علت های کندی کاهش وزن چیست؟
کندی کاهش وزن
بعدی از مدتی که رژیم غذایی منظمی دارید ناگهان کاهش وزن شما متوقف می شود و یا اینکه به کندی اتفاق می افتد کند شدن لاغری گاه ما را مایوس و ناامید می کند و این اجازه را به خودمان می دهیم که رژیم طولانی مدت خود را رها کنیم. اما اگر بتوانیم علل این […]

بعدی از مدتی که رژیم غذایی منظمی دارید ناگهان کاهش وزن شما متوقف می شود و یا اینکه به کندی اتفاق می افتد کند شدن لاغری گاه ما را مایوس و ناامید می کند و این اجازه را به خودمان می دهیم که رژیم طولانی مدت خود را رها کنیم. اما اگر بتوانیم علل این توقف کاهش وزن را متوجه شویم می توانیم روند لاغری را مثل سابق نرمال نماییم. از علت های کندی کاهش وزن در دوران رژیم غذایی می توان به موارد زیر اشاره  کرد.

عدم داشتن سلامت خواب

یکی از مهم ترین علت های کندی کاهش وزن نداشتن خواب منظم است. برای لاغر شدن باید زندگی سالم داشته باشید. به عبارتی در ساعت ها درست و به اندازه کافی بخواهید. خواب کم یا خواب زیاد باعث کندی کاهش وزن می شود. به این موضوع بهداشت خواب گفته می شود. شما باید در ساعت های بین 10 به بعد بخوابید. 8 خوب برای یک فرد بالغ کافی است.

عدم مصرف آب کافی

مصرف آب و نوشیدنی های طبیعی از مهم ترین فعالیت ها در دوران رژیم است. اگر آب کافی به بدنتان نرسد تاثیر بسیار زیادی در روند کاهش وزنتان خواهد داشت. آب خون را تسویه می کند و همچنین سیرآب بودن نیاز شما به دریافت کالری را کمتری می کند. بد نیست بدانید که بدنتان تفاوت چندانی بین تشنه و گرسنه بودن را تشخیص نمی دهد و در حالی که تشنه هستید احساس گرسنگی می کنید. با مصرف آب کافی نیاز به کالری کمتری داشته و لاغر می شوید.

کندی کاهش وزن

کم تحرکی

هر چقدر هم که میزان کالری دریافتی در طول را کاهش دهید تا زمانی که ثابت یک جا نشینی کنید نمی توانید روند خوبی برای لاغری داشته باشید. در روزهای ابتدایی شروع رژیم غذایی باید میزان کالری را کاهش دهید و در ادامه با شروع ورزش از کندی کاهش وزن تان پیشگیری کنید. در ادامه رژیم هر بار کالری را کاهش داده و فعالیت خود را افزایش دهید تا به وزن مورد نظرتان برسید.

رژیم خودسرانه

یکی از دلایل کندی کاهش وزن داشتن رژیم های غذایی خودسرانه است. این که خودتان تصمیم بگیرید به چه شکلی لاغر شوید شاید روزهای اول جواب بدهد اما از آنجایی که دانشی در این زمینه نداشته اید، مدت ها بدون اینکه لاغر شوید گرسنگی می کشید. ویتامین و پروتئین های اساسی بدنتان را از دست می دهید و به مرور بیمار خواهید شد. از این رو برای داشتن یک روند لاغری سالم نیاز دارید که تحت نظر یک پزشک متخصص تغذیه رژیمی سالم داشته باشید.

سوخت و ساز کم بدن

متابولیسم بدن هر انسان با دیگری فرق دارد. بعضی افراد متابولیسم بدن بالایی دارند و هر چه می خورند کمتر لاغر می شوند. اما اگر سوخت و ساز بدنتان کم باشد باید در مصرف غذای روزانه خود دقت بیشتری داشته باشید و ورزش کنید. در صورتی که پزشک متخصص صلاح بداند می توانید با مصرف قرص های مخصوص سوخت و ساز بدنتان را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که مصرف قرص های خودسرانه باعث عوارض جبران ناپذیری خواهد شد.

×
×

سبد خرید

علت های کندی کاهش وزن چیست؟
کندی کاهش وزن
بعدی از مدتی که رژیم غذایی منظمی دارید ناگهان کاهش وزن شما متوقف می شود و یا اینکه به کندی اتفاق می افتد کند شدن لاغری گاه ما را مایوس و ناامید می کند و این اجازه را به خودمان می دهیم که رژیم طولانی مدت خود را رها کنیم. اما اگر بتوانیم علل این […]

بعدی از مدتی که رژیم غذایی منظمی دارید ناگهان کاهش وزن شما متوقف می شود و یا اینکه به کندی اتفاق می افتد کند شدن لاغری گاه ما را مایوس و ناامید می کند و این اجازه را به خودمان می دهیم که رژیم طولانی مدت خود را رها کنیم. اما اگر بتوانیم علل این توقف کاهش وزن را متوجه شویم می توانیم روند لاغری را مثل سابق نرمال نماییم. از علت های کندی کاهش وزن در دوران رژیم غذایی می توان به موارد زیر اشاره  کرد.

عدم داشتن سلامت خواب

یکی از مهم ترین علت های کندی کاهش وزن نداشتن خواب منظم است. برای لاغر شدن باید زندگی سالم داشته باشید. به عبارتی در ساعت ها درست و به اندازه کافی بخواهید. خواب کم یا خواب زیاد باعث کندی کاهش وزن می شود. به این موضوع بهداشت خواب گفته می شود. شما باید در ساعت های بین 10 به بعد بخوابید. 8 خوب برای یک فرد بالغ کافی است.

عدم مصرف آب کافی

مصرف آب و نوشیدنی های طبیعی از مهم ترین فعالیت ها در دوران رژیم است. اگر آب کافی به بدنتان نرسد تاثیر بسیار زیادی در روند کاهش وزنتان خواهد داشت. آب خون را تسویه می کند و همچنین سیرآب بودن نیاز شما به دریافت کالری را کمتری می کند. بد نیست بدانید که بدنتان تفاوت چندانی بین تشنه و گرسنه بودن را تشخیص نمی دهد و در حالی که تشنه هستید احساس گرسنگی می کنید. با مصرف آب کافی نیاز به کالری کمتری داشته و لاغر می شوید.

کندی کاهش وزن

کم تحرکی

هر چقدر هم که میزان کالری دریافتی در طول را کاهش دهید تا زمانی که ثابت یک جا نشینی کنید نمی توانید روند خوبی برای لاغری داشته باشید. در روزهای ابتدایی شروع رژیم غذایی باید میزان کالری را کاهش دهید و در ادامه با شروع ورزش از کندی کاهش وزن تان پیشگیری کنید. در ادامه رژیم هر بار کالری را کاهش داده و فعالیت خود را افزایش دهید تا به وزن مورد نظرتان برسید.

رژیم خودسرانه

یکی از دلایل کندی کاهش وزن داشتن رژیم های غذایی خودسرانه است. این که خودتان تصمیم بگیرید به چه شکلی لاغر شوید شاید روزهای اول جواب بدهد اما از آنجایی که دانشی در این زمینه نداشته اید، مدت ها بدون اینکه لاغر شوید گرسنگی می کشید. ویتامین و پروتئین های اساسی بدنتان را از دست می دهید و به مرور بیمار خواهید شد. از این رو برای داشتن یک روند لاغری سالم نیاز دارید که تحت نظر یک پزشک متخصص تغذیه رژیمی سالم داشته باشید.

سوخت و ساز کم بدن

متابولیسم بدن هر انسان با دیگری فرق دارد. بعضی افراد متابولیسم بدن بالایی دارند و هر چه می خورند کمتر لاغر می شوند. اما اگر سوخت و ساز بدنتان کم باشد باید در مصرف غذای روزانه خود دقت بیشتری داشته باشید و ورزش کنید. در صورتی که پزشک متخصص صلاح بداند می توانید با مصرف قرص های مخصوص سوخت و ساز بدنتان را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که مصرف قرص های خودسرانه باعث عوارض جبران ناپذیری خواهد شد.

کلینیک لاغری افشاریان

کلینیک لاغری و تغذیه دکتر افشاریان با هدف ارائه خدمات لاغری و رژیم های لاغری ، درمانی ، ورزشی ، شیردهی ، بارداری و…. به شما عزیزان دست به ارائه خدمات نوین و آنلاین زده تا بتواند گامی پر توان در این صنعت برای شما عزیزان برداشته باشد .

خدمات ما

رژیم لاغری آنلاین

آنالیز کامل بدن با دستگاه

دستگاه آر اف برای لاغری سریع

ارتباط با ما

آدرس : تهران ، میدان کتاب ، ابتدای کوهستان ، کوچه احسان ،

تلفن : 00989031856334

ایمیل : info@afsharian-diet.ir