سبزیجات نشاسته ای
آیا اهل مصرف سبزیجات در برنامه غذایی خود هستید؟ چه سبزیجاتی را بیشتر مصرف می کنید؟ سبزیجات یکی از ۶ گروه اصلی غذایی به حساب می آید. سبزیجات به دو دسته نشاسته ای و غیر نشاسته ای تقسیم می شود. سبزیجات نشاسته ای شامل سیب زمینی، چغندر، ذرت، کدوحلوایی، نخودسبز، لوبیا چیتی، نخود و… می […]

آیا اهل مصرف سبزیجات در برنامه غذایی خود هستید؟ چه سبزیجاتی را بیشتر مصرف می کنید؟

سبزیجات یکی از ۶ گروه اصلی غذایی به حساب می آید. سبزیجات به دو دسته نشاسته ای و غیر نشاسته ای تقسیم می شود.

سبزیجات نشاسته ای شامل سیب زمینی، چغندر، ذرت، کدوحلوایی، نخودسبز، لوبیا چیتی، نخود و… می باشند که حاوی ۸۰ کالری هستند که ۱۵ گرم کربوهیدرات(قند)، ۳گرم پروتیین  و ۰-۱ گرم چربی دارند.

سبزیجات غیر نشاسته ای شامل کاهو، سبزی خوردن، خیار ، اسفناج، قارچ، پیاز، گوجه و… می باشد. هر واحد سبزیجات غیر نشاسته ای حاوی ۲۵ کالری است  که حاوی ۵ گرم کربوهیدرات و ۲گرم پروتیین و بدون چربی  هست.

یک عدد سیب زمینی، نصف فنجان نخود سبز، کدوحلوایی، چغندر، ذرت معادل یک واحد سبزیجات نشاسته ای است.

نصف لیوان سبزیجات پخته و یک لیوان سبزیجات خرد شده خام معادل یک واحد سبزی غیر نشاسته ای می باشد.

*اگر در حال رژیم کاهش وزن هستید سبزیجات غیر نشاسته ای در رژیم آزاد هست و به هر میزان بخواهید مصرف بفرمایید.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی پرفیبر و نقش آن در لاغری

** اگر مبتلا به دیابت هستید در مصرف سبزیجات نشاسته ای دقت بفرمایید و بیش از حد مصرف نفرمایید چون میزان کالری و قند آزاد شده در این نوع سبزیجات به اندازه گروه نان و غلات می باشد.

کلینیک لاغری افشاریانشما را در رسیدن به سلامتی و وزن ایده آل کمک می کند.

×
×

سبد خرید