کالری قیمه نثار چقدر است؟
قیمه نثار از غذاهای سنتی و مجلل قزوین است. اگر در شهر قزوین مهمان بودید و میزبانتان برایتان قیمه نثار تهیه کرد، مطمئن باشید که مهمان مهم آنها هستید. این غذای خوشمزه برخلاف اسمش با نخود فرنگی درست نمی‌شود و نوعی غذای مخلوط با تکه‌های گوشت و انواع مغزها است. به همین دلیل است که […]

قیمه نثار از غذاهای سنتی و مجلل قزوین است. اگر در شهر قزوین مهمان بودید و میزبانتان برایتان قیمه نثار تهیه کرد، مطمئن باشید که مهمان مهم آنها هستید. این غذای خوشمزه برخلاف اسمش با نخود فرنگی درست نمی‌شود و نوعی غذای مخلوط با تکه‌های گوشت و انواع مغزها است. به همین دلیل است که برخی قیمه نثار را با مراسه پولو اشتباه می گیرند. قیمه نثار علاوه بر اینکه بسیار خوش رنگ، لعاب و خوشبو است، حتی قبل از لقمه زدن به دهان، هوش شما را از بین می برد. کالری قیمه نثار بسیار بالا است.

 

کالری  قیمه ثار چقدر است؟

کالری قیمه نثار

کالری قیمه نثار به ازای هر 115 گرم خورش تقریباً 200 کالری است. یک فنجان خورش قیمه 307 کالری دارد. همچنین دارای 10گرم پروتئین ، 1 گرم چربی ، 26 گرم کربوهیدرات، 10 گرم فیبر غذایی وجود دارد. خورش قیمه سرشار از اسیدهای آمینه، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین C است.

 

 

 

جدول غذایی و کالری قیمه نثار

کالری قیمه نثار

تشکیل دهنده اصلی مقدار در100 گرم
انرژی (کالری) 185 کیلوکالری
کربوهیدرات 13.44 گرم
پروتئین 7.30 گرم
چربی 11.47 گرم
آب 44.35 گرم
فیبر 3.32 گرم
قند 1.46 گرم
کلسترول 15.39 میلی گرم
نام ویتامین مقدار در 100 گرم
ویتامین A 6.54 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 2.76 میلی گرم
ویتامین K 8.90 میکروگرم
ویتامین C 1.33 میلی گرم
تیامین (B1) 0.09 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.07 میلی گرم
نیاسین (B3) 1.93 میلی گرم
کولین (B4) 11.78میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.40 میلی گرم
ویتامین B6 0.11 میلی گرم
فولات (B9) 22.29میکروگرم
ویتامین B12 0.41 میلی گرم
مطالب مرتبط  علت های کندی کاهش وزن چیست؟
نام ماده معدنی مقدار در 100 گرم
کلسیم 13.91 میلی گرم
آهن 1.09 میلی گرم
منیزیم 22.55 میلی گرم
فسفر 85.95 میلی گرم
پتاسیم 315.30 میلی گرم
سدیم 639.74 میلی گرم
روی 1.18 میلی گرم
مس 0.11 میلی گرم
منگنز 0.20 میلی گرم
سلنیم 4.85 میکروگرم

 

 

 

عناصری که در کالری قیمه نثار تاثیر گذار است.

کالری قیمه نثار

  • 300 گرم گوشت چرخ کرده
  • 1 عدد پیاز بزرگ
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • برنج 3 پیمانه
  • 4 لیوان آب
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • چوب دارچین به میزان لازم
  • هل سبز 4 عدد
  • زعفران دم کرده به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • پسته و بادام را به مقدار لازم خلال کنید
  • زرشک به میزان لازم
  • پوست پرتقال را به میزان لازم برش دهید

 

چگونه قیمه نثار رژیمی درست کنیم؟

کالری قیمه نثار

گام یک

 

برای تهیه قیمه نثار ابتدا پیاز را شسته و روی تخته خرد می کنیم. پیاز را در روغن سرخ کنید و اجازه دهید آب پیاز کمی صاف و سبک شود. پیاز را نباید زیاد تفت دهید.

 

 

پیاز داغ

مرحله دوم

 

بعد از طلایی شدن پیاز می توانید کمی زردچوبه و تکه های گوشت را اضافه کنید. گوشت خرد شده را خوب بپزید تا کمی قهوه ای شود. بعد از تغییر رنگ گوشت فلفل و دارچین را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

 

 

گوشت قیمه نثار

مرحله سوم

 

رب گوجه فرنگی را کمی تفت دهید. این کمک می کند رب گوجه فرنگی رنگ برنج را بهتر روشن کند و بوی خامی نداشته باشد. رب سرخ شده را به مواد گوشت اضافه کنید. دوباره مواد را هم بزنید. مقداری آب جوش و زعفران و هل روی گوشت بریزید و درب ماهیتابه را بگذارید.

 

 

رب گوجه فرنگی

مرحله چهارم

 

در این مرحله اجازه دهید تا گوشت خوب بپزد. باید گوشت را روی حرارت متوسط بپزید تا گوشت خیلی نرم شود و آب سس کاملا کشیده شود.

 

مرحله پنجم

 

می توانید در پایان پخت کمی نمک به غذا اضافه کنید. البته هل را در آخر باید از سس خارج کنید.

مطالب مرتبط   4 رژیم سوپ برای لاغری سریع

 

مرحله ششم

 

برنج ایرانی مرغوب بهترین انتخاب است! برنج را حتماً چند ساعت خیس کنید. سپس آن را در آب جوش و کمی نمک بپزید. آبکش کرده و دم کنید.

 

 

برنج نیم پز

مرحله هفتم

 

در این فاصله، خلال بادام را در مخلوط آب و گلاب به مدت 15 دقیقه خیس کنید. سپس آب اضافی را بردارید و خلال بادام و پسته را با کمی روغن تفت دهید. زرشک شسته شده را هم باید در روغن تفت داد و در آخر کمی شکر اضافه کنید.

 

نکته: اگر می خواهید قیمه نثار را تزئین کنید، خلال ها را جدا از زرشک تفت دهید.

 

مرحله هشتم

 

پوست پرتقال خلال شده را باید از قبل بجوشانید (چند بار آبکش کنید تا تلخی آن گرفته شود.) خلال ها را کمی تفت دهید.

 

 

 

چگونه کالری قیمه ثار را بسوزانیم ؟

کالری قیمه نثار

برای کاهش وزن و سوزاندن کالری قیمه نثار  باید بیشتر از کالری دریافتی در روز باشد. کمبود کالری ناشی از کاهش کالری از طریق یک رژیم غذایی کنترل شده یا ورزش کردن در نهایت منجر به کاهش وزن می شود.

توجه به این نکته ضروری است که از آنجایی که هر فردی در حالت استراحت مقدار متفاوتی کالری می سوزاند، کالری مورد نیاز در روز برای کاهش وزن نیز متفاوت است.

 

کالری چگونه سوزانده می شود؟

کالری قیمه نثار

کالری ها سوختی هستند که عملکرد بدن ما را حفظ می کنند. ما به طور مداوم کالری می سوزانیم، حتی زمانی که در حال استراحت هستیم. با این حال، سرعت کالری سوزی با شدت فعالیت بدنی ما افزایش و کاهش می یابد.

برخی از بهترین فعالیت‌های کالری سوز عبارتند از ایروبیک، دویدن، دویدن، شنا یا ورزش‌های بدنسازی.

به عنوان مثال، ایروبیک کم ضربه که به مدت 30 دقیقه انجام می شود، بسته به وزن بدن می تواند حدود 160 تا 200 کالری بسوزاند. یک دویدن 10 دقیقه ای می تواند حدود 114 کالری بسوزاند. یک شنای 10 دقیقه ای می تواند به سوزاندن 55 کالری کمک کند و 10 دقیقه دویدن با سرعت 5 مایل در ساعت 80 کالری برای فردی با وزن حدود 54 تا 55 کیلوگرم می سوزاند.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی سالم همراه با کاهش وزن

ورزش کردن در باشگاه: برای فردی که حدود 90 کیلوگرم وزن دارد، یک دویدن 60 دقیقه ای با سرعت 7 تا 8 مایل در ساعت روی تردمیل می تواند تقریباً 1000 کالری بسوزاند.

پیاده روی: یک مایل پیاده روی برای فردی با وزن حدود 80 کیلوگرم نزدیک به 100 کالری و برای فردی با وزن تقریباً 54 کیلوگرم حدود 65 کالری می سوزاند.

شنا: شنا سرگرم کننده است و همچنین در سوزاندن کالری بسیار موثر است. برای فردی که حدود 58 کیلوگرم وزن دارد، شنای آزاد با سرعت سریع می تواند بیش از 550 کالری و بیش از 410 کالری با سرعت کمتر بسوزاند.

تمرینات خانگی: چهار تا پنج دور تمرین دایره ای با زمان استراحت کم بین ست ها به مدت دو روز در هفته یک راه عالی برای شروع تمرین در داخل خانه است. شامل 60 ثانیه پلانکینگ و سپس 60 ثانیه لاننج و 60 ثانیه اسکات. سپس ست را با 30 ثانیه فشار دادن به پایان برسانید. این روتین می تواند به سوزاندن حدود 500 کالری کمک کند.

دویدن: دویدن یکی از محبوب ترین انواع فعالیت بدنی برای به دست آوردن وزن سالم است و به سوزاندن کالری سریعتر کمک می کند. با این حال، تعداد کالری هایی که می توانید بسوزانید به عواملی مانند سرعت و مدت زمان دویدن و وزن شما بستگی دارد.

یوگا: یک رژیم یوگا که به خوبی طراحی شده است می تواند به سوزاندن 180 تا 460 کالری بسته به سبک، مدت زمان، شدت تمرینات و جنسیت کمک کند.

 

×
×

سبد خرید