بهترین زمان برای ورزشکاران جهت کاهش وزن
اگر فردی هستید که به کاهش وزن و لاغری فکر کرده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با یک متخصص مشورت کنید. با کمک یک متخصص پزشکی یا تغذیه، ابزار لازم برای خوردن و ورزش با هدف خلاص شدن از شر آن کیلوهای اضافی را خواهید داشت. همچنین پیدا کردن تفاوت […]

اگر فردی هستید که به کاهش وزن و لاغری فکر کرده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با یک متخصص مشورت کنید. با کمک یک متخصص پزشکی یا تغذیه، ابزار لازم برای خوردن و ورزش با هدف خلاص شدن از شر آن کیلوهای اضافی را خواهید داشت. همچنین پیدا کردن تفاوت بین رژیم کاهش وزن و رژیمی که به دنبال افزایش عضله است، جالب خواهد بود. بسیاری از افراد با این سوال مواجهه می‌شوند که بهترین زمان برای ورزش کردن کی است؟ زیرا این زمان از روز سبب کاهش وزن می‌شود.  در ادامه مقاله شما عزیزان را با این زمان از روز آشنا خواهیم کرد.

بهترین زمان برای ورزش کردن در روز جهت کاهش وزن کی است؟

بهترین زمان برای ورزش کردن

بسیاری از افراد زمانی ورزش را انجام می دهند که برایشان مناسب باشد و در فاصله زمانی بین زندگی شخصی و کاری خود، برخی دیگر تعجب می کنند که بهترین زمان برای ورزش چیست. اگر فعالیت بدنی متمرکز بر کاهش وزن را انتخاب کنیم، شایان ذکر است که مطالعات متعددی وجود دارد که اثرات ناشی از حرکت ما را بسته به زمانی که در آن انجام می‌دهیم، تجزیه و تحلیل کرده‌اند. به نظر می رسد کارشناسان در مورد بهترین زمان برای ورزش کردن در روز و میانگین مدت هفتگی ورزش چربی سوزی به توافق رسیده اند: 250 دقیقه.

به نظر می رسد کارشناسان در مورد مدت زمان هفتگی ورزش برای سوزاندن چربی به توافق رسیده اند: 250 دقیقه. این رقمی است که افرادی که به ورزش اختصاص ندارند دستیابی به آن را سخت می دانند. با این حال، انتشاراتی از Kluckys Nutrition می‌گوید که این امکان پذیر است.

مطالب مرتبط  رژیم لاغری گیاهی چیست

تغذیه سالم و ورزش و تاثیر آن در لاغری

بهترین زمان برای ورزش کردن

هر دو مهم هستند. رژیم غذایی تاثیر بیشتری در کاهش وزن نسبت به فعالیت بدنی دارد. فعالیت بدنی، از جمله ورزش، بیشترین تأثیر را در جلوگیری از افزایش وزن بعدا دارد.

کاهش وزن در رژیم غذایی بدون فعالیت بدنی، به ویژه در افراد مسن، می تواند به دلیل کاهش تراکم استخوان و توده عضلانی مرتبط با سن، ضعف را افزایش دهد. افزودن تمرینات هوازی و مقاومتی به برنامه کاهش وزن به مقابله با کاهش توده استخوانی و عضلانی کمک می کند.

طبق تحقیقات مختلف، ۲۵۰ دقیقه ورزش در هفته باعث کاهش ۵ درصد وزن می‌شود. اگر فردی ثابت و متعهد هستید، می توانید در عرض هفت روز از وزن 100 کیلو به 95 برسید. با این حال، ما نه تنها با ورزش وزن کم نمی کنیم. برای رسیدن به این هدف، باید رژیم غذایی را در نظر گرفت. در واقع، متخصصان اشاره می کنند که برای داشتن یک زندگی سالم باید مصرف محصولات مفید و ورزش را با هم ترکیب کنید. بهترین زمان برای ورزش کردن در روز جهت کاهش وزن معمولا ساعت اولیه صبح است.

گزارشی که رابطه بین ورزش، زمان کاهش وزن و اجزای تعادل انرژی را مورد مطالعه قرار می دهد، بزرگسالان دارای اضافه وزن، چاق و غیرفعال را مورد بررسی قرار می دهد. در بین تمام شرکت کنندگان، برخی در صبح (از ساعت 7:00 صبح تا 11:59 صبح) و برخی دیگر در بعد از ظهر (از ساعت 15:00 تا 19:00) به ورزش پرداختند. پس از اتمام ده ماه پیگیری مشخص شد که کاهش وزن در افرادی که صبح ورزش می کردند بیشتر بود. این نتایج نشان می دهد که زمان ورزش می تواند هنگام کاهش یا کنترل وزن مهم باشد. حالا چه فعالیت بدنی مناسب است؟ حرکات هوازی نقش اساسی در کاهش وزن دارند، زیرا برای مدت طولانی تری انجام می شوند. در نتیجه، قلب و عضلات طولانی‌تر کار می‌کنند (و چربی بیشتری می‌سوزند).

برای اکثر بزرگسالان سالم، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده این دستورالعمل های ورزشی را توصیه می کند:

مطالب مرتبط  چرا بچه ها برای کاهش وزن نباید از رژیم کتو استفاده کنند؟

فعالیت هوازی حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته یا ترکیبی از فعالیت متوسط ​​و شدید انجام دهید. دستورالعمل ها پیشنهاد می کنند که این تمرین را در طول یک هفته گسترش دهید. ورزش بیشتر فواید سلامتی بیشتری را به همراه خواهد داشت. اما حتی مقدار کمی فعالیت بدنی مفید است. فعال بودن برای دوره های کوتاه در طول روز می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.
آموزش قدرت. تمرینات قدرتی را برای تمام گروه های عضلانی اصلی حداقل دو بار در هفته انجام دهید. سعی کنید فقط یک ست از هر تمرین را انجام دهید، با استفاده از وزن یا سطح مقاومت کافی برای خسته کردن عضلات خود پس از 12 تا 15 تکرار.
ورزش هوازی متوسط ​​شامل فعالیت هایی مانند پیاده روی سریع، شنا و چمن زنی است. ورزش های هوازی شدید شامل فعالیت هایی مانند دویدن و رقص هوازی است. تقویت عضلات می تواند شامل استفاده از دستگاه های وزنه برداری، وزن بدن خود، لوله های مقاومتی یا فعالیت هایی مانند صخره نوردی باشد.

به عنوان یک هدف کلی، سعی کنید هر روز حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید. اگر می خواهید وزن کم کنید، کاهش وزن را حفظ کنید یا به اهداف تناسب اندام خاصی برسید، ممکن است نیاز به ورزش بیشتری داشته باشید.

با این حال، تیم دیگری از دانشمندان مطالعه ای را بر روی گروهی از مردان انجام دادند که ظرفیت بیشتری برای کار در بعد از ظهر داشتند. در پنج هفته تمرین شدید، کسانی که عادت ندارند بدن خود را در ساعات اولیه روز کار کنند، اگر از ساعت 15:00 تا 7:00 بعدازظهر ورزش کنند، مزایای بیشتری برای کاهش وزن پیدا کردند.

 

 

نتایج آزمایش جهت بهترین زمان برای ورزش کردن

بهترین زمان برای ورزش کردن

این ممکن است گیج کننده به نظر برسد، اما چندین مطالعه با نتایج متناقض نشان می دهد که هیچ روشی برای همه وجود ندارد. به گفته متخصصان، هر فردی ریتم کاری دارد، رژیم غذایی را دنبال می کند و بسته به نیاز یا کیفیت خود کم و بیش ورزش می کند. بنابراین، عاداتی که بخشی از یک زندگی سالم هستند اثراتی را ایجاد می کنند که بسته به فرد متفاوت است. هنگام اتخاذ این شیوه زندگی، مدت زمان ورزش، زمان و فرد باید در نظر گرفته شود. کسی که در شب نود دقیقه ورزش می کند می تواند نتایج بهتری نسبت به فردی که صبح انجام می دهد به دست آورد و بالعکس. حرکات هوازی نقش اساسی در کاهش وزن دارند

مطالب مرتبط  راهکارهای افزایش متابولیسم

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با بهترین زمان برای ورزش کردن آشنا کرده این. به طور خلاصه، کاهش وزن به یک پارامتر بستگی ندارد، بنابراین یافتن بهترین روش مناسب برای هر فرد جالب خواهد بود. همانطور که می توانید در ابتدای رژیم غذایی و ورزش خود به توصیه های یک متخصص اعتماد کنید، به همان اندازه قابل قبول است (و توصیه می شود) در حین پیشرفت به سمت هدف خود به توصیه های آنها گوش دهید. در پایان روز، کسی که موفق است مطمئناً متعهدترین است.

فعال بودن برای هر برنامه کاهش وزن یا حفظ وزن مهم است. هنگامی که شما فعال هستید، بدن انرژی (کالری) بیشتری مصرف می کند. و زمانی که کالری بیشتری نسبت به مصرف خود بسوزانید، وزن کم می کنید.

برای کاهش وزن، طبق دستورالعمل های رژیم غذایی 2015-2020 برای آمریکایی ها، اکثر مردم نیاز به کاهش کالری دریافتی و افزایش فعالیت بدنی خود دارند. به طور کلی، این بدان معناست که برای کاهش 1.5 پوند (0.7 کیلوگرم) در هفته، باید کالری روزانه خود را بین 500 تا 750 کالری کاهش دهید.

×
×

سبد خرید