اهمیت تثبیت وزن چیست؟
پس از تکمیل یک برنامه کاهش وزن، نتایج شما ممکن است کوتاه مدت و بدون ابزار و راهنمایی مناسب برای کمک به ایجاد عادات سالم و پایدار باشد. بدن شما احتمالاً می خواهد وزن از دست رفته را دوباره به دست آورد، به همین دلیل است که مرحله تثبیت وزن برای اطمینان از حفظ وزن […]

پس از تکمیل یک برنامه کاهش وزن، نتایج شما ممکن است کوتاه مدت و بدون ابزار و راهنمایی مناسب برای کمک به ایجاد عادات سالم و پایدار باشد. بدن شما احتمالاً می خواهد وزن از دست رفته را دوباره به دست آورد، به همین دلیل است که مرحله تثبیت وزن برای اطمینان از حفظ وزن جدید مهم است.

کار با متخصصان تغذیه و سایر متخصصان سلامت می‌تواند تفاوت قابل توجهی در ایجاد پایه‌های خوب ایجاد کند، بنابراین وقتی صحبت از رژیم غذایی به میان می‌آید، به آرامی وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شوید. این معمولاً شامل معرفی مجدد غذاهای خاص و به دست آوردن درک جامع از رفتارهای غذایی و منابع کالری است.

اهمیت راهنمایی حرفه ای برای تثبیت وزن

تثبیت وزن

پس از هفته‌ها یا ماه‌ها تلاش برای رسیدن به اهداف کاهش وزن، دستیابی به آنها چالش‌های جدیدی را به وجود می‌آورد که از مشاوره حرفه‌ای بسیار سود می‌برد. مرحله تثبیت به شما این امکان را می دهد که اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه غذاها و عادات اکنون بر شما تأثیر می گذارند جمع آوری کنید، بنابراین می توانید به مرحله نگهداری بروید، که یک سبک زندگی سالم است که در آینده به برنامه های کاهش وزن بیشتری نیاز ندارد.

وقتی غذاهای خاصی یا حتی گروه‌های غذایی کامل را که در طول کاهش وزن فعال نبودند را دوباره معرفی می‌کنید، باید یاد بگیرید که واکنش‌های بدنتان به آنها را کنترل کنید.

مطالب مرتبط  همه چیز درباره رژیم غذایی شوک

کار کردن در مدت زمان مشخص، شما را برای موفقیت درازمدت آماده می‌کند، زیرا تعادل را در مصرف غذا پیدا می‌کنید. این “اثر برگشتی” را به حداقل می‌رساند که زمانی که فردی پس از کاهش وزن موفق به عادت‌های ناسالم خود برمی‌گردد و بسیاری از پیشرفت‌های او، اگر نگوییم همه آنها را خنثی می‌کند، می‌تواند یک دام باشد. داشتن یک مجله دقیق غذا و ورزش اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار می دهد که به اجرای هرگونه تنظیم لازم برای تثبیت وزن شما کمک می کند. با صرف حداقل چند هفته برای تطبیق با بدن جدید خود، احتمالاً یاد خواهید گرفت که به دلیل وزن سبک تر، به کالری کمتری نسبت به قبل نیاز دارید.

یک متخصص همچنین می تواند به شما یاد دهد که چگونه نوسانات وزن قابل توجه را شناسایی کنید و چه اصلاحات ساده ای را می توانید انجام دهید تا به وزن ایده آل خود برگردید. نظارت دقیق بر میزان مصرف غذا در مقابل کالری سوزانده شده، مرحله نگهداری شما را نیز آگاه می کند. این زمان مناسب برای ایجاد عادات جدید برای رژیم غذایی و ورزش است، و کمک حرفه ای می تواند توصیه های خاص و توصیه های عملی را برای جلوگیری از وزن اضافی به شما ارائه دهد.

در مرحله تثبیت وزن ، یک متخصص می تواند به شما در مورد موارد زیر آموزش دهد:

تثبیت وزن

چگونه وزن ایده آل خود را حفظ کنیم

چگونه تصویر بدنی خوبی داشته باشیم

چگونه برچسب های تغذیه را بفهمیم

خوردن احساسی چیست و به جای آن می توانید به چه جایگزین های سالمی اعتماد کنید

نحوه تشخیص کالری های یواشکی (مانند نام های دیگر شکر یا کالری مایع)

حفظ وزن سالم

پس از اینکه مرحله تثبیت زمینه را برای سبک زندگی سالم شما فراهم کرد، وارد مرحله نهایی سفر کاهش وزن خود خواهید شد: مرحله نگهداری. در این مرحله، شما باید درک کاملی از آنچه برای یک رژیم غذایی متعادل و لذت بخش انجام دهید، داشته باشید و باید برنامه ریزی کنید که فعالیت بدنی کافی را در زندگی روزانه خود بگنجانید.

مطالب مرتبط  کالری مصرفی اسکی چقدر است؟

عادات مفید برای حفظ وزن موفق عبارتند از:

  • خوردن غذای واقعی و تمیز
  • اجتناب از گوشت های فرآوری شده و غذاهای بسته بندی شده
  • اجتناب از غذاها و نوشیدنی هایی که دارای موادی هستند که نمی شناسید یا نمی توانید تلفظ کنید
  • هیدراته ماندن

توجه دقیق به قند روی برچسب های غذایی

می‌توانید در 12 ماه اول مرحله تعمیر و نگهداری خود، کار با یک متخصص را ادامه دهید. آنها تعیین خواهند کرد که چند وقت یکبار باید به ملاقات ادامه دهید و چگونه باید به دنبال کردن مصرف غذا و عادات سبک زندگی خود ادامه دهید.

کاهش وزن و تثبیت وزن می تواند برای بسیاری از افراد یک فرآیند دشوار باشد. تغییر رژیم غذایی یا عادات ورزشی خود آسان نیست، به خصوص اگر برای مدت طولانی با آن دست و پنجه نرم کرده باشید.

اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا این فرآیند آسان‌تر شود و احتمال موفقیت شما در بلندمدت بیشتر شود.

بنابراین در این وبلاگ در مورد اهمیت تثبیت وزن و نکاتی در مورد چگونگی تثبیت وزن به شما خواهیم گفت.

اهمیت تثبیت وزن:

تثبیت وزن

تثبیت وزن به دلایل زیادی مهم است. اول، اگر بیش از حد یا چاق هستید، کاهش وزن حتی اندکی می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. می تواند فشار خون شما را کاهش دهد، سطح کلسترول شما را بهبود بخشد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

هنگامی که وزن کم کردید، حفظ آن آسان نیست. اکثر افرادی که وزن خود را کاهش می دهند در عرض چند سال آن را دوباره به دست می آورند. اما اگر بتوانید خود را تثبیت کنید، به احتمال زیاد در دراز مدت جدید و سالم خود را حفظ خواهید کرد.

سوم، اگر وزن زیادی برای کاهش دارید، مهم است که آن را به آرامی و پیوسته کم کنید. از دست دادن خیلی سریع می تواند خطرناک باشد، و احتمال اینکه دوباره وزن خود را افزایش دهید بیشتر است.

مطالب مرتبط  رژیم متابولیک چیست؟

بنابراین مهم است که وقت خود را صرف کنید و به جای تلاش برای از دست دادن یکباره چیزهای زیادی، روی تثبیت خود تمرکز کنید.

نکاتی در مورد چگونگی تثبیت وزن:

تثبیت وزن

چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به تثبیت وزن خود انجام دهید.

روی ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی و عادات ورزشی خود تمرکز کنید. اگر سعی کنید تغییرات زیادی را در یک زمان ایجاد کنید، به احتمال زیاد غرق می شوید و تسلیم می شوید.

مطمئن شوید که خواب کافی دارید. کم خوابی می تواند منجر به افزایش وزن شود، بنابراین مطمئن شوید که حداقل هفت ساعت در هر شب بخوابید.

سطوح استرس خود را مدیریت کنید. استرس می تواند منجر به افزایش وزن شود، بنابراین راه هایی را برای آرامش و کاهش استرس بیابید. به عنوان مثال، تمرینات یوگا، مدیتیشن یا تنفس عمیق را امتحان کنید.

با تعیین اهداف واقع بینانه و پیگیری پیشرفت خود انگیزه خود را حفظ کنید. اگر نتایج، حتی کوچک، مشاهده کردید، به احتمال زیاد به عادات سالم خود پایبند خواهید بود.

خیلی به خودت سخت نگیر همه گاهی لغزش می کنند. اگر روز بدی دارید یا چیزی می خورید که نباید بخورید، خودتان را کتک نزنید. فقط روز بعد به مسیر خود برگرد.

اگر این نکات را دنبال کنید، به خوبی در راه تثبیت خود و کاهش وزن برای همیشه خواهید بود.

×
×

سبد خرید