راهنمای غذای کودک برای جلوگیری از پرخوری
مهم است که به یاد داشته باشید که خوراکی ها و دسرها نقش مهمی در زندگی فرزند شما در رابطه مثبت با غذا دارند. به همین دلیل هر مادری نیاز به راهنمای غذای کودک دارد تا بتواند شرایط بهتری را برای رشد او فراهم کند. در ادامه مقاله شما را با ، باید و نباید […]

مهم است که به یاد داشته باشید که خوراکی ها و دسرها نقش مهمی در زندگی فرزند شما در رابطه مثبت با غذا دارند. به همین دلیل هر مادری نیاز به راهنمای غذای کودک دارد تا بتواند شرایط بهتری را برای رشد او فراهم کند. در ادامه مقاله شما را با ، باید و نباید های راهنمای غذای کودک آشنا خواهیم کرد.

چرا نیاز به راهنمای غذای کودک داریم؟

راهنمای غذای کودک

بچه های من دنبال مادرشان می روند – آنها عاشق شکلات هستند! سال‌هاست که بعد از ناهار و شام یک یا دو شکلات تلخ می‌خورم. برای من، شکلات پایان کاملی برای یک وعده غذایی است – همه چیز بدون آن کاملاً درست به نظر نمی رسد. و با گذشت سالها، یاد گرفتم که چگونه از آن به طور آگاهانه لذت ببرم.

با نزدیک شدن به عید پاک، من خیلی به این فکر کردم که چگونه می‌خواهم شکلات‌ها و خوراکی‌های امسال را با شما بچه‌هایم مدیریت کنم، و متوجه شدم که نحوه برخورد من با این غذاها در طول سال واقعاً مهم‌تر است. – نه فقط در تعطیلات مطمئن شدن از اینکه فرزندانم بدانند که خوراکی‌ها ممنوع نیستند و می‌توانند به طور منظم از آن لذت ببرند، در واقع مهمترین قدم است.

مطالب مرتبط  کالری مصرف دویدن چقدر است؟ چه تاثیری روی کاهش وزن دارد؟

مهم ترین مرحله برای راهنمای غذای کودک جهت پرخوری:

شاید همه ما با کودکان پر خور آشنا شدیم. برای همین باید به این مسئله رسیدگی شود تا کثدک دچار وزن اضافه نشود. در زیر راهنمای غذای کودک وجود دارد که والدین را برای بهبود وضعیت کودک همراه می‌سازد.

سرو غذاها به طور منظم:

مهم ترین رک در راهنمای غذا کودک پر جهت پرخوری سرو منظم غذا است. اگر  فرزندان شما به طور مداوم (در حد اعتدال) در معرض شیرینی ها و چیزهای خوب قرار می گیرند، در اطراف خود آرام خواهند بود و در مواقعی که پذیرایی فراوان است (مانند جشن های عید پاک یا جشن تولد) کمتر احتمال دارد که پرخوری کنند.

 

بچه‌ها همچنان آنها را دوست خواهند داشت و گاهی اوقات زیاده روی می‌کنند (مانند همه ما)، اما آنها احساس فوریت نمی‌کنند که آنها را “در حال حاضر وارد کنید”، زیرا می‌دانند که به زودی فرصت‌های بیشتری برای خوردن آنها وجود خواهد داشت. .

آنها را روی یک پایه قرار ندهید:

راهنمای غذای کودک

هنگامی که هنگام سرو کردن و صحبت کردن در مورد غذاهای خوشمزه، آرام و بی‌نقص بمانید، آنها را در یک زمین بازی با سایر غذاها قرار می‌دهد و هیجان را تا حدی پایین می‌آورد. پذیرایی ها نباید به عنوان پاداش یا رشوه استفاده شوند، و باید به صورت تصادفی و بدون هیچ رشته ای سرو شوند.

این احتمال این را کاهش می دهد که کودک شما با خوردن خوراکی ها یواشکی رفتار کند، آنها را پنهان کند یا وقتی شما تماشا نمی کنید آنها را بخورد.

من به بچه‌هایم اجازه می‌دهم روزی یک یا دو خوراکی بخورند (اگرچه آنها را خوراکی نمی‌نامم، اما آنها را همان چیزی که هستند (مثلاً شکلات) می‌نامم، و ترجیح می‌دهم قسمت کوچکی را همراه با غذا سرو کنند، یا به آنها اجازه دهم چیزی را انتخاب کنند که آنها بعد از غذا دوست دارند (چه خوب غذا نخورند) آیا تا به حال سرو کردن دسر را با غذا امتحان کرده اید؟

مطالب مرتبط  رژیم یویو چیست؟

در مورد مقداری که احساس می کنید درست است تصمیم بگیرید:

راهنمای غذای کودک

توجه به میزان غذا از دیگر نکات مهم در راهنمای غذای کودک است. وقتی صحبت از درمان به میان می‌آید، هیچ قانون سخت و سریعی در مورد تعداد دفعات یا مقدار آن وجود ندارد – این به خانواده بستگی دارد.

ما دسر را در زمان های مختلف سرو می کنیم. گاهی همراه یا بعد از غذا و گاهی به عنوان میان وعده. ما هشدار زیادی نمی دهیم، به طوری که هیچ “پس انداز” یا عجله در وعده غذایی برای رسیدن سریعتر به آن وجود ندارد.

چیزی که من شخصاً پیشنهاد می‌کنم این است که مطمئن شوید غذاهای غنی از مواد مغذی و کامل قبل از هر چیز فضای ارزشمند شکم را پر می‌کنند و بخش‌هایی را که برای شما مناسب است سرو کنید.

 الین ساتر، کارشناس تغذیه دوران کودکی و مغز متفکر پشت “تقسیم مسئولیت در تغذیه”، پیشنهاد می کند که یک بار در هفته غذاها را بدون محدودیت در میزان غذا خوردن بچه ها سرو کنید.

 برای مثال، چیدن یک بشقاب کلوچه به عنوان میان وعده (مثلاً با مقداری میوه و شیر)، و اجازه دادن به بچه ها تا زمانی که سیر شوند، غذا بخورند، تا زمانی که بدون هیچ گونه مزاحمتی، مانند صفحه نمایش یا اسباب بازی، سر میز بمانند.

 این استراتژی به آن‌ها کمک می‌کند در مورد غذاهای دسر، خودتنظیمی را بیاموزند. توجه: پیشنهاد می‌کنم قبل از سرو خوراکی‌هایی با شکر افزوده صبر کنید تا فرزندتان بیش از ۲۴ ماه باشد.

خونسرد و آرام بمانید:

اگر متوجه شدید که فرزندتان در مورد غذاها یواشکی است، واکنش منفی نشان ندهید. آرام و کنجکاو بمانید و (بدون قضاوت) بپرسید که چرا احساس می‌کنند باید دزدکی دور بزنند، و به آن‌ها اطمینان دهید که لازم نیست در این مورد یواشکی باشند، و همیشه فرصت‌هایی برای لذت بردن از آنها وجود خواهد داشت. این زمانی است که ممکن است بخواهید دوباره ارزیابی کنید که چند وقت یکبار درمان ها اتفاق می افتد و شاید کمی بیشتر اجازه دهید.

مطالب مرتبط  نکات مهم درباره رژیم لاغری ساده و کم هزینه

خودتان با دقت از آنها لذت ببرید:

وقتی بچه‌های شما می‌بینند که شما هم از کیک تولد و شیرینی‌های خانگی لذت می‌برید (بدون این‌که دزدکی به اطراف بروید، زیاده‌روی کنید و یا کار بزرگی انجام دهید)، آن‌ها هم این را عادی می‌بینند و از شما الگو می‌گیرند. من همه را تشویق می‌کنم که در مورد دسرها و شیرینی‌ها «منتظره» باشند – غذاهایی را انتخاب کنید که کاملاً دوست دارید و غذاهایی را که فقط «خوب هستند» رها کنید.

مطمئن شوید که در بیشتر مواقع با غذاهای مغذی و کامل پر می‌شوید و خوراکی‌ها تنها بخش کوچکی از رژیم غذایی رضایت‌بخش و غنی از مواد مغذی شما هستند.

×
×

سبد خرید