بهترین رژیم های غذایی جهان
بر اساس داده های سالانه گوگل، «چگونه وزن کم کنیم» یکی از پرتقاضاترین جستجوها در سراسر جهان است. و هیچ کس تعجب نمی کند. در دنیایی که چاقی را می توان به عنوان یک بیماری همه گیر توصیف کرد، دستیابی به کاهش وزن هدف افراد بیشتر و بیشتری است. به همین دلیل در این مقاله […]

بر اساس داده های سالانه گوگل، «چگونه وزن کم کنیم» یکی از پرتقاضاترین جستجوها در سراسر جهان است. و هیچ کس تعجب نمی کند. در دنیایی که چاقی را می توان به عنوان یک بیماری همه گیر توصیف کرد، دستیابی به کاهش وزن هدف افراد بیشتر و بیشتری است. به همین دلیل در این مقاله شما را با بهترین رژیم غذایی آشنا خواهیم کرد.

بهترین رژیم غذایی کدام است؟

بهترین رژیم غذایی

زمانی که نمی‌دانید بهترین رژیم غذایی کدام نوع بوده انتخاب اشتیاه خواهید کرد و ممکن است دچار کاهش وزن نشوید.

اینگونه است که وارد دور باطل رژیم‌های غذایی می‌شویم، دنیایی که باید در آن با احتیاط قدم بردارید، زیرا در نهایت به راحتی می‌توان به فریبکار کشیک توجه کرد و روی رژیم معجزه‌آسای وظیفه شرط بندی کرد.

شاید لازم باشد این نکته را تکرار کنیم که کارآمدترین راه برای کاهش وزن رژیم گرفتن نیست، بلکه پیروی از یک رژیم غذایی سالم است که بتوانیم به مرور زمان آن را حفظ کنیم. اما رژیم هایی هستند که هدفشان دقیقاً همین است.

مطالب مرتبط  تغذیه کودک با غذای جامد

هر سال، ایالات متحده News & World Report رتبه بندی محبوب خود را با بهترین رژیم های غذایی منتشر می کند. و از مدت‌ها قبل، اولین موقعیت‌ها همیشه توسط همین رژیم‌ها اشغال شده است. و هیچ رازی برای کاهش وزن وجود ندارد. می توان در مورد اینکه آیا یک رژیم غذایی باید چربی یا کربوهیدرات بیشتر یا کمتری داشته باشد، بحث هایی وجود دارد، اما همه آنها سبزیجات، گوشت بدون چربی، ماهی و غلات کامل را در اولویت قرار می دهند.

أنواع بهترین رژیم غذایی کدام است؟

بهترین رژیم غذایی

این حال، امسال رژیم مدیترانه ای با رژیم DASH در جایگاه اول قرار گرفت و رژیم فلکسیتری را در جایگاه دوم قرار داد. اینها ویژگی های اصلی آن هستند:

رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای، رژیم غذایی سنتی است که بیشترین پشتوانه علمی را دارد، اما بسیاری از اوقات، در مهد آن، فراموش می کنیم که از چه چیزی تشکیل شده است.

به طور خلاصه، رژیم غذایی مدیترانه ای مبتنی بر مصرف زیاد میوه ها، سبزیجات، ماهی، غلات کامل، حبوبات و روغن زیتون و محتوای بسیار کم گوشت قرمز، قندها و چربی های اشباع شده است.

مطالعه Predimed – بزرگترین تحقیقی که در مورد تغذیه و سلامت در سراسر جهان انجام شده است – نشان داده است که این رژیم همیشه با مصرف کنترل شده کالری کل و غنی شده با آجیل و روغن زیتون فرابکر، تا 30٪ خطر ابتلا را کاهش می دهد. انفارکتوس میوکارد یا سکته مغزی

برای پیروی از این رژیم باید یک سری دستورالعمل ثابت را دنبال کنید:

کل چربی دریافتی باید کمتر از 35 درصد انرژی مصرف شده باشد و چربی اشباع شده نباید از 8 درصد تجاوز کند.

مطالب مرتبط  رژیم غذایی فوتبالیست ها چگونه است؟

مرغ یا ماهی باید دو بار در هفته مصرف شود.

می توانید تا هفت تخم مرغ در هفته مصرف کنید.

شیر، پنیر یا ماست باید روزانه مصرف شود.

گوشت قرمز را فقط می توان یک یا دو بار در هفته مصرف کرد.

می توانید یک یا دو لیوان شراب در روز مصرف کنید.

رژیم غذایی DASH

بهترین رژیم غذایی

این رژیم یکی از شناخته‌ شده ترین و بهترین رژیم غذایی در اسپانیا نیست، اما در ایالات متحده بسیار محبوب است، جایی که یکی از پرکاربردترین‌ها توسط جامعه پزشکی است. رژیم DASH مخفف عبارت Dietary Approaches to Stop Hypertension است و جای تعجب نیست که در ابتدا برای افراد مبتلا به فشار خون بالا در نظر گرفته شده بود.

اثربخشی این رژیم، که توسط محققان مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) طراحی شده است، در طول زمان در مطالعات متعددی آزمایش شده است که همچنین به اصلاح بیشتر توصیه ها کمک کرده است.

این یک  بهترین رژیم غذایی نسبتاً محدود از نظر کالری (2000 در روز) است که در آن مصرف میوه ها، سبزیجات و غلات کامل در اولویت قرار دارد. همچنین شامل مقدار زیادی لبنیات کم چرب، مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل و روغن های گیاهی است. برعکس، مصرف چربی های اشباع شده و لبنیات پرچرب به شدت محدود است. مصرف شکر به حداقل می رسد.

نمک، همانطور که در مورد رژیم غذایی خاص برای درمان فشار خون بالا منطقی است، کاهش می یابد و روزانه به حداقل می رسد، که به معنای حذف بیشتر کنسروها، سوسیس و سوپ های فوری از رژیم غذایی ما است. اما اگر در این زمینه مشکلی ندارید می توانید در این قسمت کمتر سخت گیری کنید.

مطالب مرتبط  رژیم گیاهخواری برای کودکان

رژیم غذایی انعطاف پذیر

رژیم سوم در رتبه بندی جدیدترین است، اما پیروان بیشتری دارد. انعطاف‌پذیری یک نئولوژیسم جدید است – ترکیبی از «گیاه‌خواری» و «انعطاف‌پذیر» – که برای تعیین آن دسته از افرادی ایجاد شد که رژیم غذایی آنها اساساً گیاه‌خواری است، اما در شرایط خاصی از گوشت متنفر نیستند، جایی که سخت‌گیری در مورد آن می‌تواند آزاردهنده باشد. . اگرچه گیاهخواران و وگان ها واقعاً انعطاف پذیرها را به عنوان یکسان نمی شناسند، این اولین قدم برای بسیاری از افرادی است که تصمیم می گیرند گوشت را کنار بگذارند.

تحقیقات گسترده نشان می دهد که گیاهخواران تمایل به خوردن کالری کمتر، وزن کمتر و شاخص توده بدنی کمتری نسبت به گوشت خواران دارند.

همانطور که منطقی است، رژیم بر مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های گیاهی تأکید می‌کند، که جایگزین پروتئین‌هایی می‌شود که گوشت فراهم می‌کند (به لطف بیشتر از همه، حبوبات). همچنین امکان مصرف تخم مرغ و لبنیات را فراهم می کند. گوشت و ماهی فقط در مقادیر بسیار کم به عنوان یک ماده در غذاهای پاستا یا سالاد اضافه می شود.

برای دریافت رژیم آنلاین با شماره

×
×

سبد خرید