کالری لوبیا پلو چقدر است؟
به‌طور متوسط هر قاشق غذاخوری لوبیاپلو حدود ۳۰ کیلوکالری انرژی دارد. کالری لوبیاپلو برحسب میزان محتویات داخل پلو و روغن مصرف شده می‌تواند متغیر باشد . کالری لوبیا پلو تقریبا زیاد است. کالری لوبیا پلو چقدر است؟ لوبیا پولو یکی از غذاهای معروف ایرانی است. ترکیب لذیذ لوبیا سبز، برنج و گوشت، یک وعده غذایی […]

به‌طور متوسط هر قاشق غذاخوری لوبیاپلو حدود ۳۰ کیلوکالری انرژی دارد. کالری لوبیاپلو برحسب میزان محتویات داخل پلو و روغن مصرف شده می‌تواند متغیر باشد . کالری لوبیا پلو تقریبا زیاد است.

کالری لوبیا پلو چقدر است؟

کالری لوبیا پلو

لوبیا پولو یکی از غذاهای معروف ایرانی است. ترکیب لذیذ لوبیا سبز، برنج و گوشت، یک وعده غذایی محبوب در میان اکثر ایرانیان را تشکیل می دهد. این غذای ساده و آسان برای تهیه آن دارای طعم های فوق العاده غنی است که نه نیاز به آماده سازی طولانی دارد و نه به مواد زیادی نیاز دارد.

یک مادر ایرانی پرمشغله معمولی، همزمان با هزاران کار دیگری که در طول روز باید انجام دهد، لوبیا پولو را به عنوان یک غذای سالم و آسان برای فرزندانش طبخ می کند.

مخالفانی که سبب افزایش کالری لوبیا پلو می‌شود؟

کالری لوبیا پلو

برنج لوبیا سبز ایرانی همانطور که از نامش پیداست از لوبیا سبز و برنج به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده آن لازم است.

برنج ایرانی :  که در غرب اغلب برنج پلو ایرانی نامیده می‌شود، نامی است که به برنجی گفته می‌شود که در فرآیند پخت مواد دیگر با آن مخلوط می‌شود.

قسمت دوم مخلوط لوبیا سبز و گوشت است که به برنج نیم پز اضافه می شود و در نهایت بخارپز می شود تا طعم ها با هم ترکیب شوند.

ترکیب متعادل سبزیجات، کربوهیدرات ها و گوشت همه در کنار هم این غذا را به یک غذای اصلی ایرانی خاص و منبع خوبی از مواد معدنی و ویتامین ها تبدیل کرده است.

مطالب مرتبط  نقش تغذیه در پوکی استخوان

گوشت: معمولا گوشت گاو چرخ شده است که پروتئین بالا دارد.

لوبیا سبز: که حاوی فیبر بسیار زیاد است.

آیا می توانم لوبیا پولو گیاهی درست کنم؟

برای کاهش کالری لوبیا پلو میتوان ان را گیاهی درست کرد. دستور پخت سنتی لوبیا پولو به دلیل داشتن پروتئین، شانه بره بدون استخوان نیاز دارد. با این حال، تهیه آن با گوشت چرخ کرده بسیار محبوب است. همچنین برای کسانی که مرغ را ترجیح می دهند، می توان آن را با مرغ بدون استخوان برش مکعبی درست کرد.

با این حال، لوبیا سبز به قدری از نظر تغذیه ای غنی و خوش طعم است که این غذا را به یک غذای گیاهی کامل تبدیل می کند.

اگر می خواهید گوشت را با چیزی جایگزین کنید، پیشنهاد می کنم سیب زمینی خرد شده را اضافه کنید زیرا واقعا به طعم آن کمک می کند.

جدول ارزش غذایی و کالری لوبیا پلو

کالری لوبیا پلو

  • در هر وعده در هر 100 گرم
  • مقدار در هر 1 خدمت
  • کالری 261.17 کیلو کالری (1093 کیلوژول)
  • کالری از چربی 65.77 کیلو کالری
  • ٪ ارزش روزانه*
  • چربی کل 7.31 گرم 11٪
  • سدیم 581.37 میلی گرم 24 درصد
  • پتاسیم 41.53 میلی گرم 1٪
  • کربوهیدرات کل 47.32 گرم 16%
  • فیبر رژیمی 1.18 گرم 5٪
  • پروتئین 3.55 گرم 7 درصد
  • آهن 47.3 میلی گرم 263 درصد
  • کلسیم 0.4 میلی گرم 0٪
  • مقدار در 100 گرم
  • کالری 207.4 کیلو کالری (868 کیلوژول)
  • کالری از چربی 52.23 کیلو کالری

فعالیت های لازم جهت سوزاندن کالری لوبیا پلو

یک پرس لوبیا پلو حدودا ۵۰۰ کالری دارد. برای سوزاندن آن بیاد تمرین های خاصی را انجام دهید.

شاون موریسون، متخصص تغذیه، می‌گوید: «کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای سوزاندن 500 کالری انجام دهید. پیاده روی می تواند به سوزاندن کالری کمک کند، به خصوص اگر سرعت خود را خوب حفظ کنید. هرچند میزان کالری که می سوزانید از فردی به فرد دیگر متفاوت است. یک قانون خوب این است که هر روز یک ساعت پیاده روی کنید و چند بار در هفته تمرینات قدرتی انجام دهید تا بهترین نتیجه از نظر کاهش وزن داشته باشید.

مطالب مرتبط  رژیم لاغری بدون ریزش مو

تمرین تناوبی با شدت بالا

HIIT یا تمرین تناوبی با شدت بالا بهترین شکل ورزش بی هوازی است (از اکسیژن استفاده نمی کند بلکه از چربی به عنوان سوخت استفاده می کند) برای سوزاندن 500 کالری در مدت زمان کوتاه.

در HIIT، ست های تمرینی سریع و با شدت بالا برای مدت کوتاهی تکرار می شوند تا چربی سوزی موثرتر از تمرینات قلبی معمولی باشد. HIIT همچنین EPOC (مصرف اکسیژن پس از ورزش) را ایجاد می کند که به این معنی است که حتی پس از 2 ساعت از انجام تمرینات نیز چربی می سوزانید.

یک مثال از HIIT انجام 12 پرش اسکوات با شدت بالا، 10 ثانیه استراحت و تکرار دو ست دیگر است. 10 ثانیه استراحت کنید و 20 زانو بلند را با شدت بالا انجام دهید. مجدداً 10 ثانیه استراحت کرده و دو ست دیگر را تکرار کنید. در اینجا بهترین تمرینات HIIT وجود دارد که می توانید انجام دهید.

زومبا/رقص

زومبا یا رقص تمرینی مناسب برای افرادی است که می خواهند در حین کاهش وزن سرگرم شوند. تنها با 1-2 دقیقه استراحت در طول جلسه، بسته به وزن و شدت خود می توانید بین 400 تا 500 کالری بسوزانید. ورزش کردن با افراد دیگری که در همان سفر هستند نیز اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و شما را در مسیر درست نگه می دارد.

کیک بوکسینگ

کیک بوکسینگ یک ورزش رزمی است که تنها در 30 دقیقه حدود 400 تا 500 کالری می سوزاند. آمادگی جسمانی، استقامت، تعادل و تحرک را بهبود می بخشد (6). یک کلاس کیک بوکسینگ در نزدیکی خود پیدا کنید و بهتر شوید.

شنا کردن

شنا یک ورزش عالی برای چربی سوزی و تقویت کل بدن است، منهای عرق! اگر 130 پوند وزن دارید، شنا کردن (آزاد) با سرعت سریع به مدت 30 دقیقه حدود 445 کالری می سوزاند. سکته های مختلف را امتحان کنید، در کوتاه ترین زمان به فرم خواهید رسید.

تمرین با وزنه

وزنه برداری یا تمرینات قدرتی برای عضله سازی بدون چربی و سوزاندن 500 کالری در روز ضروری است. از تجهیزاتی مانند دمبل، هالتر، توپ های سوئیسی، توپ های پزشکی، کتل بلز، نوارهای مقاومتی، میله های کشش و غیره استفاده کنید تا فیبرهای ماهیچه ای خود را به کار بیاندازید. تمرینات کاردیو و وزنه را در روزهای متناوب انجام دهید تا اندامی متناسب و باریک داشته باشید.

مطالب مرتبط  مقدار کالری مصرفی تنیس روی میز چقدر است؟

طناب بازی

طناب زدن یا پرش یک تمرین گرم کردن عالی است. هنگامی که به مدت 30 دقیقه پرش های طناب با شدت بالا را تمرین می کنید، می توانید تا 500 کالری بسوزانید. کفش مناسب بپوشید و به آرامی فرود بیایید تا از آسیب دیدگی زانو جلوگیری کنید. در طول جلسه دو استراحت 60 ثانیه ای داشته باشید.

قایقرانی

یک دستگاه قایقرانی در آب در خانه یا پارویی در باشگاه بدنسازی تهیه کنید. این به شما کمک می کند 500 کالری بسوزانید و همچنین قسمت بالای کمر، شانه ها، سینه و بازوهای خود را تقویت کنید. همچنین مجموعه ای از مزایای را ارائه می دهد.

ورزش در فضای باز

ورزش‌های اسکی، اسکیت روی یخ، فوتبال، بسکتبال و ورزش‌های راکت مانند بدمینتون و تنیس، ورزش‌های شگفت‌انگیزی در فضای باز هستند که می‌توانید در 30 دقیقه 500 کالری بسوزانید. هجوم سروتونین و آدرنالین نیز به بهبود حافظه، کاهش استرس و ایجاد خواب بهتر کمک می کند

ایا سوزاندن کالری لوبیا پلو به کاهش وزن کمک میکند ؟

سوزاندن 500 کالری در روز برای کاهش وزن معقول در هفته خوب است. اگر می خواهید نیم کیلو چربی کم کنید، باید 3500 کالری بسوزانید. اگر روزانه 500 کالری بسوزانید، تا پایان هفته، 3500 کالری می سوزانید، یعنی یک پوند چربی از دست خواهید داد.

×
×

سبد خرید