بهترین جایگزین گوشت برای رژیم گیاهخواری
رژیم گیاهخواری
اگر شما هم جزو افرادی هستید که رژیم گیاهخواری را انتخاب کرده اید، باید بدانید که در صورتی این رژیم می تواند برای شما مفید باشد که به صورتی کاملا برنامه ریزی شده غذاهای خود را انتخاب کنید و در نهایت بتوانید احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند یبوست، چاقی، فشار خون بالا و دیابت […]

اگر شما هم جزو افرادی هستید که رژیم گیاهخواری را انتخاب کرده اید، باید بدانید که در صورتی این رژیم می تواند برای شما مفید باشد که به صورتی کاملا برنامه ریزی شده غذاهای خود را انتخاب کنید و در نهایت بتوانید احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند یبوست، چاقی، فشار خون بالا و دیابت را کاهش دهید. یکی از مواد غذایی که پروتئین و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند، گوشت است. تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ و ترمیم عضلات، تامین انرژی و مواردی از این دست با مصرف گوشت تامین می شود. اما اگر می خواهید این ماده را حذف کنید، باید مواد غذایی دیگر را جایگزین کنید. در این مطلب به معرفی برخی از بهترین مواد جایگزین گوشت می پردازیم و شما می توانید متناسب با نوع رژیم گیاه خواری خود آن ها را در مواد غذایی خود بگنجانید.

عدس و جو

حبوبات در حالت کلی سرشار از پروتئین های گیاهی هستند و برای افرادی که رژیم گیاهخواری را انتخاب کرده اند، یکی از بهترین مواد جایگزین گوشت محسوب می شوند. این دو در صورتی که در کنار هم مصرف شوند به خوبی پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کنند. مصرف جو به کاهش قند خون کمک می کند و عدس حاوی مقادیر زیادی فولات و فیبر است.

مطالب مرتبط  اهمیت صبحانه کودک

رژیم گیاهخواری

سویا

سویا پروتئین گیاهی است که یک فنجان از آن حدود ۲۹ گرم پروتئین برای بدن تامین می کند. سویا و محصولات آن بهترین جایگزین برای گوشت محسوب می شوند. چرا که چربی اشباع ندارند و مواد مورد نیاز بدن را به خوبی تامین می کنند.

ماست یونانی

هر ۲۰۰ گرم ماست یونانی حدود ۱۸ گرم پروتئین برای بدن تامین می کند. البته توجه داشته باشید که نوع طعم دار این ماست سرشار از قند صنعتی است و بهتر است از آن در رژیم غذایی خود استفاده نکنید. اگر دوست دارید این نوع ماست را به صورت طعم دار استفاده کنید، بهتر است آن را با قطعات میوه و یا عسل طعم دار کنید.

دانه چیا

کسانی که رژیم گیاهخواری را انتخاب کرده اند می توانند مصرف دانه چیا را در برنامه خود قرار دهند. تخم شربتی که در حال حاضر آن را با نام دانه چیا بیشتر می شناسیم، یک ماده کامل برای تامین پروتئین محسوب می شود. این ماده همچنین سرشار از فیبر، امگا۳، کلسیم و آنتی اکسیدان است.

تخم مرغ رسمی

تخم مرغ محلی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و پروتئین است و گیاهخواران با توجه به نوع رژیم خود می توانند این ماده غذایی را در برنامه خود بگنجانند. کسانی که رژیم های گیاهخواری اووگان، لاکتواووگان و نیمه گیاهخوار را انتخاب کرده اند، می توانند از تخم مرغ رسمی برای تامین پروتئین و اسیدهای چرب مورد نیاز بدن استفاده کنند.

کوینوآ

یکی از موادی که به تازگی بسیاری از افراد آن را در برنامه رژیم گیاهخواری قرار می دهند کوینوآ است. این ماده غذایی نوعی دانه است که سرشار از کلسیم و منیزیم است. یک وعده از این دانه مغذی حدود ۶ گرم پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند.

مطالب مرتبط  نقش تغذیه در پوکی استخوان

 

×
×

سبد خرید