افزاینده ها و کاهنده های آهن
خیلی از شما عزیزان به کم خونی فقر آهن(کمبود آهن) مبتلا هستید لذا تا به حال خیلی قرص های آهن مصرف کردید یا آهن خون شما نرمال نشد یا دچار عوارض کم خونی مثل یبوست شده اید که این مسائل باعث شده قرص رو بعد چند روز رها کنید. آهن در منابع غذایی به دو […]

خیلی از شما عزیزان به کم خونی فقر آهن(کمبود آهن) مبتلا هستید لذا تا به حال خیلی قرص های آهن مصرف کردید یا آهن خون شما نرمال نشد یا دچار عوارض کم خونی مثل یبوست شده اید که این مسائل باعث شده قرص رو بعد چند روز رها کنید.

آهن در منابع غذایی به دو دسته هم (Heme) و غیر هم (non heme) دسته بندی می شوند. آهن هم در منابع گوشت قرمز و ماکیان وجود دارد و آهن غیر هم، نیز در منابع غیر گوشتی وجود دارد.

یکسری مواد غذایی هستند که جذب آهن غذا را افزایش می دهند:

– افزودن منابع ویتامین سی ( فلفل دلمه ای، پرتقال، کیوی) به انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی

-افزودن جوانه ها مثل گندم، عدس، ماش در کنار غذاهای حاوی گوشت خصوصا گوشت قرمز

– مصرف ماست پروبیوتیکی کنار غذاهای خوب گوشت قرمز

موارد زیر جذب آهن را در رژیم غذایی کاهش می دهد:

مطالب مرتبط  کالری چیزبرگر چقدر است

-مصرف نان های جوش شیرین دار

-مصرف شیر بعد غذای حاوی گوشت خصوصا قرمز

– مصرف چای، قهوه بعد از غذا حاوی انواع گوشت

-منابع فیتات که در غلات کامل و حبوبات وجود دارد

اگر کم خونی فقر آهن دارید با یک رژیم مناسب می توانید به کلینیک لاغری افشاریان اعتماد کنید و این مسئله رو به کارشناسان تغذیه ای این کلینیک بسپارید.

×
×

سبد خرید