آیا مصرف چای سبز لاغر می کند؟
مصرف چای سبز
مصرف چای سبز یکی از مفیدترین نوشیدنی ها در جهان بوده و سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که اثر فوق العاده ای بر سلامت دارند. برخی از اثرات این چای عبارت ‌اند از افزایش راندمان ذهنی، کمک به سوزاندن چربی های اضافه، کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان و ده […]

مصرف چای سبز یکی از مفیدترین نوشیدنی ها در جهان بوده و سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که اثر فوق العاده ای بر سلامت دارند. برخی از اثرات این چای عبارت ‌اند از افزایش راندمان ذهنی، کمک به سوزاندن چربی های اضافه، کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان و ده ها مورد دیگر که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

این نوشیدنی مفید سرشار از پلی فنول ها (polyphenols) از قبیل فلانوئیدها (flavonoids) است که آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشند. اپی گالوکاتچین گالات ((EGCG یکی دیگر از آنتی اکسیدان های بسیار قوی موجود در این چای و در حقیقت ماده اصلی است که باعث خواص درمانی چای سبز و تمایز آن با سایر گیاهان دارویی می شود.

آنتی اکسیدان ها باعث کاهش شکل گیری رادیکال های آزاد شده و از سلول های بدن در برابر آن ها محافظت می کند، رادیکال های آزاد به عنوان عاملی  که نقش در پیری و بروز انواع بیماری ها به ویژه سرطان بازی می کند شناخته می شوند. این چای حاوی مقدار کمی از مواد معدنی و ویتامین ها از قبیل ویتامین K ،E ،C ،B5، منگنز، سلنیوم بوده که برای سلامتی مفید و ضروری می باشند.

برای لاغری با چای سبز چه مقدار در طول روز باید چای بنوشیم؟

برخی از محققان نوشیدن سه تا پنج لیوان در روز را پیشنهاد می کنند. تحقیقات نشان می دهد که  بیش از 7 لیوان مصرف چای سبز به پیشگیری از سرطان کمک می کند اما مطالعات دیگر می گوید که این مقدار چای سبز برای یک فرد معمولی بیش از حد زیاد است.

بنابراین نوشیدن این چای در حد اعتدال که همان 1 تا 3 لیوان چای  می باشد توصیه می شود. علاوه بر این مصرف زیاد کاتچین ( گرین تی سرشار از کاتچین می باشد) به کاهش جذب آهن مرتبط است که می تواند منجر به کم خونی و فقر آهن  شود.

مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

چای سبز یک گزینه عالی برای صبح است.  این نوشیدنی مفید، کافئین  کافی برای تقویت انرژی را دارد. عصرها نیز می توانید چای سبز بنوشید. اما مراقب باشید که کدام چای را انتخاب می کنید، زیرا مقدار کافئین موجود در هر چای سبز متفاوت است برخی از چای های سبز ممکن است کافئین بیشتری نسبت به چای سیاه داشته باشند، بنابراین بهترین چای سبز، عصرانه آن هایی هستند که برگ های بالغ یا برشته دارند، مانند کوکیچا.

اگر دلیل شما برای نوشیدن چای سبز کاهش وزن است، بهترین زمان این نوشیدنی مفید 1یا 2 فنجان قبل از انجام تمرینات ورزشی است. مطالعات نشان می دهد که EGCG همراه با کافئین، 90 دقیقه قبل از ورزش، میزان اکسیداسیون چربی را در طول ورزش افزایش می دهد.

دیگر فواید چای سبز

مصرف چای سبز تنها برای لاغری مفید نیست بلکه مزایای دیگری نیز دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بهبود عملکرد مغز
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • پیشگیری از ابتلا به آلزایمر
  • پیشگیری از دیابت نوع 2
  • کاهش بوی بد دهان

 

×
×

سبد خرید

آیا مصرف چای سبز لاغر می کند؟
مصرف چای سبز
مصرف چای سبز یکی از مفیدترین نوشیدنی ها در جهان بوده و سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که اثر فوق العاده ای بر سلامت دارند. برخی از اثرات این چای عبارت ‌اند از افزایش راندمان ذهنی، کمک به سوزاندن چربی های اضافه، کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان و ده […]

مصرف چای سبز یکی از مفیدترین نوشیدنی ها در جهان بوده و سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که اثر فوق العاده ای بر سلامت دارند. برخی از اثرات این چای عبارت ‌اند از افزایش راندمان ذهنی، کمک به سوزاندن چربی های اضافه، کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان و ده ها مورد دیگر که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

این نوشیدنی مفید سرشار از پلی فنول ها (polyphenols) از قبیل فلانوئیدها (flavonoids) است که آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشند. اپی گالوکاتچین گالات ((EGCG یکی دیگر از آنتی اکسیدان های بسیار قوی موجود در این چای و در حقیقت ماده اصلی است که باعث خواص درمانی چای سبز و تمایز آن با سایر گیاهان دارویی می شود.

آنتی اکسیدان ها باعث کاهش شکل گیری رادیکال های آزاد شده و از سلول های بدن در برابر آن ها محافظت می کند، رادیکال های آزاد به عنوان عاملی  که نقش در پیری و بروز انواع بیماری ها به ویژه سرطان بازی می کند شناخته می شوند. این چای حاوی مقدار کمی از مواد معدنی و ویتامین ها از قبیل ویتامین K ،E ،C ،B5، منگنز، سلنیوم بوده که برای سلامتی مفید و ضروری می باشند.

برای لاغری با چای سبز چه مقدار در طول روز باید چای بنوشیم؟

برخی از محققان نوشیدن سه تا پنج لیوان در روز را پیشنهاد می کنند. تحقیقات نشان می دهد که  بیش از 7 لیوان مصرف چای سبز به پیشگیری از سرطان کمک می کند اما مطالعات دیگر می گوید که این مقدار چای سبز برای یک فرد معمولی بیش از حد زیاد است.

بنابراین نوشیدن این چای در حد اعتدال که همان 1 تا 3 لیوان چای  می باشد توصیه می شود. علاوه بر این مصرف زیاد کاتچین ( گرین تی سرشار از کاتچین می باشد) به کاهش جذب آهن مرتبط است که می تواند منجر به کم خونی و فقر آهن  شود.

مصرف چای سبز

بهترین زمان مصرف چای سبز

چای سبز یک گزینه عالی برای صبح است.  این نوشیدنی مفید، کافئین  کافی برای تقویت انرژی را دارد. عصرها نیز می توانید چای سبز بنوشید. اما مراقب باشید که کدام چای را انتخاب می کنید، زیرا مقدار کافئین موجود در هر چای سبز متفاوت است برخی از چای های سبز ممکن است کافئین بیشتری نسبت به چای سیاه داشته باشند، بنابراین بهترین چای سبز، عصرانه آن هایی هستند که برگ های بالغ یا برشته دارند، مانند کوکیچا.

اگر دلیل شما برای نوشیدن چای سبز کاهش وزن است، بهترین زمان این نوشیدنی مفید 1یا 2 فنجان قبل از انجام تمرینات ورزشی است. مطالعات نشان می دهد که EGCG همراه با کافئین، 90 دقیقه قبل از ورزش، میزان اکسیداسیون چربی را در طول ورزش افزایش می دهد.

دیگر فواید چای سبز

مصرف چای سبز تنها برای لاغری مفید نیست بلکه مزایای دیگری نیز دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بهبود عملکرد مغز
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • پیشگیری از ابتلا به آلزایمر
  • پیشگیری از دیابت نوع 2
  • کاهش بوی بد دهان

 

کلینیک لاغری افشاریان

کلینیک لاغری و تغذیه دکتر افشاریان با هدف ارائه خدمات لاغری و رژیم های لاغری ، درمانی ، ورزشی ، شیردهی ، بارداری و…. به شما عزیزان دست به ارائه خدمات نوین و آنلاین زده تا بتواند گامی پر توان در این صنعت برای شما عزیزان برداشته باشد .

خدمات ما

رژیم لاغری آنلاین

آنالیز کامل بدن با دستگاه

دستگاه آر اف برای لاغری سریع

ارتباط با ما

آدرس : تهران ، میدان کتاب ، ابتدای کوهستان ، کوچه احسان ،

تلفن : 00989031856334

ایمیل : info@afsharian-diet.ir