کالری چیزبرگر چقدر است
اکثر مردم یک چیزبرگر آبدار را دوست دارند. اما کالری چیزبرگر می تواند به سرعت افزایش یابد. در حالی که بهتر است مصرف منظم چیزبرگرهای فست فود را محدود کنید، اما راه هایی وجود دارد که این مورد علاقه آمریکایی ها را در رژیم غذایی خود نگه دارید. چیزبرگر می تواند فواید تغذیه ای داشته […]

اکثر مردم یک چیزبرگر آبدار را دوست دارند. اما کالری چیزبرگر می تواند به سرعت افزایش یابد. در حالی که بهتر است مصرف منظم چیزبرگرهای فست فود را محدود کنید، اما راه هایی وجود دارد که این مورد علاقه آمریکایی ها را در رژیم غذایی خود نگه دارید. چیزبرگر می تواند فواید تغذیه ای داشته باشد و راه هایی برای سالم تر کردن آن وجود دارد.

ارزش غذایی و کالری چیزبرگر

کالری چیزبرگر

اطلاعات تغذیه زیر توسط USDA برای یک چیزبرگر معمولی و تکی با نان (130 گرم) ارائه شده است.

کالری: 350

چربی: 14 گرم

سدیم: 630 میلی گرم

کربوهیدرات: 35 گرم

فیبر: 1.95 گرم

شکر: 6.01 گرم

پروتئین: 17 گرم

مقداری چربی اشباع شده در چیزبرگر وجود دارد. گوشت گاو در برگر به تعداد چربی اشباع کمک می کند و پنیر نیز کالری چربی اشباع را اضافه می کند. اما چیزبرگر هیچ قندی ندارد و منبع خوبی از آهن، ویتامین B6 و B12 است.

تغذیه چیزبرگر بسته به نحوه تهیه همبرگر، برندی که خریداری می کنید یا جایی که برای خوردن انتخاب می کنید، متفاوت است. به عنوان مثال، بر اساس USDA، اگر یک چیزبرگر ساده در مک دونالد دریافت کنید، 313 کالری، 14 گرم چربی، 15 گرم پروتئین و 33 کربوهیدرات کل مصرف خواهید کرد. شما همچنین 745 گرم سدیم یا بیش از 30 درصد از کل سدیم توصیه شده روزانه خود را مصرف خواهید کرد. اگر یک چیزبرگر ساده در برگر کینگ سفارش دهید، تقریباً به همان میزان کالری مصرف خواهید کرد.

مطالب مرتبط  رژیم لاغری گوشتخوران چیست

اما اگر در Applebees یک چیزبرگر بخورید، طبق گفته رستوران های زنجیره ای، بیش از 920 کالری، تقریبا 60 گرم چربی، 23 گرم چربی اشباع شده و بیش از 1620 میلی گرم سدیم مصرف خواهید کرد. پس چرا چنین تنوع قابل توجهی در کالری چیزبرگر و تغذیه وجود دارد؟ اندازه سرو و روش آماده سازی تفاوت زیادی ایجاد می کند.

سالم ترین پنیر برای چیزبرگر چیست؟

کالری چیزبرگر

کالری چیزبرگر به پینر آن بستگی دارد. معمولا دوستداران برگر بر اساس طعم و میزان آب شدن پنیر بهترین پنیر را برای وعده غذایی خود انتخاب می کنند. اما آیا برخی از پنیرهای همبرگر سالم تر از بقیه هستند؟ بله، اما نه با اختلاف زیاد. در اینجا نحوه چیدمان برخی از محبوب ترین پنیرها آمده است.

پنیر آمریکایی: 106 کالری، 9 گرم چربی

پنیر چدار: ۱۱۴ کالری، ۹ گرم چربی

جک فلفل: 110 کالری، 9 گرم چربی

پنیر آبی: 100 کالری، 8 گرم چربی

پنیر سوئیسی: ۹۵ کالری، ۷ گرم چربی

پنیر بری: 100 کالری، 8 گرم چربی

پنیر موزارلا (قسمتی بدون چربی): ۷۹ کالری، ۵ گرم چربی

به خاطر داشته باشید که وقتی پنیر را به همبرگر اضافه می کنید، اندازه سرو تفاوت زیادی ایجاد می کند. شمارش کالری ذکر شده در بالا برای یک اونس از هر پنیر است. اما برش های از قبل برش داده شده اغلب کمتر از یک اونس کامل هستند و ممکن است بتوانید با استفاده از قسمت کوچکتر در کالری ذخیره کنید.

علاوه بر این، در صورت انتخاب انواع پنیر با طعم قوی تر، ممکن است کمتر از پنیر استفاده کنید. به همین دلیل، استفاده از جک فلفل یا بری ممکن است به شما در صرفه جویی در کالری کمک کند.

مطالب مرتبط  دلایل شکست رژیم لاغری

در نهایت به خاطر داشته باشید که افزودن پنیر به همبرگر باعث افزایش میزان سدیم می شود. بنابراین اگر می‌خواهید نمک مصرفی خود را کاهش دهید، ممکن است بخواهید از مصرف پنیر خودداری کنید.

درست کردن چیزبرگر سالم تر

برای آنکه بتوانید کالری چیزبرگر را کاهش دهید، باید فاکتور های سالمی را مد نظر قرار بدهید. بهترین راه برای کاهش چربی، کالری و سدیم موجود در چیزبرگر، تهیه آن در خانه است. برگر خود را گریل کنید تا چربی از گوشت خارج شود و برای تهیه پتی نیازی به استفاده از روغن یا کره اضافی نباشد. همچنین می توانید به جای چاک استاندارد 80/20 از گوشت بدون چربی استفاده کنید: گوشت چرخ کرده گاو کم چربی، گاومیش کوهان دار، بوقلمون یا مرغ.

کالری چیزبرگر

وقتی همبرگر شما آماده شد، مراقب چاشنی ها و چاشنی ها باشید. تاپینگ های محبوب مانند بیکن، شمارش چربی و کالری شما را از پشت بام می فرستند. بنابراین ممکن است بخواهید آن گزینه ها را به اشتراک بگذارید. به جای آن روی کاهو، گوجه فرنگی و پیاز بریزید.

علاوه بر این، سس مایونز، سس باربیکیو و سایر سس های چرب را کنار بگذارید. خردل انتخاب چاشنی خوبی است و پنیر نیز طعم معطر زیادی را به آن اضافه می کند. و فقط از نصف نان استفاده کنید. یک نان همبرگر می تواند 100 تا 200 کالری اضافه کند. یک همبرگر با صورت باز امتحان کنید یا کل پتی را در یک برگ کاهو بپیچید.

در نهایت، وقتی چیزبرگر را سفارش می دهید، هوشمند باشید. سیب زمینی سرخ کرده، حلقه های پیاز و حتی سالاد کلم سرشار از کالری هستند. اگر همبرگر به تنهایی غذای کافی نیست، میوه تازه یا یک سالاد کوچک کنار آن انتخاب کنید. و برای رفع تشنگی آب بنوشید. یک آبجو سرد 150 کالری یا بیشتر به تعداد کالری روزانه شما اضافه می کند و یک میلک شیک به راحتی می تواند سه برابر این مقدار را اضافه کند.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی پرفیبر و نقش آن در لاغری

سخن پایانی

کالری چیزبرگر دوبل با بیکن معمولاً بین 400 تا 500 است. تعداد دقیق کالری بستگی به همبرگر دارد، زیرا برخی بزرگتر هستند و ممکن است بیش از بقیه دارای بیکن یا پنیر باشند.

یک چیزبرگر استاندارد دوبل با بیکن می تواند حاوی 425 کالری باشد که 233 کالری از چربی حاصل می شود. این برگر معمولا 16 گرم چربی، 7 گرم چربی اشباع، 27 میلی گرم کلسترول، 841 میلی گرم سدیم، 38 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر و 18 گرم پروتئین دارد.

یک چیزبرگر دوبل می تواند چاق کننده باشد. بسته به موادی که در آن گنجانده شده است، می تواند حاوی کالری و چربی زیادی باشد. برگرها معمولاً دارای دو نان گوشت گاو، دو لایه پنیر و ترشی و همچنین مواد دیگری مانند سس کچاپ، خردل و مایونز هستند.

یک چیزبرگر دوبل استاندارد می تواند تا 800 کالری و 54 گرم چربی داشته باشد. این حدود یک سوم کالری دریافتی روزانه یک بزرگسال معمولی است. مصرف بیش از حد وعده‌های غذایی پرکالری می‌تواند باعث افزایش وزن شود، بنابراین هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه هر چند وقت یک‌بار از یک چیزبرگر دوبل لذت ببرید، مهم است که این را در نظر داشته باشید.

×
×

سبد خرید