نوشیدنی سالم برای زنان باردار
به دنبال نوشیدنی سالم برای زنان باردار هستید؟ تو در جای درستی هستی. بارداری درست مانند یک ترن هوایی با تغییرات خلقی زیاد، حالت تهوع و سرگیجه است. اغلب به زنان باردار توصیه می شود که در طول سفر نه ماهه چه بخورند و چه نخورند، اما به ندرت کسی به آنها می گوید که […]

به دنبال نوشیدنی سالم برای زنان باردار هستید؟ تو در جای درستی هستی. بارداری درست مانند یک ترن هوایی با تغییرات خلقی زیاد، حالت تهوع و سرگیجه است. اغلب به زنان باردار توصیه می شود که در طول سفر نه ماهه چه بخورند و چه نخورند، اما به ندرت کسی به آنها می گوید که در دوران بارداری چه بنوشند.

اهمیت نوشیدنی سالم برای زنان باردار

نوشیدنی سالم برای زنان باردار

هر چیزی که مادر آینده مصرف کند تأثیر مستقیمی بر سلامت کودک دارد. از این رو، آنها باید در مورد آنچه که باید بخورند و بنوشند بسیار مراقب باشند. پزشکان توصیه می کنند که زنان باردار از مصرف الکل و سیگار خودداری کنند.

همچنین مهم است که در تمام سه ماهه ها هیدراته بمانید زیرا نیاز به مایعات در این مدت افزایش می یابد. اگر سفر ارزشمند خود را به سمت مادر شدن آغاز کرده اید، قرار است به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشید.

بهترین نوشیدنی سالم برای زنان باردار

نوشیدنی سالم برای زنان باردار

 در اینجا 10 نوشیدنی مفید برای مصرف در دوران بارداری را پیشنهاد کرده ایم. این نوشیدنی ها برای بارداری برای شما و همچنین نوزادی که به زودی به دنیا می آید مفید است!

 شیر

بدیهی است که شیر اولین نوشیدنی است که در هنگام توصیه به یک زن باردار در مورد نوشیدنی‌ها به ذهن می‌رسد. همیشه نوشیدن شیر در این دوران توصیه می شود زیرا سرشار از کلسیم، ویتامین B12 و پروتئین است که به رشد بهتر جنین کمک می کند.

شیر یک گزینه عالی برای زنان باردار است. در واقع، زنان باردار به کلسیم نیاز دارند که معادل حدود سه لیوان حدود 8 اونس / 240 میلی‌لیتر در روز است – اگرچه می‌توانید آن را از منابع دیگر نیز دریافت کنید – مثلاً ماست.

اگر به نوشیدن شیر بدون چربی، نیمه چرب یا کم چرب عادت دارید، نیازی به تغییر شیر کامل نیست. شیر کامل حاوی چربی بیشتری است، بنابراین وقتی همه انواع شیر حاوی کلسیم، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز شما هستند، هیچ فایده ای برای تغییر آن وجود ندارد.

مطالب مرتبط  در رژیم چه مقدار ماکارانی بخوریم؟

اگر به شیر کامل عادت دارید، به هر حال به آن پایبند باشید، اما اگر می توانید بهتر است به یک نسخه کم چرب تغییر دهید.

هر شیری که در بارداری مصرف می شود باید پاستوریزه شود. تمام شیرهای تجاری در ایالات متحده و انگلستان معمولا پاستوریزه می شوند. این نوعی است که در کارتن یا بطری های بزرگ در سوپرمارکت ها می خرید.

با این حال، برخی از مغازه‌ها یا لبنیات‌های مستقل شیر غیرپاستوریزه یا «خام» می‌فروشند – از این کار اجتناب کنید، زیرا نوشیدن آن در بارداری به دلیل آلودگی احتمالی با باکتری‌ها یا سایر میکروب‌های مضر خطرناک است

شیر سویا

اگر عدم تحمل لاکتوز دارید، همیشه می‌توانید به جای شیر شیر سویا بنوشید، زیرا سرشار از پروتئین و کلسیم است که به رشد بهتر استخوان‌های کودک شما کمک می‌کند.

لیموناد

یک لیوان آبلیموی خنک؟ بله لطفا! لیموناد به جلوگیری از حالت تهوع کمک می کند و همچنین بدن شما را سم زدایی می کند که به شما کمک می کند در دوران بارداری خلق و خوی بهتری داشته باشید.

آب نارگیل

آب نارگیل برای همه و نه فقط برای زنان باردار عالی است! در دوران بارداری، بازگرداندن الکترولیت ها و املاح معدنی در بدن بسیار مهم است، زیرا هنگام تعریق مقدار زیادی از آنها را از دست می دهید و کودک بیش از همه به آنها نیاز دارد. آب نارگیل همچنین از کم آبی بدن، یبوست و گرمازدگی جلوگیری می کند.

آب هویج

ما می دانیم که شما حوصله خوردن یا نوشیدن چیزی ندارید و تقریباً در هر زمان از روز حالت تهوع دارید. اما، باید هر روز آب هویج بنوشید، زیرا سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که به تولید بهتر سلول کمک می کند. بدن شما در این مرحله دستخوش تغییرات زیادی می شود و برای بهبودی به تمام قدرت و استقامت خود نیاز دارید که مطمئناً آب هویج به شما کمک می کند!

آیس چای

برای جلوگیری از تهوع صبحگاهی می توانید به جای چای یا قهوه داغ، یخ چای بنوشید و همچنین برای کل روز شما را شاداب می کند. بسیاری از متخصصان زنان توصیه می کنند که از خوردن قهوه اجتناب کنید زیرا منجر به بی خوابی و تحریک پذیری می شود که می تواند علائم شما را بدتر کند. با این حال، اگر یک فرد کافئین دار هستید، می توانید یک فنجان چای یخ برای رفع کافئین خود بنوشید. ما همچنین به شما پیشنهاد می کنیم مصرف کافئین خود را محدود کنید، زیرا برای کودک در حال رشد شما بسیار سالم نیست.

مطالب مرتبط  علت عدم استفاده کودکان از رژیم لاغری سریع

ماکت میوه

اگر در حالت مهمانی هستید، می توانید یک ماکتل با استفاده از آب میوه درست کنید. هرگز مصرف الکل در دوران بارداری توصیه نمی شود. اطمینان حاصل کنید که ماکت باید کاملاً با آب میوه های دم کرده درست شود و هیچ نوشابه ای اضافه نشود زیرا گازدار هستند و برای هر دوی شما سالم نیستند!

اسموتی

اسموتی ها می توانند میان وعده ایده آلی برای شما در دوران بارداری باشند، زیرا به شما کمک می کنند تا ویتامین، مواد معدنی و پروتئین اضافی مورد نیاز را برآورده کنید. میوه ها و ماست یا حتی شیر مورد علاقه خود را بردارید و آنها را با هم مخلوط کنید. همچنین می توانید دستور تهیه اسموتی را در سایت ما پیدا کنید.

 دوغ

دوغ، که معمولاً به عنوان چاچ شناخته می شود، می تواند برای شاداب کردن خلق و خوی شما و همچنین روده شما عالی باشد. شما می توانید آن را به روش های مختلف مصرف کنید: شیرین، شور، تند یا ترکیبی از همه. دوغ به بازیابی مایعات و املاح مهم بدن کمک می کند. همچنین به درمان یبوست که در دوران بارداری بسیار رایج است کمک می کند.

سه چای که به طور گسترده ای در بارداری بی خطر هستند عبارتند از:

نوشیدنی سالم برای زنان باردار

  • چای زنجبیل – اگر حالت تهوع دارید یا حالت تهوع دارید، این چای انتخاب خوبی است. زنجبیل همچنین می تواند به سوء هاضمه کمک کند و استرس را کاهش دهد.
  • چای بادرنجبویه یا بادرنجبویه – همچنین برای تهوع و تسکین استرس مفید است.
  • چای نعناع فلفلی – می تواند ناراحتی گوارشی، نفخ را کاهش دهد و همچنین از حالت تهوع جلوگیری می کند.

بحث هایی در مورد اینکه آیا زنان باردار باید نوشیدنی های بسیار گرم یا بسیار سرد مصرف کنند وجود دارد، اما هیچ مدرکی برای حمایت از خطرناک بودن این موضوع در بارداری وجود ندارد. با این حال، نوشیدنی‌های خیلی گرم یا سرد ممکن است باعث ناراحتی معده در شما شوند، بنابراین بهتر است نوشیدنی‌های گرم یا خنک به جای یخ یا سوزان بخورید.

مطالب مرتبط  کالری مصرفی والیبال چقدر است؟

نوشیدنی های ورزشی به عنوان نوشیدنی سالم برای زنان باردار

نوشیدنی سالم برای زنان باردار

اول، مهم است که بین «نوشیدنی‌های ورزشی» و «نوشیدنی‌های انرژی‌زا» تمایز قائل شویم. نوشیدنی های ورزشی اغلب ایزوتونیک هستند، برای مصرف بعد از ورزش طراحی شده اند و معمولا حاوی الکترولیت هایی هستند که برای آبرسانی مجدد به مصرف کننده طراحی شده اند. نوشیدنی‌های انرژی‌زا معمولاً حاوی موادی مانند گوارانا، تائورین، چای یا کافئین هستند و اغلب قند بالایی دارند.

بنابراین، نوشیدنی های انرژی زا تا حد زیادی برای زنان باردار نامناسب هستند، در حالی که نوشیدنی های ورزشی معمولاً در دوران بارداری بی خطر هستند، در صورتی که حاوی شیرین کننده/قند مصنوعی نباشند و فاقد کافئین باشند.

بسیاری از زنان اگر نتوانند آب را پایین نگه دارند، آنها را مفید می‌دانند، اگر با استفراغ و بیماری مشکل دارند.

اهمیت تغذیه خوب در بارداری

داشتن یک رژیم غذایی خوب و فعال بودن باعث می شود:

  • شانس باردار شدن خود را افزایش دهید
  • افزایش احتمال داشتن یک کودک سالم
  • خطر عوارض را کاهش دهد
  • بهبودی و بهبودی خود را پس از زایمان آسان تر می کند
  • گاهی اوقات هزینه می تواند مانعی برای تغذیه سالم باشد. دولت اسکاتلند طیف وسیعی از حمایت ها را برای کمک به مردم با هزینه های زندگی در دسترس دارد.

سخن پایانی

مهم ترین نکاتی که در نوشیدن و غذا خوردن دردوران بارداری باید به آن توجه کنید ؛

  • مصرف بیشتر غذاهای سالم حاوی اسید فولیک، آهن و ید
  • محدود کردن مصرف غذاهای پرچرب و قند بالا
  • مصرف مکمل های ویتامین حاوی ویتامین D
  • نوشیدن مایعات زیاد اما مقدار کمی کافئین
  • اصلا الکل ننوشید
  • مراقب نحوه تهیه و نگهداری غذا باشید
  • چگونه یک رژیم غذایی متعادل سالم بخوریم

×
×

سبد خرید