسب است.

عملکرد دستگاه تجزیه و تحلیل ترکیب  یا آنالیز بدن

دستگاه انالیز بدن

  1. دستگاه تجزیه و تحلیل ترکیب بدن را می توان برای تشخیص چاقی و ارزیابی وضعیت تغذیه استفاده کرد.
  1. تجزیه و تحلیل ترکیب بدن را می توان برای ادم، پوکی استخوان، تعادل بدن، تغییر در آب بدن پس از دیالیز و تغییر در ترکیب بدن پس از هورمون درمانی استفاده کرد.
  1. تجزیه و تحلیل ترکیب بدن را می توان برای تعیین نسبت چربی بدن و توزیع چربی استفاده کرد و می تواند برای بررسی سلامت و تشخیص بیماری های سالمندان مانند: فشار خون بالا، دیابت، تصلب شرایین و چربی خون استفاده شود.
  1. آنالایزر ترکیب بدن را می توان برای کنترل وزن، کاهش چربی، تمرین عضلانی، تعادل تغذیه ای و تشخیص بیماری ها و … استفاده کرد و پایه ای علمی و موثر ارائه کرد.
  1. تجزیه و تحلیل ترکیب بدن می تواند برای نظارت بر مقدار کل سلول های انسانی در بیماران مبتلا به سرطان و سایر بیماری های فاسد (مانند HIV) استفاده شود.

اصول کار دستگاه آنالیز بدن

دستگاه انالیز بدن

تجزیه و تحلیل ترکیب بدن بر اساس روش جدید DXA برای اندازه گیری ترکیب بدن: چربی بدن، وزن، BMI (شاخص توده بدن)، توده غیر چربی و سایر شاخص های سلامتی است که به طور موثر سلامت جسمی مهمانان را نشان می دهد. بر اساس DXA، روش DSM به روشی ساده‌تر و مستقیم‌تر برای انجام یک ماشین آنالیز تمام بدن تبدیل شده است. نتایج آزمون با استفاده از دو روش اندازه گیری شباهت 98 درصدی را نشان می دهد.

مطالب مرتبط  رژیم لاغری بدون ریزش مو

در معاینات فیزیکی سنتی، وزن و قد به عنوان معیاری برای قضاوت در مورد سلامتی استفاده می شود و وزن بر مجذور قد تقسیم می شود تا «BMI» به دست آید که برای توصیف سلامت فرد استفاده می شود. اما یک فرد سنگین وزن با ماهیچه های زیاد و چربی کمی اغلب به عنوان اضافه وزن یا چاق طبقه بندی می شود، اما در واقع، او یک فرد سالم بسیار استاندارد است. بنابراین، تجزیه و تحلیل ترکیب بدن مانند چربی، ماهیچه و آب ضروری است. نرخ چربی بدن را می توان برای ارزیابی دقیق سلامت فرد مورد استفاده قرار داد و از نرخ متابولیک پایه (BMR) می توان برای تجزیه و تحلیل فردی مورد نیاز انرژی استفاده کرد تا مدیریت سلامت، ارتقای آمادگی جسمانی و دستیابی به سلامت و توانبخشی فردی را به دست آورد.

دستگاه آنالیز بدت چه چیزی را تشخیص می دهد؟

(1) دستگاه تجزیه و تحلیل ترکیب بدن که آشکارساز یا ابزار اندازه گیری نیز نامیده می شود. دستگاه های تجزیه و تحلیل ترکیب بدن به طور گسترده در واحدهای اصلی یا موسسات پزشکی، مراکز تجربه و سایر مکان ها برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی سلامت انسان استفاده می شود. به عنوان مثال، واحدهای نظامی فعال، دانشکده های نظامی، سازمان های نظامی و آسایشگاه کادر. کارکنان واحدهای علمی تحقیقاتی به منظور هدایت بهتر آموزش و افزایش اثربخشی رزمی، ارزیابی سلامت جسمانی گروه‌های رزمی ویژه را انجام می‌دهند. اندازه گیری ترکیب بدن به بخش مهمی از تجزیه و تحلیل ترکیب بدن تبدیل شده است. ارزیابی وضعیت ضعیف شدن عضله برای رفقای قدیمی بازنشسته و عمومیت بخشیدن به دانش حفظ سلامتی باعث افزایش طول عمر می شود.

(2) تجزیه و تحلیل چربی بدن مانیتور سلامت در بخش تغذیه بالینی، کلینیک کاهش وزن، بخش غدد درون ریز، بخش قلب و عروق، مرکز دیالیز نفرولوژی و بخش سالمندان در بیمارستان ها و مراکز معاینه فیزیکی استفاده می شود. همچنین به طور گسترده در مراکز تجربه سلامت استفاده می شود.

(3) دستگاه انالیز ترکیب بدن، تجزیه و تحلیل ترکیب بدن را برای بیماران مبتلا به سوء تغذیه یا تغذیه بیش از حد انجام می دهد و ارزیابی و نظارت بر ترکیب بدن را برای بیماران مبتلا به اختلالات تغذیه ای انجام می دهد. قبل از درمان سرپایی برای اختلالات غدد درون ریز و کاهش وزن، درجه چاقی را تعیین کنید، یک برنامه درمانی را تدوین کنید و اثر درمانی را در طول درمان مشاهده کنید. می‌توان در مورد بروز کبد چرب زودهنگام هشدار داد، تشخیص را تایید کرد و برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر، مداخلات تغذیه‌ای و ورزشی را انجام داد.

مطالب مرتبط  رازهای پایبندی به رژیم غذایی را بشناسید

(4) دستگاه آنالیز ترکیب بدن می تواند وزن و نمرات مایع اضافی بدن را اندازه گیری کند و با پزشکان دیالیز برای تدوین برنامه های دیالیز همکاری کند.

(5) دستگاه انالیز بترکیب بدن می تواند ترکیب بدن را تجزیه و تحلیل کند تا مشخص کند که آیا سالمندان علائم سارکوپنی دارند یا خیر، تعیین می کند که آیا ترکیب بدن متعادل است یا خیر، و میزان و توزیع چربی.

(6) استفاده از دستگاه انالیز   ترکیب بدن در مکان های تناسب اندام. مکان های تناسب اندام نیز برای افرادی است که به مدت طولانی ورزش می کنند. آیا تجزیه و تحلیل و اندازه گیری ترکیب بدن قبل و بعد از هر مرحله از تناسب اندام قابل اعتماد است؟ مطمئناً چون میزان ورزش در هر زمان تشخیص داده می شود و برنامه تمرینی به صورت علمی تنظیم می شود.

(7) استفاده از دستگاه انالیز  ترکیب بدن در سالن های زیبایی. در سالن زیبایی، مشتریان لیپوساکشن ابتدا از اصل دستگاه آنالایزر ترکیب بدن برای ارزیابی سلامت استفاده می کنند و سپس کارکنان به مرحله بعدی عمل کاهش وزن می روند.

وضعیت ایده آل بدن بر اساس تجزیه و تحلیل ترکیب بدن به این معنی است که بر اساس وراثت، با تلاش های اکتسابی، از نظر ساختار بدن انسان، عملکرد فیزیولوژیکی، آمادگی جسمانی و توانایی ورزشی، کیفیت ذهنی، سازگاری محیطی درونی و بیرونی به وضعیت نسبتاً خوبی رسیده ایم. ، و دیگران. دستگاه تجزیه و تحلیل ترکیب بدن دستگاهی است که با تشخیص ترکیب بدن انسان، بهبود خود را توصیه می کند. و امروزه، تولید کنندگان آنالیزگرهای ترکیب بدن بیشتر و بیشتر هستند.

دستگاه انالیز بدن وضعیت ایده آل بدن شما را تنظیم می کند

دستگاه انالیز بدن

(1) اگر تجزیه و تحلیل ترکیب بدن نشان دهد که بدن سالم است و اندام های اصلی عاری از بیماری هستند. شکل بدن به خوبی توسعه یافته است، بدن قوی است، و انواع بدن به خوبی متناسب هستند. سیستم قلبی عروقی، سیستم تنفسی و سیستم ورزشی عملکردهای خوبی دارند. ورزش و کارایی قوی داشته باشید. رشد ذهنی سالم، خلق و خوی خوش بینانه، اراده قوی، توانایی قوی ضد مداخله و ضد محرک؛ سازگاری قوی با محیط طبیعی و اجتماعی، یک وضعیت ایده آل برای بدن است.

مطالب مرتبط  تغذیه کودک با سرلاک

دستگاه انالیز بدن به ما می گوید که چه عواملی باعث تفاوت در آمادگی جسمانی می شود

(1) دستگاه انالیز بدن ابتدا تأثیر وراثت بر آمادگی جسمانی را تجزیه و تحلیل می کند. وراثت یک وضعیت مادرزادی برای رشد و نمو جسمی و روانی بدن انسان است و تأثیر بسیار مهمی در استحکام بدن دارد. مطالعات نشان داده است که ساختار مورفولوژیکی بدن انسان، نوع عصبی، ظرفیت هوازی و حداکثر جذب اکسیژن و غیره تا حد زیادی به عوامل ژنتیکی بستگی دارد.

(2) دستگاه های انالیز  بدن سوگیری تأثیر محیط را بر آمادگی جسمانی نشان می دهد. محیط طبیعی و محیط اجتماعی وجود انسان نه تنها شرط اساسی بقای انسان است، بلکه تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم بر رشد و نمو بدن انسان دارد.

(3) دستگاه تجزیه و تحلیل ترکیب بدن تجزیه و تحلیل می کند که آمادگی جسمانی و توانایی ورزشی نیز ارتباط نزدیکی با وراثت دارند. ساختار مورفولوژیکی تحت تأثیر عوامل ژنتیکی است که 75 درصد را شامل می شود و متابولیسم هوازی بدن انسان و حداکثر ظرفیت جذب اکسیژن 75 تا 95 درصد تحت تأثیر عوامل ژنتیکی است. ضمن اینکه وراثت تأثیر مهمی در رشد و نمو بدن انسان دارد، باید از قوانین عینی وراثت و جهش نیز پیش برویم و اهمیت مثبت ورزش را بیشتر درک کنیم.

(4) دستگاه تجزیه و تحلیل ترکیب بدن تجزیه و تحلیل می کند که محیط های مختلف جغرافیایی طبیعی اثرات متفاوتی بر رشد و رشد بدن انسان دارند. به عنوان مثال، تفاوت قابل توجهی در آمادگی جسمانی بین افراد ساکن در مناطق فلات و مناطق دشت وجود دارد. تفاوت آشکار در ساختار مورفولوژیکی بین اسکیموهای ساکن در مناطق قطبی و آفریقایی های ساکن در مناطق گرمسیری نتیجه سازگاری طولانی مدت آنها با محیط طبیعی است.

×
×

سبد خرید