علت عدم استفاده کودکان از رژیم لاغری سریع
اگر کودک شما اضافه وزن دارد و تمام تلاش خود را برای کاهش وزن داشته باشد اما ترازو تکان نخورد، می تواند ناامید کننده باشد.  همچنین با توجه به خطرات چاقی دوران کودکی، از جمله افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و آسم، می تواند نگران کننده باشد. رژیم لاغری سریع کودکان […]

اگر کودک شما اضافه وزن دارد و تمام تلاش خود را برای کاهش وزن داشته باشد اما ترازو تکان نخورد، می تواند ناامید کننده باشد.  همچنین با توجه به خطرات چاقی دوران کودکی، از جمله افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و آسم، می تواند نگران کننده باشد. رژیم لاغری سریع کودکان گاهی ممکن است خطرناک باشد اما والدین باید تمام شرایط را برای بهبود وضعیت وزن کودکان خود بکنند.

 این مقاله دلایل متداول اضافه وزن کودکان و اشتباهاتی که والدین گاهی اوقات هنگام تلاش برای کمک به کاهش وزن فرزندشان مرتکب می شوند را بررسی می کند.  این یک دستورالعمل منطقی برای کاهش وزن در کودکان بدون خطر برای سلامت یا رفاه آنها ارائه می دهد.

دلایل افزایش وزن در بچه ها چیست

رژیم لاغری سریع کودکان

 بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، درصد کودکان مبتلا به چاقی از دهه 1970 سه برابر شده است.  دو توضیح ساده برای افزایش چاقی کودکان وجود دارد: کالری زیاد و فعالیت بدنی بسیار کم.

برخی از عوامل کلیدی مؤثر در این امر عبارتند از:

  • عادات غذایی خانواده
  • رژیم های پر کالری و پرچرب
  • اندازه های بزرگ
  • فست فود مکرر، غذای راحت، یا میان وعده
  • خوردن غذاهای فرآوری شده (مانند محصولات پخته شده، وعده های غذایی مایکروویو و پیتزا)
  • نوشیدن نوشابه و نوشیدنی های شیرین
  • سبک زندگی کم تحرک (مانند تماشای تلویزیون و بازی های ویدیویی)
  • استرس خانوادگی یا شخصی
  • کسالت

 برخی عوامل خطر چاقی در دوران کودکی را افزایش می دهند، از جمله رژیم غذایی پرکالری، وعده های غذایی زیاد، عادات غذایی خانواده، خوردن غذاهای فرآوری شده یا راحت، استرس یا بی حوصلگی، و سبک زندگی غیرفعال با تلویزیون یا بازی های ویدیویی زیاد.

رژیم لاغری سریع کودکان یک اشتباه رایج

رژیم لاغری سریع کودکان

 کاهش وزن بر روی کاغذ برای کودکان یا بزرگسالان می تواند ساده باشند درست به سادگی این جمله که کمتر غذا بخورید و بیشتر ورزش کنید.  اما همانطور که والدین به خوبی می دانند، گفتن این کار آسان تر از انجام دادن است.  کودکان، با توجه به اینکه ممکن است خودکنترلی کمتری داشته باشند و دوستان مدرسه ای وسوسه شوند، اغلب چالش های  بیشتری  دارند.

 بسیاری از رژیم لاغری سریع کودکان به دلایل زیر با شکست مواجه می شوند:

  • انتظارات غیرواقعی

 عدم تعیین اهداف کاهش وزن واقع بینانه یک مسئله رایج است.  به جای کاهش وزن، یک هدف اول خوب ممکن است به سادگی متوقف کردن افزایش وزن باشد.  اگر فرزند شما پس از چند ماه به این هدف رسید، می‌توانید رژیم غذایی و سطح فعالیت او را تغییر دهید تا شروع به کاهش وزن کند. رژیم لاغری سریع کودکان کاملا ممکن است انتظارات غیر واقعی ایجاد کند.

  • تلاش خیلی زیاد، خیلی زود

 از دیگر مشکلات رژیم لاغری سریع کودکان تلاش زیاد و غیر اصولی آن است. بزرگسالان اغلب رژیم های غذایی را رها می کنند زیرا خیلی زود تلاش می کنند.  اگر والدین تغییرات تهاجمی را در عادات غذایی و ورزش خود اعمال کنند، کودکان نیز همین کار را خواهند کرد.

 اگر یکی از والدین ناگهان تصمیم بگیرد که شیر کامل را به شیر بدون چربی تغییر دهد، تمام نوشابه ها و آب میوه ها را قطع کند و اجازه ورود غذای ناسالم را در خانه ندهد، ممکن است مشکلات ایجاد شود.  در همان زمان، آنها ممکن است فرزند خود را برای ورزش یا تمرین شخصی ثبت نام کنند، حتی اگر کودک بیشتر وقت خود را صرف بازی های ویدیویی کند.

 تغییرات شدید مانند اینها فقط کودک را برای شکست آماده می کند.  یک رویکرد بهتر، تمرکز بر تغییرات تدریجی با مجموعه ای واضح از اهداف بلند مدت است.

برای برطرف کردن مشکل کاهش وزن کودکان باید چه کار کرد؟

رژیم لاغری سریع کودکان

  • دریافت کمک حرفه ای

 اگر کودک شما اضافه وزن دارد، و می‌خواهید از رژیم لاغری سریع کودکان استفاده کنید حتما باید دریافت کمک حرفه ای دریافت کنید.  اگر تمام تلاش خود را برای کاهش وزن داشته باشد اما ترازو تکان نخورد، می تواند ناامید کننده باشد.  همچنین با توجه به خطرات چاقی دوران کودکی، از جمله افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و آسم، می تواند نگران کننده باشد.

  • افزایش فعالیت بدنی

 سطح ورزش هرگز نباید بالا رود.  اگر به فرزندتان اجازه دهید هفته به هفته در سطح یکسانی از فعالیت ها شرکت کند، او را به جایی نمی رساند.

 کودک خود را با 15 تا 20 دقیقه ورزش در روز شروع کنید و به تدریج هر هفته شدت و مدت آن را افزایش دهید.  با گذشت زمان، کودک شما باید حداقل یک ساعت فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​هر روز و فعالیت بدنی با شدت شدیدتر حداقل سه بار در هفته داشته باشد.

  نکات تناسب اندام و ورزش برای کودکان

  • چسبیدن به تفریحات قدیمی

 ممکن است نتوانید تمام بازی های تلویزیونی یا ویدیویی را حذف کنید، اما باید برای این فعالیت ها محدودیت زمانی تعیین کنید.  بچه های شما ممکن است در ابتدا ناله کنند و شکایت کنند، اما در نهایت مجبور به انجام فعالیت های دیگر می شوند.

با کودک خود کار کنید تا بفهمید چه فعالیت های فیزیکی یا بیرونی برای او جذاب است.  با یافتن چیزی که از آن لذت می برند، به احتمال زیاد به آن پایبند خواهند بود.

  • عدم برنامه ریزی غذایی

 والدین باید تصمیم آگاهانه ای برای کاهش وعده ها و انواع غذاهای پرچرب و پرکالری بگیرند که خانواده آنها ممکن است از آنها لذت ببرند.  این هرگز آسان نیست، به خصوص اگر برخی از اعضای خانواده سنگین باشند و برخی دیگر نه.

 شما می توانید با برنامه ریزی مناسب برای وعده های غذایی از قبل به کاهش استرس کمک کنید.  به جای دادن «غذای رژیمی» به همه، غذاهای مورد علاقه خانواده را با غذاهایی که کالری، چربی و قند کمتری دارند مخلوط کنید.

 با برنامه ریزی از قبل، می توانید کالری ها را بشمارید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که اهداف تغذیه ای کل خانواده خود را برآورده می کنید.  همچنین اگر نمی‌دانید چه چیزی درست کنید، از «خراشیدن هر چه دارید» یا درخواست پیتزا جلوگیری می‌کند.

  • حذف وعده های غذایی

 برای حفظ متابولیسم ثابت (سوزاندن کالری برای انرژی) مهم است که در طول روز غذا بخورید.  اگر فرزندان شما وعده های غذایی خود را حذف کنند، متابولیسم و ​​سطح انرژی آنها می تواند به شدت کاهش یابد.  هنگامی که این اتفاق می افتد، کودک شما احتمالاً به سراغ یک میان وعده شیرین می رود یا هر چیزی را که می تواند بخورد تا انرژی خود را افزایش دهد، مصرف می کند.

 مهم است که از سنین پایین بر اهمیت خوردن سه وعده غذایی در روز تاکید شود.  همچنین می توانید به کودک خود بیاموزید که در صورت نیاز کدام میان وعده برای او مفید است.

  • احساس بی انگیزگی

 شاید سخت ترین بخش کاهش وزن، نداشتن انگیزه برای ایجاد تغییراتی باشد که باید ایجاد شوند.  مشارکت دادن فرزندتان در این فرآیند، آموزش آنها در مورد دلایل تغییر و پاداش دادن به پیشرفت آنها می تواند کمک بزرگی کند.

×
×

سبد خرید