کالری خورشت قیمه چقدر است ؟
خورشت قیمه یک خورش خوشمزه با پروتئین فراوان است. لپه منبع عالی پروتئین و فیبر است. 4 اونس (115 گرم) قیمه خورشت 225 کالری دارد. قیمه خورشت سدیم و قند کمی دارد اما فیبر غذایی و سلنیوم بالایی دارد. همانطور که اشاره شد کالری خورشت قیمه بالا است. کالری خورشت قیمه خورش قیمه یک خورش […]

خورشت قیمه یک خورش خوشمزه با پروتئین فراوان است. لپه منبع عالی پروتئین و فیبر است. 4 اونس (115 گرم) قیمه خورشت 225 کالری دارد. قیمه خورشت سدیم و قند کمی دارد اما فیبر غذایی و سلنیوم بالایی دارد. همانطور که اشاره شد کالری خورشت قیمه بالا است.

کالری خورشت قیمه

کالری خورشت قیمه

خورش قیمه یک خورش سنتی ایرانی و یکی از معروف ترین غذاهای ملی ایران است. کلمه قیمه به هر گوشتی اطلاق می شود که مکعبی شود.

خورش قیمه در بین ایرانیان محبوب است که تقریبا همه آن را دوست دارند.

خورشت قیمه چقدر کالری دارد؟

این خورش دارای ویتامین های A، C، E است و قدرت عمومی بدن را بهبود می بخشد. هر 115 گرم خورش قیمه نزدیک به 200 کالری، 10 گرم پروتئین، 1 گرم چربی، 26 گرم کربوهیدرات، 10 گرم فیبر غذایی وجود دارد. خورش قیمه سرشار از اسیدهای آمینه، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و ویتامینC می باشد و شامل گوشت بره می باشد که دارای مواد معدنی و ویتامین های زیادی می باشد. یک فنجان خورش قیمه 307 کالری دارد.

چگونه خورشت قیمه رژیمی بپزیم؟

کالری خورشت قیمه

برای آنکه کالری خورشت قیمه ماهش پیدا کند چند نکته باید هنگام پخت ان توجه کنید. اول پیاز را خوب تفت دهید تا طلایی و کاراملی شود، چون طعم پیاز سرخ شده روی خورش بسیار تاثیر می گذارد، حتی می توانید به جای یک عدد پیاز از 2 عدد پیاز استفاده کنید تا طعم پیاز سرخ شده مشخص شود.

رب سیب زمینی را خوب سرخ کنید چون روی رنگ و طعم خورش تاثیر می گذارد اما نباید سوخته و تلخ شود.

مطالب مرتبط  کالری دلمه برگ مو چقدر است؟

گوشت را قبل از ریختن آب سرخ نکنید زیرا سفت می شود.

اگر گوشت چرب تر باشد، خوشمزه تر می شود.

نیازی به پختن نخودفرنگی از قبل نیست چون با بقیه مواد کاملا پخته شده است.

یکی از مهم ترین دلایل داشتن یک قیمه خوش طعم این است که آرام آرام با شعله کم بپزید و حوصله داشته باشید.

حتما بعد از ۱ ساعت لیموی خشک را از خورش بیرون بیاورید چون ممکن است باعث تلخی خورش شود.

زعفران را فراموش نکنید که نیمی از طعم قیمه به خاطر زعفران است.

شاید قسمتی که برای افزودن گلاب و شکر نیاز دارید شما را شگفت زده کند، اما مطمئن باشید که یکی از رازهای داشتن بوی بهشتی قیمه هستند.

شکر را نباید به حدی بریزید که خورش طعم شیرینی داشته باشد، بلکه طعم خورش را فقط برای اینکه کمی لطیف باشد، نباید بریزید.

برای اینکه سیب زمینی سرخ شده خوش طعمی داشته باشید، در حین سرخ شدن کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.

موادی که در کالری خورشت قیمه تاثیر می گذارد:

کالری خورشت قیمه

  • گوشت (گوشت بره یا گاو)
  • نخود خرد شده خام
  • پیاز
  • رب گوجه فرنگی
  • گوجه فرنگی
  • سیب زمینیها
  • لیمو خشک
  • گلاب
  • دارچین
  • زعفران
  • نمک و فلفل و زردچوبه

ارزش غذایی خورشت قیمه چقدر است؟

کالری خورشت قیمه

  • پروتئین گیاهی بالا
  • فیبر مغذی
  • منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده
  • چربی کم و چگالی کالری کم

همچنین دارای 10گرم پروتئین ، 1 گرم چربی ، 26 گرم کربوهیدرات، 10 گرم فیبر غذایی وجود دارد. خورش قیمه سرشار از اسیدهای آمینه، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین C است. شامل گوشت است که حاوی مواد معدنی،آهن و ویتامین های زیادی است.

همانطور که تا کنون متوجه شده اید، هر غذا از غذاهای ایرانی سرشار از فیبر ، پروتئین ، چربی (بیشتر نوع خوب) و کربوهیدرات است.

لپه سرشاراز فیبر و پروتئین است. در حقیقت، یک نصف فنجان لپه پخته شده یا یک فنجان  لپه خشک شده ، 110 کالری ، 10 گرم پروتئین ، کمتر از یک گرم چربی و 12 گرم فیبر غذایی را تأمین می کند.

فعالیت های لازم جهت سوزاندن چربی خورشت قیمه چیست.

هر ۲۰۰ گرم خورشت قیمه حدودا ۴۰۰ کالری دارد. برای سوزاندن کالری خورشت قیمه باید یک سری فعالت هایی را انجام دهید.

مطالب مرتبط  رژیم لاغری سریع کم کربوهیدرات

سوزاندن 400 کالری در یک ساعت یک هدف دست یافتنی برای اکثر افراد توانمند است. مطمئناً ما با تنفس و انجام فعالیت‌های عادی روزانه کالری می‌سوزانیم، اما تمرین‌های متنوعی وجود دارد که متناسب با سبک زندگی هر فرد و در عین حال سرگرمی است. نیازی به سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان یا تجهیزات ندارد. لیست زیر فعالیت های آسانی است که می توانید به صورت روزانه انجام دهید تا حداقل 400 کالری در یک ساعت بسوزانید.

  1. پیاده روی

برای آنکه بتوانید کالری خورشت قیمه را بسوزانید می‌توانید پیاده روی کنید. این یکی از اساسی ترین تمریناتی است که اکثر افراد می توانند انجام دهند. بسته به وزن شما، پیاده روی بین 4.5 تا 5 مایل در ساعت، 400 کالری در یک ساعت می سوزاند. این نه تنها یک ورزش مفید برای قلب است، بلکه ساده است، تقریباً در هر مکانی قابل انجام است و یک فعالیت عالی برای شرکت در آن با دوستان است. تنها چیزی که نیاز دارید چند لباس راحت و یک جفت کفش مناسب پیاده روی است. اگر وضعیت نسبتاً خوبی دارید، سعی کنید در طول پیاده روی خود از هالتر استفاده کنید تا قدرت سوزاندن کالری بیشتری داشته باشید.

  1. تغییر سبک زندگی

از دیگر روش های سوزاندن کالری قیمه تغییر نوع زندگی است. برای سوزاندن 400 کالری در طول روز نیازی به یک برنامه منظم ندارد. وقتی به خواربارفروشی می‌روید، در فاصله بیشتری پارک کنید. همچنین می‌توانید به‌جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید یا در زمان استراحت روزانه ناهار به مدت 10 دقیقه از پله‌ها بالا و پایین بروید. در نهایت، انجام کارهای خانه مانند شستن زمین به جای تمیز کردن یا کندن برگ ها به جای استفاده از دمنده، کالری سوزی بسیار خوبی هستند. همچنین کار سبک در باغ به مدت یک تا یک و نیم ساعت می تواند حداقل 400 کالری بسوزاند.

  1. رقصیدن

رقصیدن می‌تواند یکی از فعالیت های سرگرم کننده برای سوزاندن کالری خورشت باشد. این یکی از سرگرم کننده ترین فعالیت های چربی سوزی است که احساس کار نمی کند. اکثر سالن‌های ورزشی و بسیاری از فضاهای اجتماعی (از جمله کلیساها) کلاس‌هایی مانند زومبا، هیپ هاپ کاردیو، مهمانی رقص کاردیو، جازرکیز، رقص شکم و سالسا را ارائه می‌دهند. بدون حوصله کالری سوزی خواهید کرد. شما حتی می توانید در اطراف خانه خود با موسیقی مورد علاقه خود یا در یک کلوپ شبانه به مدت یک ساعت برقصید و حداقل 400 کالری بسوزانید.

مطالب مرتبط  ‏ کدام چربی ها برای سلامتی ضرر دارند و چه چربی های خوبند؟

  1. تنیس

برای سوزاندن کالری قیمه می‌توانید‌فعالیت و ورزش تخصصی انجام دهید. تنیس یک تمرین بی‌هوازی فوق‌العاده است که شما را بیرون می‌آورد و با یک دوست هم‌گروه می‌شوید. تنیس دو نفره برای افرادی که وزنشان 170 پوند است، در یک ساعت 400 کالری می سوزاند. و شما می توانید در کمتر از یک ساعت با بازی تنیس انفرادی 400 کالری بسوزانید: 40 دقیقه برای کسی که 160 پوند وزن دارد.

  1. آموزش مداری

یک ساعت تمرین مقاومتی روی تمام گروه‌های عضلانی اصلی نه تنها حداقل 400 کالری می‌سوزاند، بلکه تمرینات قدرتی باعث می‌شود بدن شما حتی در حالت استراحت نیز کالری بسوزاند.

  1. آموزش اینتروال

بیشتر برنامه‌های تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) برای افراد پیشرفته‌تر طراحی شده‌اند، اما شما می‌توانید هر نوع برنامه قلبی را متناسب با اهداف و سطح آمادگی خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، پنج دقیقه شنا کنید، سپس حرکات کششی استخر را به مدت پنج دقیقه انجام دهید تا خنک شود و این چرخه را شش بار تکرار کنید. یا پنج دقیقه آهسته دویدن، سپس پنج دقیقه پیاده روی کنید و شش بار تکرار کنید تا یک ساعت کامل شود. هنگامی که به فرم بهتری رسیدید، می توانید شدت آن را برای مدت کوتاه تری افزایش دهید و در مدت زمان کمتری همان تعداد کالری را بسوزانید.

×
×

سبد خرید