کالری خورشت فسنجان چقدر است
فسنجان یک خورش انار و مرغ ایرانی است که با گردوی آسیاب شده، پیاز، کدو حلوایی، دارچین آسیاب شده و رب انار درست می شود. این خورش خوشمزه، شیرین و خوش طعم ایرانی برای تهیه بسیار آسان، بهتر است با برنج یا نان گرم سرو شود. کالری خورشت فسنجان در هر ۶ قاشق ۴۰۰ است. […]

فسنجان یک خورش انار و مرغ ایرانی است که با گردوی آسیاب شده، پیاز، کدو حلوایی، دارچین آسیاب شده و رب انار درست می شود. این خورش خوشمزه، شیرین و خوش طعم ایرانی برای تهیه بسیار آسان، بهتر است با برنج یا نان گرم سرو شود. کالری خورشت فسنجان در هر ۶ قاشق ۴۰۰ است.

کالری خورشت فسنجان چقدر است؟

کالری خورشت فسنجان

حدودا کالری خورشت فسنجان در ۱۴ قاشق  مساوی با ۸۰۰ کالری است. به همین دلیل می‌توان گفت که کالری خورشت فسنجان بالا است. این خورشت اززش غذایی بالا دارد که عبارت اند از:

جدول ارزش غذایی برای یک نفر (در هر وعده 28.20 گرم)

  • انرژی (کالری) کیلو کالری 383 2000 19%
  • پروتئین گرم 15 50 30 درصد
  • چربی کل (چربی) گرم 23 78 29٪
  • کربوهیدرات، با اختلاف g

  • چربی کل: 74.67 گرم
  • سدیم: 60.05 میلی گرم
  • پتاسیم: 54 میلی گرم
  • کربوهیدرات کلی: 25.63 گرم
  • قندها: 8.44 گرم
  • فیبر غذایی: 11.32 گرم
  • پروتئین: 31.45 گرم
  • ویتامین C :15 میلی گرم
  • آهن:25 میلی گرم
  • کلسیم: 109.3 میلی گرم

عواملی که در کالری خورشت فسنجان نقش دارند

کالری خورشت فسنجان

  • گردو خرد شده(300 گرم):258 کالری
  • رب انار (3قاشق غذا خوری):123 کالری
  • روغن مایع(3 قاشق غذاخوری):400 کالری
  • مرغ(300 گرم):500 کالری
  • پیاز خام(2 عدد):88 کالری
  • شکر(3 قاشق غذاخوری):100 کالری
  • هل آسیاب شده (1 قاشق چایخوری):20 کالری
  • نمک (1 قاشق غذاخوری):صفر کالری
مطالب مرتبط  رژیم غذایی پرفیبر و نقش آن در لاغری

چگونه فسنجان رژیمی بپزیم ؟

کالری خورشت فسنجان

برای کاهش کالری خورشت فسنجان می‌توانند آن را به شکل رژیمی بپذیرد .خورش فسنجون علاوه بر پروتئین حاوی رب  انار و گردو است اما این غذای تند و شیرین بسیار بیشتر است. ملاس انار که طعم ترش و شیرین فسنجان را برعهده دارد، در سوپرمارکت‌های خارج از ایران رایج نیست. میوه انار بسته به آب و هوایی که در ایران می روید می تواند شیرین یا ترش باشد. به همین دلیل است که ملاس انار ساخته شده از انار تازه می تواند از ترش (قهوه ای تیره) تا شیرین (قهوه ای روشن) متفاوت باشد، زیرا از قسمت شمالی کشور به سمت آب و هوای گرم تر در جنوب حرکت می کنید. ایرانی‌ها فسنجان را دوست دارند که طعم ترش را بیشتر کند، اما در برخی از دستور العمل‌ها، شکر نیز اضافه می‌شود تا طعم شیرین آن اضافه شود.

خورشت فسنجان  رژیمی برای ۶نفر

گردو ۵۰۰ گرم

فیله مرغ ۶ عدد

رب انار ترش ۶قاشق غذاخوری

پیاز یک عدد رنده شده

شکر یک قاشق غذاخوری

نمک ،فلفل،زعفران به میزان لازم

فیله رو سرخ می‌کنیم و کمی زعفران اضافه می‌کنیم و کنار میذاریم .گردو رو کاملا خورد می‌کنیم که مثل حلوا بشه لای انگشتاتون نباید زبر باشه .گردو رو با یک پیاز رنده شده بدون روغن تفت میدیم .بهش سه لیوان آب تصفیه شده (به خاطر خوش رنگ شدن )اضافه می‌کنیم و میذاریم کم جا بیفته .کمی که جا افتاد رب انار رو اضافه کنید یکساعت آخر مرغ رو بهش اضافه می‌کنیم و پنج دقیقه آخر شکر رو بهش اضافه می‌کنیم .

چگونه کالری خورشت فسنجان را بسوزانیم ؟

همانطور که در بالا ذکر شد ۱۴ قاشق خورشت فسنجان مساوری با ۸۰۰ کالری است. برای سوزاندن این کالری باید فعالیت خاصی انجام داد. این کار را می توان با انجام تقریباً 30 دقیقه دویدن با سرعت 8.6 مایل در ساعت، 60 دقیقه آهسته دویدن با سرعت 5 مایل در ساعت، 50 دقیقه بازی بسکتبال، 60 دقیقه دور شنا یا کمی بیش از 100 دقیقه پیاده روی با سرعت 3.5 مایل در ساعت انجام داد. این مقادیر بر اساس یک فرد 155 پوندی است.

مطالب مرتبط  پرخوری را شکست بدهید

اما برای سوزاندن 800 کالری جامد در ساعت کار سختی می طلبد. در اینجا چند راه برای رسیدن به هدف 800 در 60 دقیقه یا کمتر وجود دارد.

  1. استپ ایروبیک

هر فردی که بیش از 200 پوند وزن داشته باشد، می تواند با انجام این نوع ورزش شبیه به جین فوندا، 800 کالری در ساعت بسوزاند. این ماهیچه های پای شما – بزرگترین گروه عضلانی در بدن شما – را هدف قرار می دهد و قلب شما را نیز برای ساختن عضله/روال کاردیوی عالی تحت فشار قرار می دهد.

  1. بوکس

بیشتر افراد برای سوزاندن بیش از 800 کالری در یک ساعت باید به طور واقعی وارد رینگ شوند، اما افرادی که بیش از 200 پوند وزن دارند می توانند تنها با یک ساعت مبارزه با شریک زندگی خود این مقدار کالری را بسوزانند.

  1. قایقرانی

قایقرانی یک تمرین شگفت‌انگیز است، به‌ویژه زمانی که شما را دوباره وارد آن می‌کنید. هر فردی با وزن بیش از 150 پوند می تواند بیش از 800 کالری را با یک ساعت پارویی شدید روی یک دستگاه قایقرانی یا در یک قایق واقعی بسوزاند.

  1. حمل بارهای سنگین

آیا می خواهید یک راه بیهوده برای سوزاندن 800 کالری در یک ساعت داشته باشید؟ چند کیسه سیمان بردارید و حمل کنید! افراد بالای 200 پوند می توانند 800 کالری بسوزانند به شرطی که وزن آنها بیش از 50 پوند باشد.

  1. وزنه برداری

تمرینات قدرتی می تواند خسته کننده باشد، اما اجازه ندهید که شما را متوقف کند. ضربان قلب خود را در تمام یک ساعت بالای 125 ضربه در دقیقه نگه دارید و تنها در 60 دقیقه می توانید تا 1000 کالری بسوزانید.

مطالب مرتبط  نکات مهم درباره رژیم ورزشی

  1. کوهنوردی از تپه ها

نه، ما فقط در مورد پیاده‌روی ملایم صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد پیاده‌روی به سبک نظامی هاردکور صحبت می‌کنیم. یک فرد متوسط می تواند با بالا رفتن از تپه هایی که بیش از 40 پوند وسایل حمل می کند، در یک ساعت 800 کالری بسوزاند.

  1. اسکی کراس کانتری

اگر با سرعت متوسط در حال اسکی کراس کانتری هستید، کمتر از 800 کالری می سوزانید، اما انجام این کار با سرعت مسابقه می تواند به شما کمک کند تا بیش از 1000 کالری بسوزانید. اگر در سربالایی مسابقه می‌دهید، می‌توانید در یک ساعت ۱۵۰۰ کالری بسوزانید.

  1. دوچرخه سواری

سرعت را بالا ببرید و آن پاها را پمپ کنید! مسابقه با دوچرخه بسته به وزن و سرعت شما می تواند تا 1500 کالری در ساعت بسوزاند. اگر می‌خواهید این مقدار کالری بسوزانید، باید به خود فشار بیاورید تا سرعت 20 مایل در ساعت را بالا ببرید. هر فردی با وزن بیش از 180 پوند می تواند با دوچرخه سواری بین 14 تا 16 مایل در ساعت، بیش از 800 کالری بسوزاند.

  1. فوتبال

انجام یک بازی رقابتی فوتبال معمولی می تواند به شما کمک کند تا بیش از 800 کالری در ساعت بسوزانید، اگرچه کسانی که وزن کمتر از 180 پوند دارند ممکن است برای انجام این کار سخت کار کنند. فقط از دویدن دست نکش، و خوب می شوی.

×
×

سبد خرید