تاثیر شنا در لاغری چیست؟
چه بخواهید وزن کم کنید، و چه بخواهید سلامت بدن داشته باشید ورزش شنا می تپاند در مورد دو هدف به شما عزیزان کمک کند. تاثیر شنا در کاهش وزن بدیهی است. در این نمیاره به بررسی دقیق تر این مسئله می‌پردازیم. بررسی تاثیر شنا در کاهش وزن فشاری که آب در حین حرکت به […]

چه بخواهید وزن کم کنید، و چه بخواهید سلامت بدن داشته باشید ورزش شنا می تپاند در مورد دو هدف به شما عزیزان کمک کند. تاثیر شنا در کاهش وزن بدیهی است. در این نمیاره به بررسی دقیق تر این مسئله می‌پردازیم.

بررسی تاثیر شنا در کاهش وزن

تاثیر شنا در کاهش وزن

فشاری که آب در حین حرکت به بدن شما وارد می کند باعث مقاومت بسیار بیشتر از هوا می شود. در نتیجه انرژی بیشتری مصرف می کنید و در نتیجه چربی بیشتری می سوزانید.

در واقع شنا یکی از پر انرژی ترین ورزش هاست! تخمین زده می شود که با یک ساعت شنا، بسته به شدت، می توانید بین 400 تا 900 کالری بسوزانید.

آیا شما یک اضافی می خواهید؟ بدن شما چندین ساعت بعد از جلسه شنا به کالری سوزی ادامه می دهد! بنابراین برای کسانی که به دنبال کاهش وزن یا کاهش وزن تدریجی هستند، این ورزش ایده آل است! 😉

یکی دیگر از مزایای شنا این است که شما از تمام اعضای بدن خود استفاده می کنید! شکم، پهلو، بازو، ران، باسن… وقتی شنا می کنید، تمام بدنتان وارد عمل می شود. بنابراین کاهش وزن جهانی خواهد بود. شما می توانید روی مناطق خاصی کار کنید، اما به خاطر داشته باشید که سیلوئت شما به طور کلی اصلاح می شود.

تاثیر شنا بر کاهش وزن و بدن شما

تاثیر شنا در کاهش وزن

سیلوئت مشخص و اندامی خوش حالت: این چیزی است که هنگام خروج از استخر در انتظار شماست! در واقع، شنا به شما این امکان را می دهد که تمام بدن خود را به روشی ملایم و بدون آسیب رساندن به مفاصل، تون کنید. تکرار می کنیم، ورزش در محیط های آبی فواید زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

فراتر از کاهش وزن و یک شبح تیز، تلاشی که در حرکت در آب انجام می شود، بر تمام عضلات درگیر تأثیر می گذارد. از ران ها، ساق پا، سه سر و حتی شکم و نیازی نیست که فقط روی عملکرد خود تمرکز کنید تا کل بدن خود را تقویت کنید. کم کم احساس خواهید کرد که عضلاتتان سفت تر شده و بدنتان سفت تر می شود.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو

اندام خوش فرم فقط یک موضوع زیبایی شناختی نیست. در واقع، انجام منظم فعالیت در آب به کاهش دردهای مزمن (کمر درد، روماتیسم، آرتروز و غیره)، بهبود وضعیت بدن و حفظ ساختار استخوان کمک می کند. بله، همه اینها در همان زمان، و فقط به طور منظم شنا کنید. 😉

یک عضله توسعه یافته

بدیهی است که هر چه تلاش بدنی بیشتر باشد، نتایج بیشتر خواهد بود. بنابراین، ما یک خبر خوب برای شما داریم: شنا ممکن است ورزشی باشد که برای عضله سازی به آن نیاز دارید!

هر چند باید یک چیزی را روشن کنیم: قرار نیست با چند جلسه به رنگ یک شناگر حرفه ای برسید. این یک شغل طولانی مدت و با آموزش خاص (در داخل و خارج از آب) است که باعث می شود به عضلات رویاهای خود برسید. همچنین در نظر بگیرید که شنا باعث رشد عضلات در طول بسیار بیشتر از عرض می شود. و این به چه معناست؟ تلاش‌هایی که در آب انجام می‌دهید به شما این امکان را می‌دهد که بر خلاف بدنسازی، به عنوان مثال، عضله را بدون نیاز به “تورم” تقویت و کشش دهید. اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید یا جلسات ورزشی خود را تغییر دهید، دومی مکمل عالی برای شنا است.

به طور خاص، چگونه با شنا عضله سازی و کاهش وزن می‌کنیم.

تاثیر شنا در کاهش وزن

همانطور که در پاراگراف های بالا ذکر شد تاثیر شنا در کاهش وزن کاملا روشن است. به یاد داشته باشید، آب عنصری با چگالی بالاتر از هوا است و دقیقاً 800 برابر چگالی تر است. این مقاومت به عضلات شما اجازه می دهد تا با هر حرکت عمیقا کار کنند. این همان اصل تمرینات وزنه برداری است، اما بدون بلند کردن چیزی!

بنابراین در حین تمرین از چه عضلاتی استفاده می کنید؟

شنا یک ورزش همه کاره است که به شما امکان می دهد کل بدن خود را تقویت کنید. البته، احتمالاً قسمت بالایی بدن خود (عضلات پشتی، سینه ها، سه سر بازو، هسته مرکزی) را توسعه خواهید داد، اما با تمرینات خاص، می توانید همه چیز را به طور کلی انجام دهید. عضلاتی که می خواهید توسعه دهید

مطالب مرتبط  رژیم لاغری گیاهی چیست

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تجهیزات شنای خوبی مانند باله‌ها، یک پسر کشنده یا پارو داشته باشید تا ماهیچه‌های خود را عمیقاً تمرین کرده و نتایج تلاش خود را برجسته کنید.

شنا یک ورزش قلبی عروقی است که تاثیر مثبتی بر سلامت قلب و ریه های شما دارد.

در طول جلسه شنا، شما در یک محیط آبی حرکت می کنید که بدون اینکه متوجه شوید، فشار بیشتری نسبت به زمانی که در هوا حرکت می کنید، به بدن شما وارد می شود. سپس بدن شما به طور طبیعی به این فشار وارد شده توسط آب واکنش نشان می دهد و عملکرد آن را تطبیق می دهد. بنابراین، خون شما راحت‌تر به سمت قلب جریان می‌یابد، که در مقایسه با زمانی که خارج از آب هستید، 10 تا 15 درصد تلاش کمتری انجام می‌دهد.

چندین مطالعه علمی انجام شده بر روی افراد مبتلا به فشار خون نشان داده است که شنا کردن منظم منجر به کاهش ضربان قلب در حالت استراحت و فشار خون می شود. بنابراین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد.

در حین شنا، تکنیک تنفس خود را نیز به تدریج بهبود می بخشید، ریه های شما از شما تشکر خواهند کرد، اگر به طور منظم شنا کنید، در مدت کوتاهی خواهید دید که با تلاش، چه در آب و چه غیر آبزی، کمتر و کمتر دچار تنگی نفس می شوید. همچنین یکی از ورزش های توصیه شده برای افراد مبتلا به آسم است زیرا ظرفیت ریه ها را افزایش می دهد و تنفس را بهبود می بخشد.

بعد از چه مدت نتایج را می بینم؟

تاثیر شنا در کاهش وزن

برای آنکه بتوانید تاثیر شنا در کاهش وزن را مشاهده کنید، نیاز به زمان حداقل ۳ ماهه دارید،

برای به دست آوردن نتایج قابل مشاهده، توصیه می کنیم حداقل 2 بار در هفته شنا کنید. می توانید با جلسات 45 دقیقه ای شروع کنید و سپس بسته به سطح و اهداف مورد نظر خود به تدریج به جلسات 1 ساعته یا بیشتر بروید. لزومی ندارد که شنا را با جلسات بسیار طولانی، شدید و پشت سر هم شروع کنید، زیرا در معرض خطر خستگی قرار می گیرید و بدن شما زمانی برای ریکاوری بین تمرینات نخواهد داشت. ما همچنین جلسات کوتاه اما منظم را به جای جلسات آموزشی دو ساعته هر سه ماه توصیه می کنیم. روی تعادل خود تمرکز کنید و به بدن خود گوش دهید.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی انسولین

با دو بار تمرین در هفته، اولین نتایج باید بعد از 4 تا 6 هفته ظاهر شود. به یاد داشته باشید، تأثیرات شنا بر بدن شما به شدت و مدت جلسات شما بستگی دارد. اوه، ما به شما هشدار می دهیم، هنگامی که شروع به دیدن نتایج مورد نظر خود کردید، دیگر نمی خواهید متوقف شوید! یکی از کلیدهای موفقیت منظم بودن است 😉

اگر می خواهید نتایج قابل مشاهده طولانی مدتی داشته باشید، باید شنا کنید، شنا کنید و… شنا کنید!

همچنین، همه عوامل خارجی را که بر پیشرفت و نتایج شما تأثیر می گذارند، فراموش نکنیم. از آنها غافل نشوید، زیرا می توانند نتایج شما را تحت تأثیر قرار دهند. اولین عامل، بدیهی است که رژیم غذایی است. این بخشی جدایی ناپذیر از روال ورزشی است و متحد ضروری است تا اثرات قابل مشاهده ای داشته باشید. علم دیگری برای آن وجود ندارد: منظم باشید، از رژیم های غذایی و محدودیت های یویو پرهیز کنید، یک رژیم غذایی متعادل بخورید و مهمتر از همه: فراموش نکنید که خودتان را درمان کنید! 😉

استرس، خواب یا کم تحرکی نیز عوامل خارجی هستند که می توانند بر نتایج فیزیکی شما تأثیر بگذارند. به یاد داشته باشید، همه چیز در مورد تعادل است!

سخن پایانی

همانطور که می بینید، تاثیر شنا بر کاهش وزن  بدون توجه به اهداف شما بهترین متحد شماست! این ورزش همه کاره و بدون تاثیر زیاد بر روی بدن شما موجب سلامتی خواهد شد.  این ورزش همه چیز را برای بدن شما دارد: کاهش وزن، تقویت، افزایش عضلات، بهبود توانایی تنفسی… لیست مزایا طولانی است و با لذت بودن در آب دست به دست هم می دهد

×
×

سبد خرید