ایده برتر صبحانه سالم برای بارداری
ما مطمئن هستیم که این جمله قدیمی را شنیده اید که در مورد صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است، و این حتی در دوران بارداریصادق تر است. اگر به طور معمول صبحانه نمی خورید، حتماً باید همین الان که دو نفره غذا می خورید شروع کنید. خوردن یک صبحانهسالم تمام مواد مغذی مورد […]

ما مطمئن هستیم که این جمله قدیمی را شنیده اید که در مورد صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است، و این حتی در دوران بارداریصادق تر است. اگر به طور معمول صبحانه نمی خورید، حتماً باید همین الان که دو نفره غذا می خورید شروع کنید. خوردن یک صبحانهسالم تمام مواد مغذی مورد نیاز برای ادامه روز را در اختیار شما قرار می دهد و در دوران بارداری، به احتمال زیاد به این افزایش انرژینیاز خواهید داشت.صبحانه سالم برای بارداری بسیار مهم است.

نکات مهم در صبحانه سالم برای بارداری

صبحانه سالم برای بارداری

دانستن اینکه در دوران بارداری چه چیزی می توانید بخورید یا نمی توانید بخورید. در اینجا دستور العمل هایی وجود دارد که خوردن آنهادر هر سه ماهه ایمن است. همچنین توضیحی درباره آنچه که صبحانه سالم در دوران بارداری باید از آن تشکیل شود، آورده شده است:

پروتئین

برای کمک به رشد، ترمیم بدن و حتی کمک به شما برای مدت طولانی تری احساس سیری کلیدی دارد. منابع خوب پروتئین عبارتند از:

  • تخممرغ
  • دانههاومغزها
  • ماست
  • شیر

میوه یا سبزی

از مهم ترین عواملی که باید در صبحانه سالم برای بارداری باشد، وجود گروه سبزیجات است. اینها حاوی فیبر، ویتامین ها و موادمعدنی هستند و برای افزودن به صبحانه یا ریختن آنها در مخلوط کن و ریختن اسموتی عالی هستند. منابع عبارتند از:

  • موز
  • سیب
  • توتها
  • قارچ
  • گوجهفرنگیها
  • اسفناج

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها یکی از گروه های مهم در صبحانه سالم برای بارداری است . این گروه برای دادن انرژی به ما ضروری هستند که به ما درطول روز کمک می کند. در زیر چند گزینه کربوهیدرات خوب برای خوردن در دوران بارداری آورده شده است:

  • جودوسر
  • نانآردکاملنانسبوسدارنانیکهباآردسبوسنگرفتهپختهباشند
  • غلاتکمقندکهسرشارازفیبرهستند
مطالب مرتبط  راهنمای غذای کودک برای جلوگیری از پرخوری

ایده های دستور پخت صبحانه بارداری سالم

برای کمک به شروع خوب روزتان، این دستور العمل ها و الهام بخش را پیدا کرده ایم، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و همه چیزهایخوبی که شما و دست اندازتان به آن نیاز دارید…

ایده های صبحانه سالم برای بارداری

صبحانه سالم برای بارداری

بارداری دوران هیجان انگیزی از زندگی شماست. بدن شما هر روز در حال تغییر است و فرد جدیدی در درون شما رشد می کند.

همچنین می تواند زمانی با سلامتی و احساسات ترکیبی باشد. گاهی اوقات ممکن است احساس هیجان و پر انرژی کنید. در روزهای دیگر، ممکن است احساس خستگی یا فرسودگی کنید.

در حالی که همیشه نمی‌توانید هورمون‌ها یا واکنش بدنتان به این تغییر را کنترل کنید، متوجه شدم که تلاش برای خوب غذا خوردن می‌تواند به آن کمک کند. زمانی که باردار بودم، خوردن یک صبحانه سالم معجزه می کرد و شروع خوبی برای هر روز به من می داد.

من واقعاً امیدوارم از این لیست ایده های صبحانه بارداری لذت ببرید. و در طول دوران بارداری شما، امیدوارم چندین دستور غذا از این مجموعه به میز صبحانه شما برسد.

در دوران بارداری برای صبحانه چه بخوریم؟

صبحانه سالم برای بارداری

خوردن طیف وسیعی از غذاها در دوران بارداری بسیار مهم است. در اینجا چند غذای بسیار مغذی آورده شده است که خوردن آنها در صبحانه در دوران بارداری آسان است.ایده‌های صبحانه بارداری زیر از بسیاری از این مواد استفاده می‌کنند تا شروعی سالم و مغذی برای شما داشته باشند.

پنکیک سبوس دار با بلوبری

روز خود را درست شروع کنید و مصرف فیبر خود را در صبحانه با چند پنکیک خوشمزه که با آرد سبوس دار درست شده اند افزایش دهید. بلوبری برای یک سیستم ایمنی سالم ویتامین C را تقویت می کند. همچنین می توانید از نیمی از گندم کامل و نیمی از آرد همه منظوره استفاده کنید.

برای کمی لذت، این پنکیک دوغ را با کمپوت توت نیز امتحان کنید.

نان تست فرانسوی (نان تخم مرغی)

تکه های نان سبوس دار را در مخلوط تخم مرغ خیس کنید و بگذارید 20 دقیقه بماند تا کاملا جذب شود، سپس در ماهیتابه سرخ کنید یا در فر 200 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که نان طلایی شود بپزید. با شربت طلایی و میوه‌های تازه سرو کنید تا نان تست فرانسوی سرخ شده را سالم‌تر کنید.

مطالب مرتبط  راهکارهای تثبیت وزن

اسموتی انبه و جوانه گندم

یک انبه را خرد کنید، یک فنجان ماست کم چرب ساده، یک قاشق غذاخوری جوانه گندم و دو قاشق غذاخوری آب پرتقال اضافه کنید و در مخلوط کن بریزید. انبه حاوی آنزیم هایی است که به هضم غذا کمک می کند، در حالی که ماست کلسیم را برای تقویت استخوان های کودک شما فراهم می کند. و جوانه گندم به افزایش استقامت و ساخت عضلات برای انرژی کمک می کند.

اگر از حالت تهوع صبحگاهی رنج می برید، چند تکه زنجبیل تازه و پوست کنده به آن اضافه کنید. قرن هاست که برای کمک به مشکلات گوارشی و حالت تهوع استفاده می شود.

املت گوجه

گوجه فرنگی ، سیر و فلفل را به آرامی بر روی گاز  بپزید تا غلیظ شود. تکه‌های نان سبوس‌دار را اضافه کنید تا آب گوجه‌فرنگی شروع به خیساندن کند. چند عدد تخم مرغ را در بالا بشکنید و با تکه های پنیر فتا بپاشید. تابه را زیر گریل قرار دهید تا تخم مرغ ها پخته شوند. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C است که برای جذب آهن مورد نیاز است و برای کمک به رشد کودک شما حیاتی است.

کره بادام روی نان تست

اگر به کره بادام زمینی حساسیت دارید  نوع دیگری از کره آجیل را امتحان کنید – می توانید کره بادام و بادام هندی را تهیه کنید. آنها سرشار از پروتئین هستند تا شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارند، انرژی‌زا هستند و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین E هستند. برای داشتن انرژی طولانی مدت، نان تست سبوس‌دار را انتخاب کنید.

ساردین روی نان تست

خوب، پس ماهی برای صبحانه ممکن است یکی از هوس های عجیب شما باشد، اما ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به رشد مغز کودک شما کمک می کند. مقداری فیله های کنسرو شده را به آرامی در فر گرم کنید تا گرم شوند، روی سیاباتای برشته شده قرار دهید و با فلفل قرمز و جعفری تازه و مقداری روغن زیتون بپاشید.

لوبیا پخته سالم

بله، وسوسه انگیز است که یک قلع هاینز را باز کنید، اما می توانید لوبیاهای سالم خود را نیز بدون شکر و نمک اضافه کنید. به سادگی مقداری کانلینی یا لوبیا خشک شده را با گوجه فرنگی کنسرو شده، سیر و سرکه سیب بپزید. منبع عالی فیبر برای حفظ سلامت گوارش شما در بارداری.

مطالب مرتبط  هر کف دست نان چند کالری دارد؟

تخم مرغ همزده با سبزیجات اضافی

صبحانه سالم برای بارداری

مقداری قارچ، پیاز، فلفل و نخودفرنگی را سرخ کنید سپس تخم مرغ ها را با همزن بزنید تا برای صبحانه تخم مرغ با یک ویتامین اضافی مخلوط شوند. آن را در یک نان پیتا سبوس دار برای انرژی بیشتر سرو کنید.

گرانولای گندم سیاه

این غلات بدون گلوتن در صورتی که نسبت به گندم حساسیت نداشته باشید عالی است. این شاخص گلیسمی پایینی دارد، بنابراین انرژی را به آرامی آزاد می کند تا بتوانید صبح را ادامه دهید. با مخلوط کردن بلغور گندم سیاه با جو فرنی، دانه ها و آجیل، به علاوه کمی عسل و روغن، خودتان را درست کنید. در سینی فر بچینید و در فر با دمای کم قرار دهید و مرتب هم بزنید. بعد از پخت میوه های خشک را اضافه کنید.

Kedgeree

این غذای کلاسیک صبحانه را با هدوک دودی و ادویه کاری درست کنید. از برنج قهوه ای استفاده کنید زیرا سرشار از ویتامین B است که بدن شما برای دریافت انرژی از غذا به آن نیاز دارد. حتی اگر می‌خواهید زایمان را نزدیک به موعد زایمان خود شروع کنید، می‌توانید ادویه را افزایش دهید.

ماست کمپوت میوه

یک لیوان بلند بردارید و چند قاشق ماست یونانی را با کمپوت میوه بچینید. سعی کنید کمپوت سیب و گلابی خود را با خورش میوه های خرد شده و اضافه کردن مقداری عسل برای شیرینی درست کنید. این میوه فیبر را برای جلوگیری از یبوست فراهم می کند، در حالی که ماست سرشار از پروتئین است تا شما را سیر کند و به رشد کودک شما کمک کند.

×
×

سبد خرید