چربی بدن در خانم ها و راه های کاهش آن
چربی بدن در خانم‌ ها بطور طبیعی در ناحیه شکم، باسن یا ران جمع می‌شود و بدنی به شکل سیب یا گلابی بوجود می‌آورد. تجمع چربی می‌تواند در هر زمانی در زندگی یک زن اتفاق بیفتد، اما با مراحل خاصی در زندگی مانند بلوغ، یائسگی یا در طول بارداری، تشدید می‌شود. ذخیره چربی می‌تواند با […]

چربی بدن در خانم‌ ها بطور طبیعی در ناحیه شکم، باسن یا ران جمع می‌شود و بدنی به شکل سیب یا گلابی بوجود می‌آورد. تجمع چربی می‌تواند در هر زمانی در زندگی یک زن اتفاق بیفتد، اما با مراحل خاصی در زندگی مانند بلوغ، یائسگی یا در طول بارداری، تشدید می‌شود. ذخیره چربی می‌تواند با تغییرات هورمونی اتفاق بیفتد، اما اقداماتی وجود دارد که برای حفظ وزن سالم در تمام زندگی، می‌توانید آنها را انجام دهید.

 

 

مهم ترین نکات برای ازبین بردن چربی بدن در خانم ها

چربی بدن در خانم ها

کاهش موضعی یا از بین بردن چربی در ناحیه خاصی از بدن با تمرینات یا غذاهای مخصوص، موثر نیست. هنگامیکه شما یک رژیم غذایی کاهش وزن را آغاز می‌کنید، ذخایر چربی در نواحیی کاهش می‌یابد که مختص بدن و ژنتیک شماست، نه نواحی که شما می‌خواهید. در این مقاله به چند نکته در مورد کاهش چربی بدن و دستیابی به وزنی سالم در خانم‌ها اشاره می‌کنیم.

 یک رژیم غذایی سالم داشته باشید:

 

یک رژیم غذایی سالم، پایه و اساس یک برنامه کاهش وزن است. چربی بدن در خانم ها با بک رژیم سالم از بین می‌رود سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، منابع پروتئینی و چربی‌های سالم، همگی در حفظ وزن موثرند. پرهیز از غذاهای فراوری شده که سرشار از چربی‌های ناسالم هستند، مانند غذاهای سرخ شده و بسته بندی و منابع سرشار از قند مانند نوشابه‌ها و دسرها، از اولین گام‌هایی هستند که هنگام حرکت به سمت یک رژیم غذایی سالم‌تر و کاهش وزن، باید بردارید.

خوردن بر اساس یک برنامه منظم شامل صبحانه، نهار و شام در هر روز، به همراه میان وعده‌های سالم که در صورت نیاز بین وعده‌های غذایی مصرف می‌شوند، می‌تواند به متعادل نگه داشتن قند خون و هورمون‌ها و جلوگیری از پرخوری به دلیل گرسنگی کمک کند. 

مصرف غذاهای پر فیبر و همچنین هیدراته نگه داشتن بدن، بخش‌های مهم دیگری از یک رژیم غذایی سالم برای کنترل وزن هستند.

 

مطالب مرتبط  رژیم غذایی پرفیبر و نقش آن در لاغری

 به خوابتان توجه کنید:

 

در حال حاضر کمبود خواب با افزایش وزن، عدم توانایی در کاهش وزن و مشکلات برای از بین بردن چربی بدن در خانم ها خواب بسیار مهم است. متابولیکی مرتبط است. خواب، یک دوره‌ی مهم از زمان چربی سوزی بدن است، زیرا بدن در هنگام خواب، برای تولید انرژی باید به ذخیره چربی خودش تکیه کند. زمانیکه این فرایند طبیعی با خوردن شبانه یا کمبود خواب مختل شود، باعث مشکلات تنظیم متابولیسم و در نهایت، منجر به افزایش وزن می‌گردد. کمبود خواب می‌تواند التهاب را افزایش دهد و باعث تغییرات در هورمون‌ها شود، بنابراین برای دستیابی به وزنی سالم، توجه به خواب ضروری است.

 

 بطور منظم ورزش کنید:

 

ورژش از اصلی ترین کلی. های از بین بردن چربی بدن در خانم ها است. ورزش منظم می‌تواند به دستیابی به وزنی سالم و سوزاندن چربی کمک کند. توصیه‌های کنونی توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، مشخص کرده است که ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط مانند پیاده روی سریع یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید مانند دویدن، دوبار در هفته، علاوه بر تمرین با وزنه برای سلامت عمومی ضروری است.

برای کاهش وزن در روز باید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش کنید. کالج پزشکی ورزشی آمریکا توصیه می‌کند برای حفظ وزن در دراز مدت، در هر هفته ۲۰۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط انجام دهید. اگر این مقدار فعالیت، دشوار بنظر می‌رسد، آرام شروع کنید و هر هفته فعالیتتان را افزایش دهید. حتی فعالیت به مقدار کم می‌تواند تغییرات مثبتی در سلامتی‌تان ایجاد کند، حتی اگر نقشی در کاهش وزن نداشته باشد.

 

 متعهد شوید:

 

به یاد داشته باشید که کاهش وزن و حفظ آن، مستلزم تغییرات سبک زندگی در طولانی مدت است، از جمله، ترکیب عادات سالم با غذا خوردن، ورزش، و خواب. رژیم‌های غذایی شدید و مدهای زودگذر لاغری، در دراز مدت موثر نخواهند بود، زیرا اغلب غیر قابل تحمل هستند و می‌توانند باعث بالا و پایین رفتن وزن شوند که می‌تواند در نهایت سوخت و سازتان را آهسته کند، و تغییرات هورمونی بیشتری بوجود بیاورد.

 

 صبور باشید:

چربی بدن در خانم ها

کاهش وزن بی خطر، به آرامی‌ اتفاق می‌افتد، و میزان آن حدود نیم تا یک کیلو در هفته است. به برنامه‌تان در دراز مدت پایبند باشید، و برای پشتیبانی مطمئن و دراز مدت از افراد حرفه‌ای واجد شرایط، مانند یک متخصص تغذیه و مربی شخصی کمک بگیرید. با پزشکتان صحبت کنید تا داروهایتان را در هنگامی‌ که وزن کم می‌کنید تنظیم کند، و برای افزایش سطح فعالیتتان، از او اجازه بگیرید.

 

بهترین برنامه برای مبارزه با تجمع چربی در خانم‌ها در وهله اول، اجتناب از افزایش وزن است، بنابراین برای سالم ماندن در طول زمان، نکات امروز را در نظر داشته باشید.

 

 

 

چرا ورزش برای از بین بردن چربی بدن خانم ها  مثل دارو است؟

 

ورزش یک راه درمانی قوی است، حتی برخی اوقات خیلی هم بهتر از راه‌های پزشکی دیگر جواب می‌دهد! از بهبود علائم خستگی گرفته تا درمان بیماری‌های جدی همچون نارسایی‌های قلبی، ورزش نقشی جدی ایفا می‌کند. بنابراین اگر روزانه ورزش کنید، می‌توانید طولانی‌تر و البته سالم‌تر زندگی کنید. در ادامه‌ی این مطلب ۵ دلیل که چرا ورزش برای شما همانند دارو است را خواهد خواند.

 

برای قلبتان خوب است

 

تحقیقات ثابت کرده‌اند که اگر هر روز ورزش کنید، کلسترول خونتان قابل کنترل خواهد شد. کلسترول‌های بد هستند که سرخرگ‌ها را مسدود کرده و باعث حمله‌ی قلبی می‌شوند. همچنین ورزش باعث خواهد شد تا فشار خونتان کاهش پیدا کرده و در نتیجه به قلبتان کمتر فشار وارد شود. ورزش روزانه گردش خون شما را هم بهبود خواهد بخشید که از لخته شدن خون جلوگیری کرده و عملکرد عضلات قلبتان را بهتر می‌کند.

 

به جلوگیری از سرما خوردگی کمک می‌کند

 

اخیراً محققان در یکی از مطالعاتشان پی برده‌اند که افرادی که منظما ورزش می‌کنند، نسبت به اشخاصی که کم ورزش می‌کنند، ۲۳ درصد کمتر احتمال دارد که سرما بخورند! منطق پشت این نظریه این است که ورزش به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، بنابراین سرماخوردگی ساده‌تر دفع خواهد شد.

 

برای سلامت مغز عالی است

 

شاید فکر کنید که حل کردن جدول، سودوکو یا پازل تنها راه‌هاییست که به توسعه و بهبود عملکر مغز کمک می‌کند. اما تحقیقات به اثبات رسانده‌اند که ورزش روزانه که شامل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌شود، گردش خون در مغز را بهبود بخشیده و بدین وسیله قدرت حافظه‌ی شما را دو چندان می‌کند.

 

به کاهش استرس کمک می‌کند

 

اگر هر روز ورزش کنید می‌توانید سطح استرستان را کاهش دهید. ورزش برای تنش، سر درد و بی خوابی مثل یک قرص تقویتی است! همچنین از آنجایی که ورزش کردن گردش خون را در بدن بهبود می‌بخشد و باعث انتشار اندروفین می‌گردد، انتقال دهنده‌های عصبی، حس خوبی را به سیستم بدن القاء می‌کنند.

 

ورزش منظم، اعتماد بنفس شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بر روی بدن و زندگی‌تان کاملاً کنترل داشته باشید. مهم‌تر از مواردی که گفته شد این است که مصرف دارو همیشه همراه با عوارض جانبی متعدد است، اما ورزش کردن کاملاً بی خطر بوده و برای کسانی که عاشق بدن و زندگی‌شان هستند، مناسب‌ترین راه درمانی است! پس معطل چه هستید؟                      

 

×
×

سبد خرید