چگونه رژیم غذایی سالم داشته باشیم؟
رژیم غذایی سالم
با نگاهی به اینترنت می توان انواع و اقسام رژیم های غذایی را مشاهده کنیم. البته اگر از رژیم های خود سرانه که می گیریم گذر کنیم، همه آن ها رژیم غذایی سالم نیستند. در صورتی که رژیم غذایی ناسالم را برای لاغر و چاق شدن انتخاب کنید شاید تا جایی به هدفتان برسید اما […]

با نگاهی به اینترنت می توان انواع و اقسام رژیم های غذایی را مشاهده کنیم. البته اگر از رژیم های خود سرانه که می گیریم گذر کنیم، همه آن ها رژیم غذایی سالم نیستند. در صورتی که رژیم غذایی ناسالم را برای لاغر و چاق شدن انتخاب کنید شاید تا جایی به هدفتان برسید اما عوارضی که در ادامه باآن روبرو می شود بسیار زیاد هستند و سلامتی جسمانی شما  را تهدید می کند. در ادامه بیشتر با ویژگی های یک رژیم غذایی سالم آشنا می شویم:

یک رژیم غذایی سالم حاوی تمام هرم غذایی است

اگر رژیم غذایی پیشنهاد شده به شما یکی از اعضای هرم غذایی را حذف کرده بود بی شک بدانید که این رژیم غذایی سالمی نخواهد بود. بدن انسان در طول روز نیاز دارد تمام اجزای هرم غذایی را دریافت کند. ویتامین ها، پروتئین ها، املاح معدنی و فیبر نهفته در مواد غذایی همگی نیازهای اساسی انسان هستند و با حدف مواد غذایی نظیر لبنیات، غلات، میوه و سبزی و … و در نهایت کاهش یکی از آن ها باعث آسیب به بدن خواهد شد. از این رو یک رژیم غذایی کاملا سالم همه مواد غذایی را در خود دارد.

رزیم غذایی خوب همه سبزیجات را در بر می گیرد

درست است که بعضی انواع سبزیجات و میوه ها کالری بیشتری دارند اما باید تمام این میه و سبزیجات به شکلی در رژیم غذایی شما قرار داده شوند. سبزی و میوه ها در رنگ های مختلف باید در رژیم غذایی شما قرار داده شود. دقت کنید میوه ها نیاز فصل های ما را تعمین می کنند.  اگر مرکبات در فصل های سرد سال میوه می دهند یعنی بدن ما در این فصل ها بیشتر به مرکبات و ویتامین C آن نیاز دارد. پس در رژیم غذایی خوب میوه های موجود در فصل وجود دارد.

رژیم غذایی سالم

غلات را حذف نکنید

غلاتی مانند برنج و نان بیشترین میزان کالری روز را به خود اختصاص می دهند اما نباید به هیچ عنوان آن ها به صورت کامل حذف کرد. میزان مصرفی را کمتر کنید و غلات سبوس دار را جایگزین کنید. جو، کینوا، جو دوسر، برنج قهوه ای، پاستای سبوس دار را در الویت قرار دهید. به این شکل می توانید با یک رژیم غذایی سالم وزن خود را کاهش دهید.

چربی نیز در رژیم غذایی نیاز دارید

کاملا مشخص است که روغن جامد و مایع کالری بسیار زیادی دارند؛ چرا که چربی غیر اشباع دارند. اما بدن نیاز زیادی به چربی های غیر اشباع دارد. به جای این روغن ها از ماهی های چرب که حاوی روغن امگا 3 هستند، روغن های گیاهی شامل دانه چیا، بذر کتان و … استفاده نمایید. روغن زیتون و کانولا بهترین نوع روغن است که بهتر است در تبخ غذا از آن ها استفاده نمایید. در وعده صبحانه به جای کره حیوانی از کره بادام زمینی استفاده نمایید.

ورزش کنید

دقت کنید تا محدودیت های غذایی نمی تواند یک رژیم غذایی سالم برای شما باشد بلکه شما باید با ورزش کردن و افزایش تحرک روزانه وزن خود را میزان ایده آل برسانید.

×
×

سبد خرید

چگونه رژیم غذایی سالم داشته باشیم؟
رژیم غذایی سالم
با نگاهی به اینترنت می توان انواع و اقسام رژیم های غذایی را مشاهده کنیم. البته اگر از رژیم های خود سرانه که می گیریم گذر کنیم، همه آن ها رژیم غذایی سالم نیستند. در صورتی که رژیم غذایی ناسالم را برای لاغر و چاق شدن انتخاب کنید شاید تا جایی به هدفتان برسید اما […]

با نگاهی به اینترنت می توان انواع و اقسام رژیم های غذایی را مشاهده کنیم. البته اگر از رژیم های خود سرانه که می گیریم گذر کنیم، همه آن ها رژیم غذایی سالم نیستند. در صورتی که رژیم غذایی ناسالم را برای لاغر و چاق شدن انتخاب کنید شاید تا جایی به هدفتان برسید اما عوارضی که در ادامه باآن روبرو می شود بسیار زیاد هستند و سلامتی جسمانی شما  را تهدید می کند. در ادامه بیشتر با ویژگی های یک رژیم غذایی سالم آشنا می شویم:

یک رژیم غذایی سالم حاوی تمام هرم غذایی است

اگر رژیم غذایی پیشنهاد شده به شما یکی از اعضای هرم غذایی را حذف کرده بود بی شک بدانید که این رژیم غذایی سالمی نخواهد بود. بدن انسان در طول روز نیاز دارد تمام اجزای هرم غذایی را دریافت کند. ویتامین ها، پروتئین ها، املاح معدنی و فیبر نهفته در مواد غذایی همگی نیازهای اساسی انسان هستند و با حدف مواد غذایی نظیر لبنیات، غلات، میوه و سبزی و … و در نهایت کاهش یکی از آن ها باعث آسیب به بدن خواهد شد. از این رو یک رژیم غذایی کاملا سالم همه مواد غذایی را در خود دارد.

رزیم غذایی خوب همه سبزیجات را در بر می گیرد

درست است که بعضی انواع سبزیجات و میوه ها کالری بیشتری دارند اما باید تمام این میه و سبزیجات به شکلی در رژیم غذایی شما قرار داده شوند. سبزی و میوه ها در رنگ های مختلف باید در رژیم غذایی شما قرار داده شود. دقت کنید میوه ها نیاز فصل های ما را تعمین می کنند.  اگر مرکبات در فصل های سرد سال میوه می دهند یعنی بدن ما در این فصل ها بیشتر به مرکبات و ویتامین C آن نیاز دارد. پس در رژیم غذایی خوب میوه های موجود در فصل وجود دارد.

رژیم غذایی سالم

غلات را حذف نکنید

غلاتی مانند برنج و نان بیشترین میزان کالری روز را به خود اختصاص می دهند اما نباید به هیچ عنوان آن ها به صورت کامل حذف کرد. میزان مصرفی را کمتر کنید و غلات سبوس دار را جایگزین کنید. جو، کینوا، جو دوسر، برنج قهوه ای، پاستای سبوس دار را در الویت قرار دهید. به این شکل می توانید با یک رژیم غذایی سالم وزن خود را کاهش دهید.

چربی نیز در رژیم غذایی نیاز دارید

کاملا مشخص است که روغن جامد و مایع کالری بسیار زیادی دارند؛ چرا که چربی غیر اشباع دارند. اما بدن نیاز زیادی به چربی های غیر اشباع دارد. به جای این روغن ها از ماهی های چرب که حاوی روغن امگا 3 هستند، روغن های گیاهی شامل دانه چیا، بذر کتان و … استفاده نمایید. روغن زیتون و کانولا بهترین نوع روغن است که بهتر است در تبخ غذا از آن ها استفاده نمایید. در وعده صبحانه به جای کره حیوانی از کره بادام زمینی استفاده نمایید.

ورزش کنید

دقت کنید تا محدودیت های غذایی نمی تواند یک رژیم غذایی سالم برای شما باشد بلکه شما باید با ورزش کردن و افزایش تحرک روزانه وزن خود را میزان ایده آل برسانید.

کلینیک لاغری افشاریان

کلینیک لاغری و تغذیه دکتر افشاریان با هدف ارائه خدمات لاغری و رژیم های لاغری ، درمانی ، ورزشی ، شیردهی ، بارداری و…. به شما عزیزان دست به ارائه خدمات نوین و آنلاین زده تا بتواند گامی پر توان در این صنعت برای شما عزیزان برداشته باشد .

خدمات ما

رژیم لاغری آنلاین

آنالیز کامل بدن با دستگاه

دستگاه آر اف برای لاغری سریع

ارتباط با ما

آدرس : تهران ، میدان کتاب ، ابتدای کوهستان ، کوچه احسان ،

تلفن : 00989031856334

ایمیل : info@afsharian-diet.ir